K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času

Byly to vzácné chvíle automobilové historie, kdy se technici nedívali, kolik paliva protéká motory a posouvali hranice možného mílovými kroky. Tohle auto odstartovalo řež, která kdyby trvala dodnes, jezdíme snad nadzvukovou rychlostí. Dá se stále koupit skoro nové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času

6.1.2022 | Petr Miler

K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času

/

Foto: Hallier Classic Cars, publikováno se souhlasem

Byly to vzácné chvíle automobilové historie, kdy se technici nedívali, kolik paliva protéká motory a posouvali hranice možného mílovými kroky. Tohle auto odstartovalo řež, která kdyby trvala dodnes, jezdíme snad nadzvukovou rychlostí. Dá se stále koupit skoro nové.


Na začátku tohoto tisíciletí se naplno rozhořely výkonové války německých prémiových značek. Mezi léty 2003 a 2009 to bylo v případě modelů vyšší střední třídy jako na houpačce - nejprve přišlo Audi RS6 C5 s 450 koňmi, na což Mercedes reagoval svým E55 AMG s 476 kobylami. Audi chtělo zvýšit výkon RS6 na 500 koní, ale narazilo na limity převodovky a zůstalo na 450 kobylách.

Iniciativa tak přišla odjinud, když BMW v tomhle mariáši vytáhlo svou M5 F10 s 507 koňmi, ale to už Mercedes přepřahal na E63 AMG s 514 koňmi. Co na to Audi? Postavilo zcela nové auto, RS6 C6. A jeho kulové eso rozbilo bank s 572 koňmi. Tahle tahanice dávno skončila, současná iterace téhož auta má jen 33 koní navíc - trvat stále, musela dnes BMW M5 mít víc koní než Bugatti Veyron.

Současnost ale pro dnešek hoďme za hlavu a podívejme se na samotný začátek, tedy do časů, kdy všechna zmíněná auta šlo koupit jako sedan i kombi - tak moc Němci nechtěli dát prostor jedni druhým. I jinak obvykle pouze „kombíkovité” Audi RS - zde RS6 v generaci C5 - bylo k mání také s tříprostorovou karoserií a ani s ní se nemělo za co stydět. Zmíněných 450 koní, 560 Nm, quattro a 1 800 kg hmotnosti stačily na stovku za 4,5 sekundy. To je na rok 2003 a velký luxusní sedan docela bláznivá hodnota.

Právě z roku 2003 je auto, které se objevilo na prodej v Německu a zajímavé je přinejmenším ze dvou důvodů. První - je to RS6, to by leckomu mohlo stačit. Dále - za celou dobu své existence moc nejezdilo, a tak má na tachometru pouhých 54 211 km, což z něj dělá jasně nejméně jetou RS6 C5 v prodeji. Přepočteno na každý rok vlastnictví to znamená ježdění něco přes 2 800 km za rok, to je opravdu mimořádně málo na cestovní sedan vyšší střední třídy. Stav vozu je na pohled vskutku perfektní a více než auto na prodej připomíná stroj času do dob, kdy se technikům automobilek dýchalo o poznání volněji než dnes.

Specifikace není nijak zvlášť nápaditá, exteriéru i interiéru vládne černá jen s trochu nápaditým obložením palubní desky. O to zajímavější ale má být technický stav, o který se vždy staral autorizovaný servis a naposledy se vozu podíval na zoubek loni v červnu. Poněkud komicky vám možná vyzní informace o kombinovaných emisích CO2 ve výši 350 g/km. Při současném limitu 95 g/km to ale znovu připomíná, jak rychle se časy v automobilovém světě změnily a kde byly priority před pár dekádami.

Možná to uvidíte jinak, ale nám se tohle auto pořád líbí, i když má za sebou 19 let provozu. A nebo spíše 19 let čekání na pořádný provoz. Nyní je v tomto stavu a provedení k dispozici komukoli a i když cena 42 500 Eur (1,04 milionu Kč) není vysloveně nízká, je na poměry zachovalých aut tohoto ražení přijatelná a měla by při mírném ježdění jen růst. V případě zájmu stojí v německém Ahrensburgu.


K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 1 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 01K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 2 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 02K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 3 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 03K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 4 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 04K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 5 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 05K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 6 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 06K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 7 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 07K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 8 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 08K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 9 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 09K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 10 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 10K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 11 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 11K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 12 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 12K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 13 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 13K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 14 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 14K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 15 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 15K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 16 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 16K mání je dodnes pořádně nejeté Audi RS6 z dob výkonových válek Němců, je jako stroj času - 17 - Audi RS6 C5 2003 nejete prodej 17
Vskutku výjimečná RS6 C5 sedan se objevila na prodej v Německu, dodnes vypadá skoro jako nové auto. Foto: Hallier Classic Cars, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.