Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Francouzská legenda ze zlatých časů Renaultu se zánovní v prodeji dávno nevidí, přesto stojí pakatel
15.9.2022 | Petr Miler
Tohle auto se kdysi prodávalo po milionech a i na českých silnicích zdomácnělo. Přesto je dnes jakkoli zachovalý exemplář raritou, tím spíše pak v prodeji. Naprostou většinu aut dávno dohnala koroze či nespolehlivost, tady ale máte možnost koupit si dodnes zánovní vůz od prvního majitele, levně.
Z dnešního pohledu je to skoro neuvěřitelné, neboť auto jménem Renault Laguna už se pěkných pár let vůbec nevyrábí, ještě v před pár dekádami ale šlo o jednu z ikon střední třídy prodávanou po statisících jen v Evropě. Nepřeháníme ani v nejmenším, jen v letech 1997 až 2002 prodal Renault pouze na starém kontinentu 1 212 883 Lagun, v průměru více jak 200 tisíc ročně. Pak už to s ním šlo jen z kopce a na konci své éry si nedokázal najít ani 20 tisíc kupců za rok. A jeho nástupci na tom nebyli lépe.
Dnes se ale nebudeme podivovat tomu, jak rychle a účinně dokázal Renault jeden ze svých legendárních modelů prodávaný po milionech doslova pohřbít, ale vrátíme se zpět do časů, kdy v myslích mnoha Čechů dále žil jako jeden z automobilových snů. Byla to legenda svého druhu, bez přehánění. Jméno Laguně udělala hlavně jeho první generace coby elegantní, prostorný a velmi komfortní vůz, která ještě dlouho po konci její éry platil za lákavou ojetinu. Dnes platí za skoro neexistující nabídku.
První Laguny ještě trpěly na korozi, navíc šlo o auta spolehlivá jako... většina Renaultů. Vůz na fotkách níže byl poprvé registrován v roce 1998, jde tedy o jeden z prvních exemplářů faceliftovaného provedení (Laguna se začala prodávat v roce 1994) s už lepší protikorozní ochranou a občerstveným, více nadčasovým vzhledem. Především jde ale o auto, které celých 24 let vlastnil a opatroval jediný člověk, který s ním zřídkakdy vyjel, svědomitě jej garážoval i servisoval a dodnes jej zachoval jako téměř nový vůz.
Však se na něj podívejte sami. Ani lak nestačil vyblednout, ani světla vyslepnout, ani kryty kol nejsou odřené. Látkový interiér je jen minimálně opotřebený, plasty stále svěží. A je to docela slušná specifikace s výbavou RXE, přesto musíte být i za manuální klimatizaci, standardy byly tehdy jiné. Ovšem tomuto poslovi z minulosti se na zuby prostě dívat nemůžete, je to relikvie svého druhu, která více než co jiného připomíná stroj času rovnou do devadesátek.
Technika pod kapotou je ale zajímavá, stokoňový diesel 1,9 dTi nejede zle a bere tak málo paliva, že s 66 litry nafty pod kapotou dojedete na světa kraj. Jedná se zkrátka o dobový sen, který jste si v 90. letech dost možná nemohli splnit, teď to můžete napravit v podstatě za drobné. Cena 2 500 euro, tedy asi 61 tisíc korun, možná není úplně malá na původní Lagunu, ale na tuhle Lagunu? Hřích nekoupit, i kdybyste si měli jen okusit, co kdysi znamenalo takové auto mít a pak se na ni jen chodili dívat do garáže. Pokud byste měli zájem, k mání je trochu dál od českých hranic, ve Španělském městě La Coruna. Možná i proto dneška dožilo tak fit, tamní silnice určitě nesolí...
Skutečně dodnes zánovní a po celou dobu pečlivě udržovanou Lagunu I je nyní možné koupit ve Španělsku, za 61 tisíc je to docela levný špás. Foto: S.A., publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 13 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry