K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval

I po skoro 20 letech existence má čím zaujmout, nakonec BMW už nikdy později nevyrobilo tak elegantní M5 s takovou technickou výbavou. Dodnes tak krásný kus se v prodeji už moc nevídá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval

9.8.2020 | Mirek Mazal

K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval

/

Foto: Autoleitner

I po skoro 20 letech existence má čím zaujmout, nakonec BMW už nikdy později nevyrobilo tak elegantní M5 s takovou technickou výbavou. Dodnes tak krásný kus se v prodeji už moc nevídá.

BMW M5 generace E39 zůstává roky příkladem promyšleného designu skrývajícího parádní techniku definovanou konzervativním přístupem k vývoji řidičsky zajímavého vozu. Elegantní tvary z minulého tisíciletí jsou nadčasové, na rozdíl od většiny novějších generací mnichovské pětky.

Nestárnoucí M5 E39 se nyní objevila v nabídce nizozemského Autoleitner ve vskutku výjimečném stavu. Leitner obchoduje hlavně s podobným zbožím, proto se stříbrný supersedan hodí do nabídky navzdory dnes už devatenácti svíčkám na narozeninovém dortu. Moc pěkný kus lakovaný odstínem 354 Titanium Silber najel pouze 87 tisíc kilometrů s pravidelným servisem i zjevně příkladnou péčí. A na jeho stavu je to znát.

Exteriér přežil v prvotřídní kondici, naleštěná karoserie je bez sebemenšího poškození stejně a doplňují ji nepoškrábané lité disky obuté do osmnáctipalcových pneumatik Michelin Pilot Sport 3 o rozměrech 245/40 a 275/35. Pohledem do motorového prostoru vyplněného čtyřlitrovým osmiválcem se skoro nechce věřit, že 400 koní (294 kW) někdy dostalo volnost, a to stádo dovede popohnat ručičku tachometru k hodnotě 293 km/h bez omezovače.

Jde jistě o jednu z nejzachovalejších M5 E39 na trhu, což jen podporuje pohled do kabiny. Stále svěží a neodřená černá kůže obklopuje celý interiér, místy přibylo hliníkové obložení - tohle je je celkově konzervativní specifikace. Dobře sladěný kokpit je vybaven například navigací, elektrickými sedadly, sklopnými a stmívacími zrcátky či elektricky ovládanými sedadly s pamětí, k plné výbavě ale dostupnému repertoáru ještě něco chybí.

Dosavadní majitel auto hlavně garážoval, pravidelný servis mu ale nechyběl. Navzdory relativně nízkému počtu ujetých kilometrů (ani ne 5 tisíc za rok...) má za sebou bohatou historii údržby - například za poslední čtyři roky byl vůz v servisu dvakrát přes přes najetí pouhých 1 500 km. Všechny zásahy automechaniků jsou zapsány v servisní knížce, která je podpořena i adekvátními fakturami.

Ta poslední, prodejní může být vystavena s konečnou částkou 44 500 Eur (1,17 milionu Kč), což není málo peněz. Na lepší exemplář M5 E39 ale na trhu narazíte jen zřídka a a nezapomeňte - je to poslední auto tohoto typu s manuálním řazením a V8 bez turba, pozdější iterace už měly buď turbo, jiný počet válců nebo automatickou převodovku jako neodmyslitelnou součást výbavy. V tomto kontextu můžeme jen připomenout, že jsme skoro přesně před 5 léty upozorňovali, že z tohoto auta bude ceněný sběratelský artikl. Tehdy šlo nejlepší kusy na trhu koupit za 500, 600, zřídkakdy 700 tisíc Kč. Dnes stojí srovnatelné vozy dvojnásobek a nelze čekat, že by kdykoli v budoucnu staly nechtěnými.


K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 1 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 01K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 2 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 02K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 3 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 03K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 4 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 04K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 5 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 05K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 6 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 06K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 7 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 07K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 8 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 08K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 9 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 09K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 10 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 10K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 11 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 11K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 12 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 12K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 13 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 13K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 14 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 14K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 15 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 15K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 16 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 16K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 17 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 17K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 18 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 18K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 19 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 19K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 20 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 20K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 21 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 21K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 22 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 22K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 23 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 23K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 24 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 24K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 25 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 25K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval - 26 - BMW M5 E39 2001 krasne 2020 prodej 26
TOto BMW M5 E39 je z roku 2001, přesto si díky svému stavu a umírněnému nájezdu drží cenu. Foto: Auto Leitner

Zdroj: Auto Leitner

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše