K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia

Nikdy nejezdilo tak rychle, jak jeho technika působí a jeho vzhled slibuje, přesto je to pekelný stroj řidičských radostí, ze kterého se člověku ježí chlupy na těle, jen ho spatří. Bohužel nejsme sami, komu navozuje tyto pocity, podle toho tedy dodnes nejetý kus stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia

2.10.2022 | Petr Miler

K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia

/

Foto: Achilli Motors, publikováno se souhlasem

Nikdy nejezdilo tak rychle, jak jeho technika působí a jeho vzhled slibuje, přesto je to pekelný stroj řidičských radostí, ze kterého se člověku ježí chlupy na těle, jen ho spatří. Bohužel nejsme sami, komu navozuje tyto pocity, podle toho tedy dodnes nejetý kus stojí.


Když přijde řeč na ostré hatchbacky, obvykle jde o vozy s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol. Platí to ale jen do chvíle, než se diskuze stočí ke starším kreacím Renaultu a na přetřes přijde jeden z hrstky silničních hot hatchů s motorem uprostřed v historii a jediný takový vůz mezi moderními auty - Clio V6 od Renault Sportu.

Tahle věc je sice založena na Renaultu Clio druhé generace, ale zas tak moc toho s ním nesdílí. Nemá motor vpředu, nýbrž uprostřed, a to v místech, kde běžné Clio má zadní sedačky. Tam trůní třílitrový šestiválec ES9J4, motor vyvinutý koncernem PSA a Renaultem primárně pro větší auta, jako náhrada starého motoru PRV. Je umístěn umístěn příčně a pohání pochopitelně zadní kola.

Byl to vrchol nabídky Renaultu Clio a u v Dieppe jej ručně montovala parta nadšenců. V roce 2000, kdy se objevil, bylo jeho skoro 230 koní na malý hot hatch opravdu hodně. Také ale kvůli těžšímu motoru a zásadním změnám v konstrukci vážil o 300 kg více než standardní Clio, které bylo ve verzi 172 Cup slušně rychlé. Zvládlo stovku za 6,7 vteřiny a Clio Renaultsport V6 nebylo o tolik rychlejší s časem 6,2 s. Mělo ale o dost vyšší maximálku, 235 km/h oproti 222 u verze 172 Cup.

Změna umístění motoru ovšem byla zásadně poznat na chování auta. Motor uprostřed a pohon zadních kol je něco úplně jiného než ostrá předokolka. Něco takového umí těšit, ale také trápit - tento vůz uměl být zákeřný, zejména na mokru. Kvůli umístění motoru prakticky v kabině byl vůz také o hodně méně praktické - hluku je uvnitř na sakry a po místu pro zavazadla se moc nepiďte, třebaže přibyl menší zavazadelník pod přední kapotou.

Jenže tohle všechno vozu odpustíte, pokud si s Cliem V6 sjedete. Svezení s ním je kouzelně výjimečným zážitkem, a to pochopitelně i díky samotnému motoru. Zvlášť dnes, kdy malá auta zřídka zkoušejí oslnit něčím více než litrovým tříválcem s turbem. Tady máte 3 litry objemu, 6 válců a atmosférické plnění, to vše za předními sedadly s náhonem na zadek a manuálem. Něco takového už v této třídě nikdo nikdy do výroby nepošle.

Zdá se to být pouhou vzpomínkou na staré dobré časy, však Clio V6 se vyrábělo pouhé čtyři roky ve dvou verzích a vznikla jich jen hrstka. Přišlo na svět před 22 léty, pořád se ale dá koupit prakticky nové. Dnes před sebou máme opravdu hezký, typický stříbrný kousek z více ceněné první evoluce vozu, tzv. Phase I, kdy výkon motoru vrcholil na 226 koních, což stačilo k výše popsané dynamice. Phase II přinesla až 255 koní, zrychlení na stovku zkrátila na 5,9 sekundy a maximálku posunula k 246 km/h.

Renault první evoluce tohoto auta postavil jen 1 555 kusů a tento z nich najel pouhých 6 183 km. Na stavu vozu je to znát, však se podívejte na fotky níže - nikde nenajdete mnoho stop používání. Auto bylo poprvé registrováno v roce 2002 a je to nejzachovalejší původní Clio V6, které jsme v poslední době viděli. Stojí ovšem podle toho, o jak výjimečnou nabídku se jedná - můžete si jej odvézt z Itálie za 68 000 Eur, tedy za asi 1,67 milionu korun. I vzhledem k tomu, že v budoucnu to bude jen a jen více ceněná rarita, je to extrémní suma. Ale znovu, něco takového už opravdu nikdy nevznikne a divíme se, že vůbec kdy vzniklo.


K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 1 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 01K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 2 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 02K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 3 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 03K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 4 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 04K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 5 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 05K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 6 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 06K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 7 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 07K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 8 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 08K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 9 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 09K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 10 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 10K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 11 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 11K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 12 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 12K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 13 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 13K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 14 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 14K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 15 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 15K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 16 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 16K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 17 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 17K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 18 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 18K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 19 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 19K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 20 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 20K mání je úžasné, dodnes nejeté auto z dob, kdy motor V6 s manuálem mohl mít i vůz velikosti Škody Fabia - 21 - Renault Clio V6 Phase I 2002 nejety uzasny 21
Šestiválcové Clio člověk jen tak nepotká, koupit se nedá už dávno. Možnost koupit dnes koupit skoro nový kus z první série je mimořádně zajímavá. Ale také mimořádně drahá. Foto: Achilli Motors, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.