Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny
5.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
C62 je v silniční verze Porsche 962, nic více a nic méně. Má jinou karoserii, aby dostal homologaci a jede 378 km/h. Tenhle je na prodej s 1 900 km.
Jste-li fanouškem starých divokých Mercedesů, jistě vám není neznámé jméno Koenig. Tahle firma byla v podstatě tunerem, která stojí mimo jiné za tímhle Mercedesem 560 SEC Koenig. A také za Ferrari, které mělo 1 000 koní mnoho let před Veyronem. Nejen tuningem ale živ byl německý Koenig a jedním z jeho vlastních produktů je Koenig C62.
Tedy, skoro vlastních. Tohle auto má jméno Koenig, ale stejně dobře mu můžeme říkat Porsche-Koenig C62, protože je to v podstatě silniční verze Porsche 962, závodního prototypu skupiny C - je postavená na jeho šasí. Porsche 962 také může být známé mimo jiné jako inspirace pro Schuppan 962CR a jako vůz, se kterým jel Vern Schuppan 24h Le Mans v roce 1989.
Koenig C62, jak ho máme před sebou, nebyl závodním autem ve smyslu, že by měl závodit, vznikl pro použití na silnicích. Slova „závodní auto pro běžný provoz” slýcháme pravidelně, většinou jsou to ale nesmysly. V tomto případě tomu tak není - takhle radikální stroj na značkách, abyste pohledali. Tento konkrétní červený kus vznikl v roce 1991 a na světě jich musí být snad jednotky - přesnou informaci o počtu vyrobených C62 se nám nepodařilo dohledat, při ceně přes 1 milion dolarů na začátku devadesátých let to ale nutně musela být „kusovka”.
Aby vůz dostal homologaci pro silniční provoz, musela být světla posazena trochu výš. Proto u Koenigu vyvinuli kompletně novou karbonovou karoserii, která pasovala na šasi Porsche 962. Výška auta je pouhých 112 centimetrů, zato délka je téměř pět metrů a šířka něco přes dva. Velké množství prostoru tedy uvnitř auta nečekejte, plochý spodek volantu tu jistě není samoúčelný, ale spíš proto, abyste vůbec měli kam dát nohy.
Vůz je poháněn 3,4l plochým šestiválcem, ze kterého turbodmychadla dolují 799 koní a 723 Nm. Přenáší je pochopitelně na zadní kola přes manuální převodovku se závodní kulisou, tj. s jedničkou řazenou k sobě a dozadu. S hmotností 1 100 kg se nelze divit, že tohle auto zvládá stovku za 3,3 vteřiny a maximálka je úctyhodných 378 km/h.
Červený kus na snímcích je aktuálně na prodej. Má najeto prý jen 1 900 km a není levný, prodejce za něj chce rovný milion a půl Eur, tedy asi 40,5 milionu korun, a stojí aktuálně v Japonsku. Ale rozhodně takovýhle vůz jen tak nepotkáte. A na sedadle spolujezdce můžete strašit kohokoliv, kdo se tam vejde, máte-li na to dostatečné řidičské schopnosti a velké... odvahu.
Tenhle Koenig C62 může být váš
Pár dalších ilustračních fotek ukáže vůz snad lépe
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 42 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva