Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jedno z nejvzácnějších BMW na 20 let zmizelo z dohledu, během nich jako by zastavilo čas
11.4.2021 | Petr Miler
Nejen auta, která někdo svého času koupil a „ustájil”, se mohou najednou zjevit na světle božím jako hotové stroje času. Tento vůz kdysi i jezdil, poslední dvě dekády ale jen čekal na svou další příležitost zazářit.
Asi není nutné dlouze vysvětlovat, co to je BMW M3 E30. Jde o původní em-trojku, která v podobě silničního auta jako jediná vznikla coby sekundární produkt závodních aktivit bavorské automobilky. A i kvůli tomu dodnes platí za tu nejryzejší a svým způsobem nejlepší. Jistě, nejrychlejší auto to dávno není, sám jsem ale kdysi měl tu čest s jednou jet a je to stroj, který vám rychle přiroste k srdci. Stačí okusit kouzlo převodovky s jedničkou řazení k sobě dolů kvůli snazšímu přeřazování mezi následujícími dvěma stupni a hned víte, že s tímto zvířátkem budete kamarádi.
Bohužel, takové věci jsou v posledních letech vyvažovány zlatem a případ M3 E30 není výjimkou. Zachovalé kousky jsou dnes dražší než prakticky jakákoli pozdější M3, často nevyjímaje i úplně nová auta. A vůz na fotkách níže přes úctyhodnou cifru na tachometru nebude jiné. Není to tedy žádná mimořádně výhodná nabídka, stroj je pozoruhodný hlavně tím, čím je a jakou má historii.
Jedná se o provedení Evo II z roku 1988, kterých vzniklo pouhých 500 pro celý svět a je tak jedním z nejvzácnějších BMW vůbec. Tento exemplář ve stříbrné barvě Nagaro byl vyroben v červnu 1988 jako 183. vůz celé série a jeho 2,5litrový čtyřválec posílá na zadní kola 220 koní přes pětistupňový manuál i se zvláštností zmíněnou v úvodu. Jako nový byl dodán do Velké Británie, než kvůli tomu ale ztratíte zájem, dodáme, že má levostranné řízení.
První léta své existence strávil na ostrově Wight, kde si skutečně užil. Na jeho odometru svítí číslo 163 368 a aukční firma The Market, která o jeho dražbě informovala tisk, říká, že jsou to kilometry. Podle nás jsou to ale míle, což by znamenalo 263 tisíc km. Tak či onak jde o vysoké číslo, na M3 E30 rozhodně, zvláště když uvážíme, že prakticky všechny kilometry byly najety v minulém tisíciletí. Jen první majitel auto řádně používal, přes krátké vlastnictví toho druhého se pak dostal k dosavadnímu, Londýňanovi, který vůz zavřel ve své kolekci a vůbec s ním nejezdil.
Vzhledem k předchozímu nájezdu se mělo za to, že M3 E30 Evo II číslo 183 už neexistuje, ona se ale jen schovávala v garáži dosavadního vlastníka. Ten bohužel zemřel a jeho bratr se jej s jistým časovým odstupem rozhodl z jeho pozůstalosti prodat. Samo o sobě by to bylo zajímavé, podívejte se ale na to, jak auto vypadá.
Ať už má najeto 160 nebo 260 tisíc km, je ve fantastickém stavu. Během oněch 20 let ve sbírce dosavadního vlastníka jako by zastavilo čas - nevidíme pořádně ani následky běžného časového stárnutí, natož pak opotřebení pramenící z jakéhokoli používání. Jen motorový prostor zjevně nese nějaké ty šrámy z asfaltových bitev, ale jinak? Stav 1A.
Prohlédněte si ale auto sami a pochopitelně, můžete si jej také koupit. Jeho aukce běží až do zítra a dosud nejvyšší příhoz činí 45 tisíc liber, tedy asi 1,35 milionu Kč. To by na jakoukoli M3 E30 bylo málo, u této tak nebylo ještě dosaženo rezervní ceny (ta konkrétně není známa) a aukční firma očekává prodej za nejméně 80 tisíc liber (2,4 milionu Kč). Hodně peněz za tak starý a „olítaný” bavorák, ale tak už to zkrátka je, tento je navíc opravdu v pěkném stavu a s neobvyklou historií.
Tohle auto na dvě dekády zmizelo z dohledu kohokoli krom svého majitele, světu jej vrátila až jeho smrt. Nyní je na prodej v aukci v pozoruhodném původním stavu, vzhledem k nájezdu a intenzivnímu používání během prvních 10 let rozhodně. Foto: The Market
Zdroj: The Market
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 2 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 5 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva