Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb

Nic proti Škodě Superb, tohle auto je ale každým coulem úplně jiná liga. Je to vrchol evoluce svého druhu, který v jednom celku spojuje zcela protichůdné vlastnosti. Přesto je ve stavu zánovního auta k mání za cenu nového Superbu Laurin a Klement.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb

15.5.2023 | Petr Miler

Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb

/

Foto: Autohaus Hakan Celik, publikováno se souhlasem

Nic proti Škodě Superb, tohle auto je ale každým coulem úplně jiná liga. Je to vrchol evoluce svého druhu, který v jednom celku spojuje zcela protichůdné vlastnosti. Přesto je ve stavu zánovního auta k mání za cenu nového Superbu Laurin a Klement.

Německé sedany nejvyšších tříd mají obvykle jeden úkol - rychle a komfortně převážet svého majitele na dlouhé vzdálenosti, ať už na předním nebo zadním sedadle. Na vrcholu nabídky těchto strojů najdeme vozy jako Audi S8 či Mercedes-AMG třídy S, které svou samozřejmou noblesu spojují s vysokou dynamikou. Vedle nich bychom ale neměli zapomínat ani na toho třetího vzadu, který se jim obvykle nemůže rovnat množstvím prodaných exemplářů, o to zajímavější nabídku ale představuje. Říká si Alpina B7.

Také tento vůz je obvykle doma na dlouhých cestách za prací či zábavou, čemuž odpovídá i jeho typická kilometráž. První majitelé s ním často během pár let najedou i stovky tisíc kilometrů a pak jej pustí do oběhu, kde je k mání za stále celkem vysoké ceny. Dnes vám ale ukážeme exemplář, který se běžným měřítkům dokonale vymyká.

Jde o Alpinu B7 z roku 2015, tedy vůz na bázi páté generace BMW řady 7 s interním označením F01. S motorem 4,4 V8 s kompresorem a výkonem rovných 540 koní je to rychlík i na dnešní poměry, když se na stovku rozjede za 4,6 sekundy a dokáže pelášit až 312 km/h. Alpiny navíc nejsou jen rychlé, ale i velmi noblesní a tento kus není výjimkou, třebaže to nedává až tak najevo.

Oděn do bílé barvy s převážně černým interiérem s dřevěným obložením není až tak nápadný, přesto je to luxusní jachta na kolech. A její stav se zdá být prakticky dokonalý. Uvnitř ani zvenčí není patrné téměř žádné opotřebení a německý prodejce hovoří o perfektním, sběratelském stavu po všech stránkách. Není divu, s tímto strojem jako by někdo zapomněl jezdit, a tak za 8 let najel jen 25 564 km v rukou jediného vlastníka. To je na B7 F01 vážně výjimečně málo - méně jetý kus dnes v prodeji nenajdete, však ujet asi 3 200 km ročně s autem tohoto kalibru je skoro hřích. Ale tím lépe pro druhého majitele.

Tím se může stát kdokoli, kdo zaplatí 50 328 euro, tedy asi 1,18 milionu Kč bez německé DPH. S daní je to tedy asi 1,4 milionu Kč, což je suma, kterou dnes u Škody dáte za vrcholný Superb Laurin a Klement 2,0 TSI - ten přijde na 1 346 900 Kč. Je to tedy opravdu lákavá cena na zánovní auto tohoto kalibru, které nevzniklo ani v 200 exemplářích a do budoucna by nemělo klesat na ceně zdaleka tak moc, jako BMW řady 7 z té samé doby. A srovnání se Superbem je skoro komické. Ne snad, že by tahle škodovka byla špatná, naopak. Ale zkuste s ní v luxusu přejet klidně celé Německo v rychlostech přes 300 km/h? Nic takového Superb neumí, ani zdaleka, přitom ho od této B7 bude dělit jen necelých 26 tisíc najetých kilometrů.


Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 1 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 01Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 2 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 02Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 3 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 03Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 4 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 04Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 5 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 05Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 6 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 06Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 7 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 07Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 8 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 08Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 9 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 09Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 10 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 10Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 11 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 11Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 12 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 12Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 13 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 13Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 14 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 14Německý supersedan schopný v luxusu uhánět 312 km/h může být po pár letech váš skoro nejetý za cenu Škody Superb - 15 - Alpina B7 Bi-Turbo 2015 nejete prodej 15
Alpina B7 neztratila své kouzlo ani po 8 letech, zánovní vypadá šik i v poněkud nudné specifikaci specifikace. Při tak malém nájezdu je za cenu nových vozů stojících o několik tříd níž zajímavou nabídkou. Foto: Autohaus Hakan Celik, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autohaus Hakan Celik@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše