Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je zdánlivě tuctový kombík Audi, který ale překoná i nejnovější RS6
5.8.2020 | Petr Prokopec
Ano, z továrny vyjel jako docela rychlá S6, i tu ale na pohled stěží rozeznáte od A6 s paketem S-line. Po koupi ale dostal navíc pořádnou nálož 200 koní navíc, kterou nedává najevo nijak.
Stávající Audi S6 může opravdové automobilové nadšence okouzlit jen stěží. Na rozdíl od předchozí generace totiž již nedisponuje čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, místo benzinové jednotky Němci v honbě za nižšími emisemi CO2 zaměstnali pod kapotou třílitrový turbodiesel. Majitelé tedy sice mohou počítat s nižší spotřebou, nicméně zrovna kvůli ní si nikdo sportovní auta nekupuje. Prioritou je dynamika a zvuk, nicméně zrovna v těchto ohledech na tom novinka v porovnání se svými předchůdci není zrovna nejlépe.
Situaci samozřejmě můžete napravit dovozem mimoevropského kousku, neboť v zámoří Audi S6 pracuje s 2,9litrovým benzinovym šestiválcem. Tedy ze stejné jednotky, jakou dostalo do vínku i provedení RS4 Avant. Kombík přitom zvládá stovku se 450 koňmi za 4,1 sekundy, tedy o rovnou sekundu rychleji než dieselové S6 disponující 349 koňmi. Mimo to se vám ovšem nabízí ještě jedna možnost, a sice koupě ojeté předchozí generace. V té chvíli totiž můžete počítat s ještě oslnivější dynamikou.
Za vším stojí nizozemský majitel S6 Avant, který se rozhodl z tuctově vyhlížející S6 udělat postrach supersportů. Čtyřlitrovou pohonnou jednotku tak doplnil o turbodmychadla určená původně variantě RS6, sáhl po novém sání, výfuku a vše doplnil zakázkovou řídicí jednotkou. Díky tomu osmiválcový agregát produkuje 650 koní, tedy o 50 koní vyšší výkon, než jaký je spojen i se stávajícím RS6 Avant. To přitom stovku zvládá za 3,6 sekundy a při volbě řidičského paketu dosáhne mety až 305 km/h. Ještě lepší dynamiku má nabízet tato S6.
Vyjma prostoru pod kapotou na mnoho úprav nedošlo, což je dobře i špatně. Auto na jednu stranu vypadá pořád stejně nenápadně, na tu druhou ale má dále standardní podvozek i brzdy, což by při rychlé a zběsilé jízdě mohl být problém. I díky tomu ale nikdo nemá šanci tipnout netipne, že právě toto Audi S6 je výkonnější nejen než tovární sourozenci, ale rovněž překonává i Mercedes-AMG E63S či BMW M5 Competition. O jedinou změnu v rámci vzhledu se totiž vůči standardu postaral jen onen výfuk se čtyřmi koncovkami.
Pokud se nicméně rozhodnete jak pro koupi, tak i pro další investice, pak se nabízené S6 jeví jako zajímavá koupě. S najetými 30 415 kilometry je totiž nabízeno za 79 950 Eur (cca 2,1 milionu Kč). Za to přitom kromě upraveného motorového prostoru dostáváte třeba 20palcová litá kola, do kterých se větší brzdy bezesporu vejdou. Uvnitř pak nechybí sportovní sedadla nebo karbonové dekorace. Dále je pak možné počítat s vyhledávacím systémem a alarmem páté kategorie, jenž mají zabránit odcizení.
Továrních příplatkových prvků je ale na palubě bezpočet od audio systému Bose přes dálkový ohřev kabiny až po panoramatickou střechu či vyhřívání volantu i sedadel v obou řadách. Bonusem pro Čechy pak je výklopné tažné zařízení, se kterým budete ostatní účastníky silničního provozu deklasovat s ještě větší nadřazeností. Jen málokteří majitelé hot hatchů a sporťáků totiž zvládnou pochopit, jak je možné, že je právě předjel kombík s přívěsem.
650 koní pod kapotou by tomuto Audi S6 Avant rozhodně nikdo nehádal. Už v továrním provedení je to tak trochu sleeper, natož v tomto. Foto: Marktplaats
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 55 minutami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami