Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie

Jde dnes o extrémně ceněné auto, které stojí miliony i s ne úplně malým nájezdem. Tento kousek je dodnes prakticky nejeté a zcela originální, přesto nestojí nesmysl, jen to není Evo II.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie

6.10.2021 | Petr Miler

Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie

/

Foto: Marcus Wisén, publikováno se souhlasem

Jde dnes o extrémně ceněné auto, které stojí miliony i s ne úplně malým nájezdem. Tento kousek je dodnes prakticky nejeté a zcela originální, přesto nestojí nesmysl, jen to není Evo II.

Snad každý automobilový nadšenec sní o Lancii Delta Integrale ve vlastní garáži. Je to legenda, která se může směle řadit po bok Stratosu, Audi Quattro, Peugeotu 205 T16 i Subaru Impreza v rallyové síni slávy. Šestkrát za sebou se v poháru konstruktérů nepodařilo zvítězit žádnému jinému autu. A podle toho také většina HF Integrale stojí. Verze Evo I Evo II stály miliony už před léty a situace dnes není jiná - 2 až 3 miliony po vás budou chtít majitelé aut klidně s 80 nebo 100 tisíci najetými km. To jsou obrovské peníze.

Evo II přitom nikdy nejezdilo rallye, na rozdíl od Eva I a v podstatě všech ostatních Integrale. Stroj, který tu máme dnes, je méně žádaný, i když vznikal skutečně pro závody. Je to první HF Integrale, představená koncem roku 1987, první soutěžní Delta HF, která na rozdíl od HF 4WD nebyla šitá horkou jehlou.

V útrobách zůstal pohon všech kol z HF 4WD, takže mezi předními koly byl obyčejný otevřený diferenciál, středový epicyklický rozděloval výkon v poměru 56:44 ve prospěch přední nápravy a fungoval na principu viskózní spojky Ferguson. A vzadu byl šnekový samosvor Torsen. Oproti HF 4WD dostala HF Integrale větší brzdy, větší hlavní brzdový válec a upravené přední tlumiče a pružiny.

Pod kapotou ještě nebyl proslulý dvoulitr Lampredi, nicméně motor měl objem 2,0 litru a dostal novou osmiventilovou hlavu, ventily a ventilová sedla, větší turbo a chladiče vody a oleje a také větší airbox se vzduchovým filtrem. Výkon tedy oproti HF 4WD narostl na 137 kW (185 koní) a točivý moment 305 Nm a s manuálním pětikvaltem, který navíc dostal kratší finální převod pro kompenzaci větších kol. Vůz pořád nevážil mnoho, 1 205 kg, takže HF Integrale byla na stovce za 6,6 sekundy a rozjela se až 214 km/h.

Červený kousek, který tu máme před sebou, je krásným a specifickým exemplářem. Je to jediná Delta HF Integrale oficiálně dovezená do Švédska v roce 1990 v tzv. švýcarské verzi - jde o základ varianty 16v ovšem s motorem verze 8v s katalyzátorem, který výkon motoru snižuje na 177 koní. To ale zase tak nevadí - jde o jinak naprosto originální a od pohledu netknuté auto s nezaměnitelnými koly Delty HF Integrale. Za 31 let najezdilo pouhých 10 260 kilometrů a vypadá podle toho.

Vůz vypadá i působí jako nový, naprostou většinu života strávil v garáži pod plachtou s patřičnou péčí. Perfektní je všechno, co vidíme - lak, světla i sedačky jsou jako nové a dokonale čisté. Majitel se této krasavice zbavuje prý proto, že kupuje jiné auto, možná i proto na ni nasadil rozumnou cenu - 33 500 Eur, tedy asi 850 tisíc korun, za to dnes koupíte lepší novou Octavii, tedy pokud vám někdo nějakou milostivě prodá. Mít možnost koupit legendu rallye za takové peníze v takto krásném stavu se vážně nepoštěstí každý den.


Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 1 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 01Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 2 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 02Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 3 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 03Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 4 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 04Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 5 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 05Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 6 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 06Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 7 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 07Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 8 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 08Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 9 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 09Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 10 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 10Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 11 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 11Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 12 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 12Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie - 13 - Lancia Delta HF Integrale 1990 nejeta prodej 13
Tahle krásná červená Integrale může být vaše za cenu lepší Škody Octavia, mezi oběma aut bychom neváhali ani vteřinu. Foto: Marcus Wisén, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše