Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levně k mání je sotva jetý německý expres. Za cenu Octavie zvládá v luxusu až 311 km/h
27.11.2021 | Petr Miler
Tohle auto ve své době budilo rozruch pro svůj design, technicky to ale byla naprostá špička světové produkce. Alpina posunula oba aspekty správným směrem, přesto je dnes jako sotva jetá ojetina k mání za zlomek své původní ceny.
BMW M7 nikdy nevzniklo a podle všeho ani už nikdy nevznikne. Máme tu ovšem verzi M760Li a také osmiválcovou Alpinu B7, které se obě pokouší o totéž trochu jinou cestou - BMW vsadilo na sílu a noblesu motoru V12, Alpina říká, že na sportovně laděný stroj i této velikosti je dvanáctiválec moc těžký a preferuje dvakrát přeplňovanou V8. Jako nový si kterýkoli z těchto strojů pořídí málokdo, protože jsou to špičkové luxusní limuzíny, takže jsou patřičně drahé. B7 se ale nezačala dělat včera a na kousek z druhé ruky už může dosáhnout kde kdo.
Takovým by neměl uniknout vůz, který tu máme dnes. Je to Alpina B7 generace E65, vůz, jehož základní design navrhl Chris Bangle a setkal se s velmi negativním přijetím. Přesto na světě mohou být lidé, kterým se líbí, a je tu jeden pozitivní bod - Alpina se rozhodla využít divného víka zavazadelníku, prodloužila ho a udělala z něj spoiler. A výsledek vypadá přinejmenším zajímavě, nám se i zvláštním způsobem zamlouvá.
To je spolu s koly a upraveným předkem asi největší změna, kterou Alpina provedla na vnějším designu. Decentní proužky s firemními logy okolí dávají vědět, že člověk za volantem - nebo na pravé zadní sedačce - není někdo, kdo prostě našetřil na sedmu, ale fajnšmekr. Nechat se v tomhle autě vozit by mohla ale být trochu škoda, třebaže to je prodloužená verze (přesné kódové označení je tedy E66, ale v rámci generace E65 obecně je málo zažité).
Pod kapotou je 4,4l benzínový osmiválec, který dostal kompresor a může talk chlubit výkonem až masivních 368 kW (500 koní) v 5 500 ot./min a točivým momentem nanejvýš 700 Nm při 4 250 ot./min. Tuhle dvoutunovou limuzínu dokáže rozjet až na 311 km/h, zrychlení na stovku trvá 4,8 vteřiny, pochopitelně v případě, že je dodnes v perfektní kondici. A to by nabízený kousek být měl.
Jednak to tvrdí prodávající, především ale od října roku 2004, kdy byl prvně registrován, najel jen 60 tisíc kilometrů, to je za 17 let na takové auto skoro nic. Koupil si ho a dosud jediným majitelem byl sběratel aut, takže péči o špičkový stav považujte za samozřejmou. Vůz, jehož fotky najdete na zdrojovém odkazu, vypadá velmi dobře, třebaže je na některých místech vidět, že vůz byl používán.
Na prodej je v německém Gubenu, u nás o B7 prakticky nezavadíte. A vaše může být za 28 890 Eur, tedy asi 740 tisíc korun, navíc s možností odpočtu DPH. Není to samozřejmě nic, v případě takto málo jeté B7 ale musíme hovořit o láci. Mezi novými auty ale za takové peníze koupíte leda lepší Škodu Octavia, která si, při vší úctě, s Alpinou B7 nemůže tykat. A 60 tisíc km s ní najedete klidně za rok. Jako nové tohle auto stálo v říjnu 2004 přes 6,1 milionu Kč - to je slušný sešup a zkusit z něj profitovat prostě stojí za úvahu.
Prodejce nám moc kvalitní fotky neposkytl, a tak přidáváme ilustrační. Nabízená Alpina se od stavu prezentačního kusu z počátku milénia moc neliší, vypadá na 17 let opravdu dobře a technicky je prý v dokonalém stavu. Za 620 tisíc bez DPH v přepočtu lákavá nabídka. Ilustrační foto: Alpina
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:01 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis