K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu

Abychom byli upřímní, ani my jsme netušili, že se takové auto vyrábělo a podle nás s jej muselo prodat asi tak pět - pět kusů. Jeden z nich se objevil v prodeji v pěkném stavu a je to rarita mezi raritami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu

13.7.2021 | Petr Miler

K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu

/

Foto: Autoteile Koch, publikováno se souhlasem

Abychom byli upřímní, ani my jsme netušili, že se takové auto vyrábělo a podle nás s jej muselo prodat asi tak pět - pět kusů. Jeden z nich se objevil v prodeji v pěkném stavu a je to rarita mezi raritami.

Kdyby dnes někdo chtěl stvořit moderní verzi písně „To všechno odnes' čas” z automobilového prostředí, byl by z toho song trvající nejméně dvě hodiny. Změnilo se toho hodně, nás jako nadšence ale nejvíce mrzí teď už prakticky úplná eliminace aut s atmosféricky plněnými motory a manuálními převodovkami. Musíte zamířit pro něco velmi exotického - a patřičně drahého - jako je Porsche 911 GT3, pokud to tedy nemá být něco naprosto obyčejného, jako Škoda Fabia 1,0 MPI.

Manuál už vám dnes ve výkonnějším autě neprodá skoro nikdo do ničeho a výkonné, atmosféricky plněné motory jsou téměř neexistující věc. Kdybyste si k tomu vymysleli ještě pohon 4x4 a velký kombík luxusní značky, prodejce u jakéhokoli dealera by vás nejspíše poprskal něčím ostřejším, co by si po prvním kontaktu s vámi musel dát. Není to ale vůbec tak dávno, kdy se podobná auta ještě dala koupit.

Možná tomu ani nebudete věřit, ale ještě Audi A6 generace 4G, tedy vůz vyráběný až do roku 2018, se dal koupit s motorem V6 FSI, manuální řazením, pohonem všech kol a to dokonce i s karoserií kombi. Jsme si zatraceně jistí, že to je poslední luxusní Audi a velmi pravděpodobně i prémiové auto, do kterého si šlo něco takového v Evropě nadiktovat. A popravdě řečeno jsme ani my netušili, že to tehdy vůbec ještě šlo - takové auto jsme v životě neviděli.

Pár jich ale vzniknout muselo a jedno z nich se nyní objevilo v prodeji ve stavu zánovního vozu, jak dokladují snímky níže. Je to fascinující možnost vrátit se k něčemu vymýcenému v neobvykle moderní a nepříliš opotřebované podobě, neboť nabízeno je s pouhými 61 450 km u německého prodeje z města, jehož jméno možná budete mít problém vyslovit - Georgsmarienhütte. Na fotkách auta není žádné viditelné opotřebení nebo poškození vidět - exteriér interiér a dokonce i motorový prostor jsou jako nové. Tohle je poklad pro odpůrce evoluce, kteří se nesmířili s povinnými turby, automaty a dalšími výmysly moderních aut a přitom chtějí vůz, který ještě nepatří do muzea.

Nevyjde levně, stojí 20 990 Eur, tedy asi 538 tisíc Kč, což není na 9 let starou A6 málo. Morální hodnota tohoto auta je ale nekonečná, třebaže s motorem 2,8 a 204 koňmi to vážně nebude uragán. I tak bude časem jen zajímavější, neboť něco takového dnes opravdu koupit nejde. A jak jsme zmínili, je udivující, že to donedávna ještě šlo.


K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 1 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 01K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 2 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 02K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 3 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 03K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 4 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 04K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 5 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 05K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 6 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 06K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 7 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 07K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 8 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 08K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 9 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 09K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 10 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 10K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 11 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 11K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 12 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 12K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 13 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 13K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 14 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 14K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 15 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 15K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 16 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 16K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 17 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 17K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 18 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 18K mání je poklad odpůrců evoluce, poslední luxusní Audi s V6 bez turba a automatu - 19 - Audi A6 V6 FSI 2012 manual malo jete prodej 19
Audi A6 Avant 4G 2,8 FSI quattro s manuální převodovkou je něco nesmírně vzácného, jedno se nyní objevilo v prodeji v Německu. Na A6 tohoto stáří není levné, je to ale vážně jednorožec. Foto: Autoteile Koch, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler