Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední elegantní kupé VW je k mání mimořádně pěkné a v dokonalé specifikaci, pěkná je i cena
25.2.2022 | Petr Miler
Je to legenda svého druhu, ve své době sen mnohých, který ale nebylo zase tak těžké potkat zhmotnělý na silnici. Dnes je těžké jej potkat kdekoli a v takto pěkném stavu a specifikaci z konce výroby jde o velkou raritu. Podle toho ale i stojí.
Volkswagen dnes nabízí nepřeberné množství modelů, kupé ale v jeho nabídce nenajdete ani jedno. Svého času skoro povinná součást portfolia jakékoli manistreamové automobilky je dnes druhem na vymření a u VW jí pšenka nekvete už hodně dlouho. SUV-kupé, čtyřdvéřové kupé, třídvéřový hatchback nebo alespoň kabriolet bychom v jeho portfoliu našli i dnes nebo ještě nedávno, za poctivými sportovními kupé s tradiční dávkou elegance se ale voda zavřela už dávno.
V případě VW šlo o model Corrado - pozdější nepřímý nástupce v podobě posledního Scirocca už byl zase jen hatchback. Jeho existenci vám asi nemusíme připomínat, i když ve výrobě skončil už v roce 1995. Tento vůz vlastně nebyl až tak zajímavý po technické stránce, škarohlídi by jej označili jen za atraktivnější VW Golf, právě díky svému vzhledu (a dnešním pohledem nakonec i oné technice) ale má své nepopiratelné kouzlo. Ve své době to byl sen nejednoho automobilového nadšence a dodnes jde o ceněný stroj.
I když to byla legenda svého druhu už v 90. letech, málokdo s ní zacházel v rukavičkách. K pěknému kousku je tak v posledních letech skoro nemožné se dostat - v Evropě bývá na prodej jen pár desítek aut, z nichž naprostá většina bývá daleko za zenitem a i zachovalejší kousky nebývají ve stavu, který by zrovna uchvacoval. Když se pak přece jen objeví pěkný kousek, nebývá v nejzajímavějších verzích G60 a nebo ještě lépe VR6, tedy těch s šestiválcovým motorem pod kapotou. Právě takový se ale nyní v prodeji objevil.
Pozoruhodný je také tím, že jde o Corrado VR6 z února 1995, tedy faceliftované provedení ze samotného konce výroby. Jeho motor má objem 2,9 litru a výkon 190 koní, navíc má manuální převodovku - už tehdy šlo k šestiválci koupit automat a nebyl zase tak nežádaný, aby vám při pročítání inzerce nekazil radost. Tohle auto nestálo jen v garáži, nemá tedy nulový kilometrový proběh blízký nule, jeho 93 tisíc ujetých km je ale optikou sedmadvacetiletého provozu třeba považovat za velmi malé číslo.
Navíc je to pořád jen číslo a z fotografií vidíme mimořádně zachovalý stav. Patina daná dekádami občasného ježdění je nepřehlédnutelná, není tu ale žádné zřetelné poškození, j typicky zhuntovaná kožená bočnice sedačky je v tomto případě skoro netknutá. Navíc je to velmi pěkná specifikace - už motor VR6 a manuál lákají, k tomu je tu době vzniku velmi přiměřená fialová barva a slušná výbava. Auto má klimatizaci a elektrické ovládání oken i zrcátek, tehdy zdaleka ne samozřejmé airbagy, původní kazetové rádio i litá kola, třebaže ne originální. Vůz prodává jeho teprve třetí majitel a údržba byla důsledná díky pravidelnému servisu. Nový majitel dostane i kompletní dokumentaci.
A kolik bude muset zaplatit? Tím jsme se dostali k horší části příběhu - 24 990 euro znamená asi 616 tisíc Kč, to je skutečně „pěkná” cena. Na 27 let staré auto, které navíc má za sebou nějaké ty kilometry, opravdu nejde o malou cifru, ale máme tu mimořádně zachovalé Corrado VR6 v mimořádně atraktivní specifikaci. Je to dnes už vzácné kupé s motorem, který už v Evropě v takovém autě zřejmě nikdo znovu nenabídne a jeho cena bude téměř jistě jen růst. Máte-li zájem, auto stojí Georgsmarienhütte v Německu.
Tohle Corrado je opravdu pěkné, zachovalé, v ideální specifikaci. Sběratelský kousek je to už dnes a podle toho také stojí, jeho cena by ale měla jen růst. Foto: Autoteile Koch, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 2 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 3 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 5 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 6 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch