Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes nová legenda Lancie z vzácné edice Martini, má stále krycí fólie z továrny
20.3.2022 | Petr Miler
Tohle je snad nejlepší Lancia Delta HF Integrale, která byla v posledních letech k mání, je to skutečně nové auto. Vzácný kus z edice Martini ale bude stát odpovídající sumu.
Když před fanouškem rallye vyslovíte jméno Lancia Delta HF Integrale, zježí se mu chlupy na zátylku a na celém těle mu vyskáče husí kůže. Delta je totiž jediné auto, které vyhrálo světový šampionát v rallye šestkrát za sebou, a v síni slávy tak směle stojí nad Stratosem, Quattrem, Imprezou, Xsarou, Polem, prostě vším. Není se vůbec co divit, že se zachovalé silniční kousky prodávají za ohromné peníze, dnes tu ale máme něco ještě lepšího.
O prodeji jednoho zcela výjimečného nyní informuje ve své tiskové zprávě aukční firma Bring A Trailer, která jej v tuto chvíli draží na svém webu. Není to žádné „obyčejné” Evo II, jde o vůz číslo 69 z pouhých 400 vyrobených exemplářů ve speciální edici Martini, která oslavovala šestý titul mistra světa pro Deltu. Ještě více ohromujícím jej pak činí, že má dodnes najeto pouhých 168 kilometrů. Ne 168 tisíc, prostě jen 168 - stovku, šedesát a pak ještě pár „kilásků” k dobru.
Vůz od roku 1992, kdy byl vyroben, vlastnilo více majitelů, nikdo z nich ale necítil potřebu vyjet s tímto skvostem pořádně na silnice. Přesto jej však udržovali v provozuschopném a perfektním stavu, jak je vidět i na fotografiích. Auto je naprosto dokonalé, kamkoli se podíváte - je prostě stále nové, dokonce má na několika místech dodnes krycí fólie z továrny. Současný majitel se nyní rozhodl poslat jej do světa. Snad aby si konečně užil i asfaltu klikatých horských silniček? Spíše aby na něm něco vydělal, ale to dnes nechme stranou.
Speciální edice Martini je založena na verzi Delta HF Integrale Evoluzione, tedy poslední Deltě, která soutěžila ve světovém poháru rallye. Pod kapotou je šestnáctiventilový přeplňovaný dvoulitr Lampredi, který na kola posílá 210 koňských sil. Hnaná jsou pochopitelně všechna a mezi zadními koly, na která proudí 53 % síly motoru, je šnekový samosvor Torsen.
Vůz je na prodej i s originální servisní knížkou, manuálem, třiadvacet let starou fakturou a sadou klíčů, nástrojů, vším. V aukci už jeho cena vystřelila na 135 000 dolarů (přes 3 miliony Kč). Na třicetiletou krabici to není málo, ale tohle je ta nejméně obyčejná třicetiletá krabice, která nás napadá, takže bude stát za každý utracený cent.
Tato Lancia Delta HF Integrale Evoluzione z edice je na prodej v aukci. Není a nebude levná, lepší kousek ale stěží naleznete. Foto: Bring A Trailer
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 51 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 4 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami