Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Král matrací rozprodává svou kolekci aut, zbavuje se i unikátů postavených na míru
9.12.2019 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby si někdo nechal vyrobit auta specifikovaná dle jeho gusta za desítky milionů korun a pak je prodával, Michael Fux ale přesně to dělá. Proč tak činí, není jasné.
Automobiloví sběratelé obměňují své kolekce docela běžně, auta pouze kupit zvládá málokdo. Většinou však své sbírky tříbí, a tak prodávají vozy, po kterých sice prahne srdce široké veřejnosti, ovšem z jejich úhlu pohledu nejde o nic mimořádného. Řeč je třeba o běžných modelech Porsche, které si v podstatě můžete koupit stejně snadno jako housky v krámě, jen je potřeba mít dostatečně naditou peněženku.
Co však již obvyklé není, to je prodej vrcholů sbírky. Taková auta vznikají v omezeném počtu a dosáhnout na ně lze jen za předpokladu, že vás automobilka upřednostní před hromadou jiných zájemců. V takovém případě ony vozy mění svého majitele často jen ve chvíli, kdy ten původní zemře a dochází na rozprodej pozůstalosti. Někdy se k nim také dostanou spekulanti s cílem na několikaměsíčním či několikaletém vlastnictví řádně vydělat.
Ani jednu možnost však nemůžeme spojit s osobou Michaela Fuxe. Americký miliardář je stále naživu a auta považuje za svou největší kratochvíli. Rozhodně je tedy nekupuje proto, aby se jich záhy zbavil. Je proto vskutku otázkou, co jej vedlo k rozhodnutí rozprodat část své kolekce - spekuluje se o tom, že jej nepovedená investice připravila o část prostředků. Ať už je to jakkoli, do aukce Kissimmee, jíž pořádá společnost Mecum, posílá jedenáct aut. Mezi nimi jsou sice „běžné“ vozy jako BMW M5, Ferrari 488 Spider či Mercedes SLS AMG, máme tu ale i pár unikátů.
Jistě největší atrakcí je McLaren Senna, kterého vzniklo pouze 500 kusů. Fux si pořídil exemplář s pořadovým číslem dva, který navíc nechal osadit příplatky za desítky milionů. Za to by jiní koupili celý další supersport, zde ale několik milionů padlo třeba jen na to, aby struktura uhlíkových vláken karoserie byla jasně viditelná. A další miliony stál i specifický zelený lak Fux Green.
Tohle auto je světový unikát, což logicky ovlivní i jeho výslednou cenu. Stejně jako skutečnost, že Senna má najeto pouze 326 kilometrů. Americký miliardář si je tedy příliš neužil, o to překvapivější tedy je, že s takto osobitě specifikovaným vozem rozhodl rozloučit.
Nejde přitom o jediný vůz značky McLaren, který si od Fuxe může nový majitel pořídit. Dále je na prodej model 720S, který byl pro změnu vyveden ve specifickém odstínu Fux Fuchsia. Tímto odstínem nechal známý sběratel nejprve nalakovat jeden ze svých Rolls-Royců, ovšem evidentně se mu zalíbil natolik, že jím musel ozdobit také supersport, a to nikoliv jen zvenčí, ale také uvnitř. Také tento vůz sotva jezdil, jeho nájezd činí jen 502 km.
Unikáty tím nekončí, jen se z ostrovního království přesuneme do Zuffenhausenu. K mání je také Porsche 918 Spyder, přičemž v tomto případě jde o jeden ze dvou kusů na světě (ten druhý se prohání v Austrálii), které zdobí lak Acid Green. Hybridní supersport si Fux užil o trochu více než oba britské stroje, možná i proto, že jde o trochu starší vůz - od roku 2015 s ním bylo najeto 820 kilometrů.
Jen o rok mladší je pak Porsche 911 R, které však nejspíše cestovalo jen mezi přívěsy a garážemi, neboť nájezd činí pouhých 97 km. V tomto případě Fux zůstal poněkud při zemi, neboť kupé dostalo do vínku pouze světle modré pruhy a boční nápisy Porsche ve stejném odstínu. Na druhou stranu však jde o exemplář s pořadovým číslem 959, což bude mít pro sběratele Porsche svou váhu.
Jak je tedy vidno, Fux posílá do světa opravdu zajímavé stroje, kterého by pro mnohého mohly představovat Svatý grál celé sbírky. V lednu tedy můžeme očekávat opravdu zuřivou aukční bitvu. Stejně jako její výsledek by nás zajímala její příčina, i tu se ale skoro jistě dříve nebo později dozvíme.
Michael Fux posílá do aukce McLaren Senna...
Stejně tak lze pořídit Porsche 918 Spyder...
Zdroj: Mecum
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva