Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc

Jistě bychom našli automobily, které za stejnou dobu ztratí na hodnotě nominálně více, i tak ale zůstávají zbožím za miliony. Tohle je jiný případ, z auta pro bohaté se během jednotek let stal vůz prakticky pro kohokoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc

21.7.2022 | Mirek Mazal

Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc

/

Foto: Alpine Trucks, publikováno se souhlasem

Jistě bychom našli automobily, které za stejnou dobu ztratí na hodnotě nominálně více, i tak ale zůstávají zbožím za miliony. Tohle je jiný případ, z auta pro bohaté se během jednotek let stal vůz prakticky pro kohokoli.

Důvodů, proč chtít ojeté auto místo nového, je zejména v posledních letech více, hlavní kouzlo ale zůstává stejné - můžete se za peníze, které by vám v případě nového vozu stačily jen na něco velmi obyčejného, zmocnit něčeho citelně lepšího. Ne vždy ale musí jít o vysloveně neobyčejný vůz, však místo nové Octavie třeba za 700 tisíc můžete mít za stejné peníze pár let starý Superb. Ne snad, že byste si nepomohli, obecně vzato ale dostanete něco velmi podobného.

Za opravdu výhodnými obchody musíte do docela jiných sfér. Nejvíce se nabízejí ve třídě luxusních aut, která má svou klientelu, jež pro ojetiny nechodí. A předsudek (do jisté míry) v podobě nekonečných provozních a servisních nákladů, odrazuje i téměř všechny ostatní. Proto tyto vozy cenově padají k zemi jako zralá hruška, zejména pak v případě modelů, na něž spousta lidí z nějakého důvodu hledí skrz prsty.

To je i případ Volkswagenu Phaeton V6 TDI 4Motion, který po faceliftu v roce 2010 stával od 1,5 milionu korun českých. Relativně přívětivá cenová politika se pokusila po 8 letech výroby udělat z tohoto nešťastného modelu alespoň trochu dostupný luxus, a tak už ani nebylo možné provětrat účet a nakonfigurovat si vrcholné provedení W12 4Motion za další milion. To ovšem neznamená, že by se cokoli změnilo na schopnosti tohoto modelu klesat na hodnotě rychlostí volného pádu.

Phaeton byl pro lidí pořád dál jen něco jako zvětšený Passat, třebaže podstatou se jednalo spíše o dostupnější Audi nebo Bentley. Zájemci nebyli ochotni utrácet závratné částky za auto, které nevypadalo dostatečně nóbl mezi stroji značek Audi, BMW či Mercedes-Benz. A nic se na tom nezměnilo dodnes. Jeden z mála zřetelných neúspěchů Ferdinanda Piëcha tak až do 2015 smutně sjížděl z prosklené manufaktury uprostřed Drážďan a čekal na svůj poslední den.

I v té době se - pro leckoho překvapivě - našli lidé, kteří si Phaeton koupili jako nový. A z jejich volby můžeme nyní profitovat my. Autobazary dávají na výběr řadu exemplářů z konce výroby, například stále zánovně vyhlížející kus plný příplatků na fotkách níže. Je z roku 2014 a dnes stojí pouhých 18 990 Eur (asi 460 tisíc Kč) bez DPH. To obecně vzato není zase tolik peněz, především je to ale o závratných 70 000 Eur méně, než kolik musel zaplatit první majitel. V českých korunách to znamená o 1,7 milionu Kč (stále bez daně) nižší cenu za jen 8 let starý luxusní vůz bez zjevných nedostatků a s nikterak přemrštěným nájezdem.

Cenový propadák skutečně není zaprášená ojetina, ale spíše výstavní purpurový stroj s provozně i servisně bezproblémovým motorem 3,0 TDI, pohonem 4Motion a nájezdem přijatelných 122 tisíc kilometrů. Vidlicový šestiválec byl celou dobu pod kontrolou servisu. Na fotkách hned zaujme nevšední barva laku, v záplavě černých a stříbrných sedanů je to příjemné zpestření. A vkusný přepych prostupuje i vnitřním prostorem vyplněným jemnou kůží světle béžové barvy.

Výbavy je tu hromada, kožené sedačky s pamětí jsou vyhřívané, chlazené i masážní, příjemnému žití za volantem dále slouží například dvojité prosklení vozu, od cesty izoluje vzduchový podvozek, noční krajinu osvětlí bi-xenonové přední světlomety s dynamickým ovládáním. Z dlouhého seznamu výbavy stojí za vyzdvižení panoramatická střecha, čtyřzónová klimatizace, infotainment včetně navigace přes barevný displej nebo vyhřívané trysky ostřikovačů. Balík příplatků je zakomponován do tmavě dřevěného obýváku s chromovanými doplňky přesně podle nejvyšších kritérií doby vzniku tohoto stroje.

Osmiletý společník bude dobrým kandidátem pro racionálního zájemce s touhou využít nepředvídatelný vývoj automobilismu. Volkswagen vkládal do Phaetonu velké naděje, proto se na výrobě nešetřilo a zachované exempláře budou dělat ještě velikou parádu. Ztracený respekt smetánky už se nevrátí, ale za ty peníze nebude vůbec složité přehlížet ohrnuté nosy rozmazlených kritiků často vydělávajících jen na splátky leasingu poslední generace třídy S. Poměr výkonu a ceny je u podobných aut mimořádně vysoký, zvlášť na dnešní dobu.


Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 1 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 01Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 2 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 02Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 3 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 03Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 4 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 04Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 5 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 05Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 6 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 06Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 7 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 07Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 8 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 08Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 9 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 09Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 10 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 10Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 11 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 11Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 12 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 12Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 13 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 13Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc - 14 - VW Phaeton 2014 prodej 2022 ztrata hodnoty 14
Dnes už přehlížený koncernový luxus je králem ztráty hodnoty svého druhu. Bude těžké najít jiné tak „mladé” auto, které by dnes stálo méně než nová Škoda Octavia a přitom původně přišlo majitele na miliony. Foto: Alpine Trucks, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše