Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské

Investice do reklamy patří k podnikání stejně neodmyslitelně jako kterékoli jiné a nepřekvapí, že u aut jsou vysoké. Zaujmou hlavně rozdíly mezi firmami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské

13.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Investice do reklamy patří k podnikání stejně neodmyslitelně jako kterékoli jiné a nepřekvapí, že u aut jsou vysoké. Zaujmou hlavně rozdíly mezi firmami.

Velké firmy za reklamu utrácejí velké peníze a automobilky nejsou výjimkou. Prodávají poměrně drahé výrobky, které si člověk kupuje jen jednou za několik let a nákup si velice dobře rozmýšlí. Reklamní kampaně na auta tedy musí být přesvědčivé svým provedením i šíří zásahu, takže nemohou být levné. V absolutní rovině se jen v USA jedná u největších automobilek o miliardy dolarů ročně a v desítce firem, které za reklamu utrácí nejvíce, najdeme podle čísel Advertising Age hned tři firmy z automobilového sektoru. A v nejlepší stovce rovnou deset.

Říci, že Ford loni utratil za reklamu 2,25 miliardy dolarů a BMW 314 milionů, je zajímavá věc, ale zase tak moc to neřekne. Společnost Global Equities Research ale rozebrala útraty všech automobilek, vypočetlo množství peněz investované do reklamy v přepočtu na jedno prodané auto v roce 2015 a sestavilo z toho žebříčky firem investujících relativně nejvíce a relativně nejméně. A to už je zajímavější statistika.

Překvapí především rozpětí výsledných hodnot je od více než 3 300 dolarů až po 6 dolarů na jeden vůz. To nejmenší číslo náleží automobilce Tesla a v tomto kontextu je třeba dodat, že autor studie u firmy Global Equities Research, Trip Chowdhry, je znám jako velký fanoušek Tesly. Nechceme tím výsledek automaticky rozporovat, ostatně je známo, že Tesla do klasické reklamy příliš peněz nedává a angažuje zejména na sociálních sítích, kudy si hledá do médií levnější cestu.

I bez Tesly jsou ale rozdíly obrovské a zajímavé. Jaguar na reklamě utratil v přepočtu na jedno prodané auto víc než třináctinásobek toho, co Toyota. Honda také platí málo, což ukazuje na loajalitu zákazníků japonských značek. Samo sobě reklamou může být Porsche, které také vidíme mezi značkami s pěti nejnižšími náklady na jedno prodané auto, i když nejde o automobilku, která by reklamní náklady mohla rozpočítávat mezi množství prodaných aut byť jen zdaleka srovnatelné s Toyotou.

Nemáme bohužel k dispozici kompletní seznam, i tabulka nejvyšších a nejnižších nákladů na reklamu je ale zajímavá. Potvrzuje mimo jiné, jak moc agresivně se Jaguar v posledních letech snaží prosadit. Podobně na tom je Lincoln, který se snaží se zbavit stigmatu aut pro důchodce, a zčásti i Cadillac, který pomýšlí na konkurenci BMW a Mercedesu. Podívejte se ale na výsledky sami...


Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 1 - naklady znacek na reklamu usa 2015 tab
Náklady Tesly vypadají až nedůvěryhodně nízké

Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 2 - Tesla Model X windshield celni sklo 02Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 3 - Tesla Model X windshield celni sklo 04Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 4 - Tesla Model X windshield celni sklo 06Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 5 - Tesla Model X windshield celni sklo 13Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 6 - Tesla Model X windshield celni sklo 14Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 7 - Tesla Model X windshield celni sklo 16
Tesla je schopna prodávat auta i prakticky bez reklamy. Pravda, také jich moc neprodá, relativní výše tohoto druhu nákladů je přesto pozoruhodná

Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 8 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 03Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 9 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 07Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 10 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 14Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 11 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 29Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 12 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 31Kolik utratí automobilky za prodej jednoho auta na reklamě? Rozdíly jsou obrovské - 13 - Jaguar XE 20d 2015 prvni test 44
Jaguar má naopak náklady na reklamu na jedno prodané auto nejvyšší, odpovídá to jeho snaze prosadit se v posledních letech prakticky ve všech koutech světa

Zdroje: Global Equities Research

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.