K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny

C62 je v silniční verze Porsche 962, nic více a nic méně. Má jinou karoserii, aby dostal homologaci a jede 378 km/h. Tenhle je na prodej s 1 900 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny

5.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

C62 je v silniční verze Porsche 962, nic více a nic méně. Má jinou karoserii, aby dostal homologaci a jede 378 km/h. Tenhle je na prodej s 1 900 km.

Jste-li fanouškem starých divokých Mercedesů, jistě vám není neznámé jméno Koenig. Tahle firma byla v podstatě tunerem, která stojí mimo jiné za tímhle Mercedesem 560 SEC Koenig. A také za Ferrari, které mělo 1 000 koní mnoho let před Veyronem. Nejen tuningem ale živ byl německý Koenig a jedním z jeho vlastních produktů je Koenig C62.

Tedy, skoro vlastních. Tohle auto má jméno Koenig, ale stejně dobře mu můžeme říkat Porsche-Koenig C62, protože je to v podstatě silniční verze Porsche 962, závodního prototypu skupiny C - je postavená na jeho šasí. Porsche 962 také může být známé mimo jiné jako inspirace pro Schuppan 962CR a jako vůz, se kterým jel Vern Schuppan 24h Le Mans v roce 1989.

Koenig C62, jak ho máme před sebou, nebyl závodním autem ve smyslu, že by měl závodit, vznikl pro použití na silnicích. Slova „závodní auto pro běžný provoz” slýcháme pravidelně, většinou jsou to ale nesmysly. V tomto případě tomu tak není - takhle radikální stroj na značkách, abyste pohledali. Tento konkrétní červený kus vznikl v roce 1991 a na světě jich musí být snad jednotky - přesnou informaci o počtu vyrobených C62 se nám nepodařilo dohledat, při ceně přes 1 milion dolarů na začátku devadesátých let to ale nutně musela být „kusovka”.

Aby vůz dostal homologaci pro silniční provoz, musela být světla posazena trochu výš. Proto u Koenigu vyvinuli kompletně novou karbonovou karoserii, která pasovala na šasi Porsche 962. Výška auta je pouhých 112 centimetrů, zato délka je téměř pět metrů a šířka něco přes dva. Velké množství prostoru tedy uvnitř auta nečekejte, plochý spodek volantu tu jistě není samoúčelný, ale spíš proto, abyste vůbec měli kam dát nohy.

Vůz je poháněn 3,4l plochým šestiválcem, ze kterého turbodmychadla dolují 799 koní a 723 Nm. Přenáší je pochopitelně na zadní kola přes manuální převodovku se závodní kulisou, tj. s jedničkou řazenou k sobě a dozadu. S hmotností 1 100 kg se nelze divit, že tohle auto zvládá stovku za 3,3 vteřiny a maximálka je úctyhodných 378 km/h.

Červený kus na snímcích je aktuálně na prodej. Má najeto prý jen 1 900 km a není levný, prodejce za něj chce rovný milion a půl Eur, tedy asi 40,5 milionu korun, a stojí aktuálně v Japonsku. Ale rozhodně takovýhle vůz jen tak nepotkáte. A na sedadle spolujezdce můžete strašit kohokoliv, kdo se tam vejde, máte-li na to dostatečné řidičské schopnosti a velké... odvahu.


K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 1 - koenig c62 prodej 02K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 2 - koenig c62 prodej 04K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 3 - koenig c62 prodej 05K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 4 - koenig c62 prodej 06K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 5 - koenig c62 prodej 07K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 6 - koenig c62 prodej 08K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 7 - koenig c62 prodej 09K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 8 - koenig c62 prodej 10K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 9 - koenig c62 prodej 11K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 10 - koenig c62 prodej 12K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 11 - koenig c62 prodej 13K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 12 - koenig c62 prodej 14K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 13 - koenig c62 prodej 15
Tenhle Koenig C62 může být váš

K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 14 - koenig c62 dalsi 00K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 15 - koenig c62 dalsi 01K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 16 - koenig c62 dalsi 02K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 17 - koenig c62 dalsi 03K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny - 18 - koenig c62 dalsi 04
Pár dalších ilustračních fotek ukáže vůz snad lépe

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.