Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jednotky let starý kombík Mercedesu s 367 koňmi a spoustou výbavy dnes koupíte za cenu základní Octavie
25.1.2023 | Petr Miler
Až brutální zdražování Škody posledních let člověka snadno přivede před dříve nemyslitelná dilemata. Skutečně jen za cenu obyčejné Octavie Combi lze pořídit jen jednotky let starý, vybavený, silný a pořád hezky vypadající kombík Mercedesu od AMG. Háček v tom není žádný.
Škoda se před pár dny opět předvedla. Bez přehánění drasticky zdražila všechna svá auta a cenu základní Octavie vyšroubovala už skoro na dvojnásobek toho, kolik stála předchozí generace tohoto vozu, v principu stále stejné auto, v době svého příchodu na trh v minulé dekádě. Je to podle nás šílený a nepochopitelný krok, který škodovce jen odežene další zákazníky, třebaže je spojen s vypadnutím dřívější základní motorizace z nabídky.
Trh ojetin na podobné kroky pochopitelně reaguje, nereaguje na ně ale s adekvátní intenzitou a šířkou záběru. Snadno se pak stane, že si peníze odpovídající nové základní ceně Octavie Combi (aktuálně 660 tisíc Kč, není to vtip) najednou můžete pořídit auto úplně jiné úrovně, které je sice ojeté, ale ne odjeté.
Vůz na fotkách níže přesně tohle splňuje. A nemusíte ani vědět, kolik stojí, aby vás od pohledu zaujal. Šedý kombík Mercedesu třídy C od AMG z roku 2016 s viditelně dobře vybaveným interiérem a silným motorem je vůz, který na sebe v bazaru i v záplavě ojetých prémiovek podobného stáří snadno dokáže upozornit. Pravda, většina zákazníků ojetin půjde po dieselových nebo slabších benzinových verzích, tomuhle ale budou i takoví věnovat druhý pohled. Přes své nevelké stáří, vysoký výkon až 367 koní a opravdu bohatou výbavu stojí jen 28 490 Eur, tedy asi 675 tisíc Kč. Pravda, oproti základní Octavii Combi si musíte 15 tisíc připlatit, ale to snad není podstatné. Navíc nejde o nejlevnější kus v nabídce, takové - obvykle ojetější - stojí ještě méně.
Může to znít skoro neuvěřitelně, ale žádný háček v tom není, je to jen ukázka toho, jak absurdní poměry na dnešním automobilovém trhu panují. Na tento Mercedes koukáte jednou, podruhé, hledáte následky nehody, zmínku o zadřeném motoru, zničené převodovce nebo cokoli podobného. Ale nic, tohle auto najelo jen velmi přijatelných 100 tisíc kilometrů, které Céčku této generace sotva přidělaly nějaký vrásek.
První registrace proběhla v říjnu 2016, takže se nebavíme ani o šest a půl roku starém autě. Je to také donedávna aktuální generace třídy C, navíc s šestiválcovým motorem, který ta nová už nedostala v žádné verzi, ani v té od AMG. Na poli techniky tedy není třeba přijmout žádné kompromisy, k dispozici je i pohon 4x4. A v případě výbavy platí to samé - je tu i spousta rozmařilých věcí jako drahý audiosystém Burmester nebo plná LED světla. Věci jako vyhřívaná sedadla, navigaci či parkovací asistent s kamerou ani nezmiňujeme.
Stav auta navíc není zbědovaný, ani trochu. Dosud najeté kilometry jsou trochu znát na světle čalouněné části sedadla řidiče, ale není to nic, co by stálo za řeč. Vůz byl navíc pravidelně servisovaný u oficiálních dealerů a v tuto chvíli nemá trpět žádnou chybou. Trpět může snad jen sebevědomí někoho, kdo zrovna dal 660 tisíc za základní Octavii Combi - nic proti ní, ale šestiválcové Céčko od AMG je jiná liga.
Nevíme, jestli je to hned při 25. lednu koupě roku, ale při ceně, provedení a aspoň vizuálním stavu vozu to nemusí být až špatný nápad. Posuďte sami a klidně si najděte vůz v jiné specifikaci - než kupci Octavií přijdou na to, co také mohou mít za stejné peníze, půjde okolo 650 tisíc korun koupit podobných Céček dost.
Relativně levný Mercedes-AMG C43 pochází z roku 2016, disponuje výkonem i výbavou a není ani nijak zvlášť ojetý. Přesto jej dnes koupíte za podobné peníze jako základní Octavii, může to být zajímavá volba. Foto: Bavaria Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva