Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ještě nedávno jeden z nejdražších Golfů v prodeji je teď k mání za polovinu, v mezičase byl ale jednou na kaši
4.10.2022 | Petr Miler
Životní příběhy některých aut jsou podobně pozoruhodné jako příběhy lidských životů. Tento vůz začal svou kariéru jako mediální superstar, pokračoval jako bazarová superstar, pak se stal superstar vrakovišť a servisů, nyní zkouší být hvězdou výhodných koupí.
Přirovnávat věci k živým bytostem je pochopitelně pochybné, některé se ale skutečně potýkají s podobně pozoruhodnými osudy. Příkladem budiž vůz na fotkách níže, který vznikl jako jeden z extrémně drahých Golfů 7. generace, jejichž ceny se pohybovaly okolo 2 milionů Kč. Chtělo to pochopitelně verzi R, automatickou převodovku a spoustu příplatkových prvků, pak se skutečně ceny na některých trzích šplhaly až tak vysoko.
V tomto případě to nebyla až taková absurdita, šlo prezentační vůz nizozemského zastoupení VW, který byl půjčován novinářům. Protože v Nizozemsku trávím podstatnou část svého života, měl jsem s ním svého času co do činění a vzhledem k pohybu v tamní komunitě automobilových nadšenců mi neunikl ani jeho další osud.
Poté, co se vůz objevil v několika recenzích a videotestech, se dostal do prodeje, kde si znovu získával pozornost výrazným vzhledem, svým způsobem slavnou historií, v neposlední řadě ale cenou. K mání byl svého času za 73 546 Eur (dnešním kursem 1,8 milionu Kč), což je na Golf skutečně bláznivina. Zda jej za tyto peníze někdo koupil, nebo prodávající musel s cenou dolů, netušíme, nového majitele si ale našel. A teď je v prodeji zas.
Auto s pořád stejnou registrační značkou vidíte na snímcích, vypadá pořád skvěle. Najeto má 54 293 km, to není nijak zvlášť moc, s výbavou od sklepa na půdu se pak prodává za 37 950 Eur. To je 931 tisíc Kč - ne, že by to bylo málo, za dnes už vyhlášený Golf R sedmé generace (po faceliftu, ve verzi Performance s 310 koňmi, bez omezovače rychlosti, s výfuky Akrapovič atd.) v takové specifikaci to ale není mnoho, navíc je to polovina sumy, za níž bylo auto k dispozici jen o dva roky dřív. Takže lákavá nabídka? Přece jen, takto specifikovaných Golfů se moc nevidí...
No, jak se to vezme. Auto vypadá dobře, o to nic, v komunitě se ale dobře ví, že v minulosti bylo havarováno. Prodávající se o tom nezmiňuje, po chvíli komunikace ale přiznal, že tomu tak je, a poskytl i fotky stavu po nehodě. Totální škoda to nebyla, ale muselo to být na hraně - vůz je obouchaný ze všech stran, pravý přední roh chytl velkou ránu, airbagy byly venku... Tohle opravit není snadné a pokud někdo měl tento vůz dát rozumně dohromady, pak při ceně vraku (prý 20 tisíc Eur), nezbytných nákladech a současné ceně nezbývá moc velký prostor pro to, aby auto bylo spraveno opravdu precizně.
Asi bychom si tedy nechali zajít chuť, koupit nebouraný Golf R za milion není těžké, třebaže nebude tak bohatě vybavený a nebude tak „slavný”. Tento si ale té slávy možná utrhl až moc...
Tento VW Golf 7.5 R Performance byl ještě v roce 2020 jedním z nejdražších v prodeji, hlavně díky své specifikaci. Nyní je v tomto stavu k mání za přijatelnou polovinu někdejší sumy... Foto: S-kortooms, publikováno se souhlasem
...jenže není to jen tak, v mezičase byl poměrně vážně havarován a pořádná oprava takto poškozeného vozu musela být sakra drahá. Foto: S-kortooms, publikováno se souhlasem
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera