Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie
6.10.2021 | Petr Miler
Jde dnes o extrémně ceněné auto, které stojí miliony i s ne úplně malým nájezdem. Tento kousek je dodnes prakticky nejeté a zcela originální, přesto nestojí nesmysl, jen to není Evo II.
Snad každý automobilový nadšenec sní o Lancii Delta Integrale ve vlastní garáži. Je to legenda, která se může směle řadit po bok Stratosu, Audi Quattro, Peugeotu 205 T16 i Subaru Impreza v rallyové síni slávy. Šestkrát za sebou se v poháru konstruktérů nepodařilo zvítězit žádnému jinému autu. A podle toho také většina HF Integrale stojí. Verze Evo I Evo II stály miliony už před léty a situace dnes není jiná - 2 až 3 miliony po vás budou chtít majitelé aut klidně s 80 nebo 100 tisíci najetými km. To jsou obrovské peníze.
Evo II přitom nikdy nejezdilo rallye, na rozdíl od Eva I a v podstatě všech ostatních Integrale. Stroj, který tu máme dnes, je méně žádaný, i když vznikal skutečně pro závody. Je to první HF Integrale, představená koncem roku 1987, první soutěžní Delta HF, která na rozdíl od HF 4WD nebyla šitá horkou jehlou.
V útrobách zůstal pohon všech kol z HF 4WD, takže mezi předními koly byl obyčejný otevřený diferenciál, středový epicyklický rozděloval výkon v poměru 56:44 ve prospěch přední nápravy a fungoval na principu viskózní spojky Ferguson. A vzadu byl šnekový samosvor Torsen. Oproti HF 4WD dostala HF Integrale větší brzdy, větší hlavní brzdový válec a upravené přední tlumiče a pružiny.
Pod kapotou ještě nebyl proslulý dvoulitr Lampredi, nicméně motor měl objem 2,0 litru a dostal novou osmiventilovou hlavu, ventily a ventilová sedla, větší turbo a chladiče vody a oleje a také větší airbox se vzduchovým filtrem. Výkon tedy oproti HF 4WD narostl na 137 kW (185 koní) a točivý moment 305 Nm a s manuálním pětikvaltem, který navíc dostal kratší finální převod pro kompenzaci větších kol. Vůz pořád nevážil mnoho, 1 205 kg, takže HF Integrale byla na stovce za 6,6 sekundy a rozjela se až 214 km/h.
Červený kousek, který tu máme před sebou, je krásným a specifickým exemplářem. Je to jediná Delta HF Integrale oficiálně dovezená do Švédska v roce 1990 v tzv. švýcarské verzi - jde o základ varianty 16v ovšem s motorem verze 8v s katalyzátorem, který výkon motoru snižuje na 177 koní. To ale zase tak nevadí - jde o jinak naprosto originální a od pohledu netknuté auto s nezaměnitelnými koly Delty HF Integrale. Za 31 let najezdilo pouhých 10 260 kilometrů a vypadá podle toho.
Vůz vypadá i působí jako nový, naprostou většinu života strávil v garáži pod plachtou s patřičnou péčí. Perfektní je všechno, co vidíme - lak, světla i sedačky jsou jako nové a dokonale čisté. Majitel se této krasavice zbavuje prý proto, že kupuje jiné auto, možná i proto na ni nasadil rozumnou cenu - 33 500 Eur, tedy asi 850 tisíc korun, za to dnes koupíte lepší novou Octavii, tedy pokud vám někdo nějakou milostivě prodá. Mít možnost koupit legendu rallye za takové peníze v takto krásném stavu se vážně nepoštěstí každý den.
Tahle krásná červená Integrale může být vaše za cenu lepší Škody Octavia, mezi oběma aut bychom neváhali ani vteřinu. Foto: Marcus Wisén, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda