Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koronavirus schvátil závodní týmy Porsche tak, že muselo povolat piloty z důchodu
26.9.2020 | Petr Miler
Letošek je rokem plný bizarních událostí a překvapí nás asi už máloco. Závodní Porsche osedlaná při jedné z nejvíce prestižních čtyřiadvacetihodinovek planety lidmi, kteří už léta nezávodili, asi nebudou výjimkou.
Ztracený rok. Těmito slovy slyším stále více lidí označovat letošek, a to z důvodů, které zřejmě není třeba přibližovat. Uvízli jsme v pasti zvané koronavirus, ze které zřejmě není úniku, protože nemá žádné společensky přijatelné řešení. Pokud jsou přijata nějaká opatření, lidé si okamžitě stěžují, že jsou omezování. A pokud přijata nejsou a pár lidí zemře, lidé se okamžitě ptají, proč tomu nikdo nezbránil.
Politici se tak plácají kdesi mezi oběma extrémy se snahou nezlikvidovat ekonomiku, nechat lidi alespoň trochu žít a současně ochránit ohrožené skupiny, ale obvykle trpí všechno z toho, a spokojený tak není nikdo. Trpí i sport, ten motoristický nevyjímaje a nejlépe ze všech by o tom momentálně mohlo vyprávět Porsche.
Německá automobilka se o minulém víkendu zúčastnila čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a bylo z toho slušné fiasko. Závod jetý samozřejmě za zavřeným dveřmi, rouškami i na klice od toalety a testováním na „kovid” (už je to oficiálně české slovo?) od rána do večera pro něj skončil prachbídně, když jeho auta nestačila na Astony a Ferrari. To nejhorší ale mělo teprve přijít - tři nejmenovaní lidé byli během víkendu infikováni, což po vytrasování jejich kontaktů způsobilo, že personál čtyř týmů včetně devíti pilotů musel do karantény. A dostat se z ní nemohl před dalším prestižním závodem na Nürburgringu.
Porsche rovnou oznámilo, že bude dělat vše proto, aby chybějící lidi nahradilo. Mechaniky sehnalo ještě snadno, však kdo by nechtěl aspoň chvíli pracovat pro Porsche, s piloty to ale bylo složitější - ti aktivní jsou obvykle plně vytížení a špičkoví šoféři schopní odjet takový závod na nejnáročnějším okruhu světa se na ulici neválí. Někoho z automobilky tak napadlo zavolat lidem, kteří už závodění pověsili na hřebík, v minulosti ale pro Porsche jezdili.
Automobilka tak postupně sehnala „důchodce”, kteří auta postižených týmů odjezdí a mezi nimi i dvojici Timo Bernhard a Jörg Bergmeister. Neváhali ani jeden, ostatně zrovna oni nejsou až tak staří (Bergmeisterovi je ale 44 let, takže mladík to skutečně není), sám Bernhard pak asi situaci shrnul nejlépe: „Firma toho pro mě v minulosti udělala hodně, takže tohle je pro mě šance ji něco vrátit. Možná budu tento víkend pomalý, protože jsem neujel 100 kol před závodem, ale uděláme to nejlepší, co bude v našich silách.”
Kdybyste tedy měli při sledování letošních 24h Nürburgringu pocit, že vidíte místo přímého přenosu jen záznam některého z dávných ročníků, nenechte se mýlit, to jen pojedou závodníci, kteří léta nezávodili. A minimálně jeden tým závodící s Porsche bude zcela ze hry - u Manthey-Racing Porsche se na infekci přišlo příliš pozdě na to, aby automobilka sehnala alespoň „důchodce”...
Letošní 24h Nürburgringu bude tak bizarní... jako skoro všechno. Kvůli týmům pobitým koronavirovými omezeními budou závodit také lidé, kteří už léta na této úrovni nesoutěžili. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera