Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový

Když se tohle auto prodávalo jako nové, trochu jsme nad ním ohrnovali nos, vedle rozverného BMW 130i působilo poněkud inertně. Tehdy ale nikdo netušil, že něco takového už nikdy znovu nepřijde, dnes se k této derniéře můžete vrátit v úžasně zachovalém stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový

7.12.2023 | Petr Miler

Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový

/

Foto: Scotti Srl, publikováno se souhlasem

Když se tohle auto prodávalo jako nové, trochu jsme nad ním ohrnovali nos, vedle rozverného BMW 130i působilo poněkud inertně. Tehdy ale nikdo netušil, že něco takového už nikdy znovu nepřijde, dnes se k této derniéře můžete vrátit v úžasně zachovalém stavu.

Volkswagen loni představil Golf R 20, který vzpomíná na 20 let existence tohoto ostrého modelu. Jde jistě o zajímavé auto, s 333 koňmi je i pekelně rychlé a přitom pořád normálně použitelné, popravdě řečeno bychom ale kdykoli dali přednost onomu originálu s šestiválcovým motorem.

Bylo to auto z dob, kdy se do nových vozů ještě nestěhovaly kulhavé tříválce vyžádané leda evropskými regulacemi. Tehdy šlo i Golf koupit s pěti- a šestiválcovými motory bez velké pompy, prostě to byly vrcholné, ani ne nutně sportovní verze. A pak tu bylo provedení R32, které mělo pod kapotou 3,2litrový motor VR6.

Je to výjimečný stroj, problém je v tom, že to o něm každý ví a hezkých kousků je jako šafránu. Když na nějaký narazíte, budete snadno potřebovat více peněz než na onen nový Golf R 20, cifry kolem 1,5 milionu korun nebudou výjimkou, přitom jde o auto snadno staré už 20. Jak z toho ven? Jedna cesta tu je. Motor 3,2 VR6 se totiž dostal i do páté generace Golfu, se kterou dostanete novější i levnější auto. Až v šesté generaci zpod kapoty chladně zmizel a nechal se nahradit dvoulitrovým čtyřválcem, který už o poznání hrději zůstal zůstal i generaci sedmé. A protože osmička je jen větším faceliftem sedmičky, má ho pochopitelně dodnes.

V případě pětky byl stále k dispozici pravověrný Golf R32, byl to úplně poslední vůz tohoto jména s legendárním motorem VR6 (ač si tehdy bůhvíproč říkal už jen V6). Mohli jste jej mít se třemi nebo pěti dveřmi, s manuálním či automatickým řazením. A byla to vážně derniéra svého druhu - rádi bychom řekli prozatím, bez změny politického zřízení to ale asi bude už navždy. Není tedy divu, že ceny Golfů R32 rychle rostou, zejména jde-li o vůz v dobrém sériovém stavu. A jen ceny kusů s minimálními nájezdy stoupají k milionovým hodnotám. Právě takový můžete vidět na fotkách níže.

Je to atraktivnější třídvířko dokonce s manuální převodovkou. Na tomto kousku je ale nejzajímavější ještě něco jiného - prvně byl registrován v roce 2008, dodnes má ale najeto jen 24 383 km v rukou jediného majitele a vypadá, jako by najel spíš 383 km. Je to prakticky nové auto - zvenčí, zevnitř, zespod, jakoukoli chybu na něm budete hledat marně. V prodeji nenajdete jiný takto zachovalý kus, ostatně nenajdete ani žádný další, který by najel méně než 25 tisíc km.

Tolik, kolik stojí čtyřka R32, na něj třeba není, láci ovšem nečekejte. 46 800 euro znamená asi 1,13 milionu korun. I za takové peníze je to ale lákavý vůz, který už teď působí jako zjevení. A představte si ho za pár let. Přijedete na sraz Volkswagenů, kde budou lidé postávat hrdě u svých elektrických ID či tou dobou leda tříválcových GTI s motorem 0,6 TSI s dvěma elektromotory a vám bude zpod kapoty vykukovat motor o dvakrát větším počtu válců s 3,2krát větším zdvihovým objemem. Nezní to pěkně? Už vyhlídky na takový pocit se zdají být k nezaplacení, a to jste ještě „neprohrábli” plyn.


Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 1 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 01Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 2 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 02Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 3 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 03Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 4 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 04Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 5 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 05Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 6 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 06Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 7 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 07Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 8 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 08Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 9 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 09Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 10 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 10Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 11 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 11Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 12 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 12Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 13 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 13Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 14 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 14Úplně poslední Golf s legendárním motorem VR6 se dá koupit dodnes jako nový, v prodeji je jediný takový - 15 - VW Golf V R32 2008 nejety prodej 15
Tenhle Golf R32 je prakticky nový, je po prvním majiteli a od pohledu nemá chybu. S ohledem na vývoj na trhu je to zřejmě jedna z posledních šancí, jak se k zachovalému R32 dostat alespoň za takové peníze. Foto: Scotti Srl, publikováno se souhlasem

Zdroj: Scotti Srl - Automobili Per Passione@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše