Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lada 666 je stará 2107 s motorem V8 od BMW, bokem jezdí jako ďábel
19.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Sériové Lady 2107 mají i pro driftování tu správnou koncepci, ale poněkud nedokonalou techniku. Tato si ji vypůjčila od několika BMW.
Když dnes člověk potká na silnici starou Ladu, obvykle mu od ní nehrozí „nebezpečí” v jakémkoli srovnání, od rychlosti přes spotřebu paliva po komfort na palubě. Pokud byste ale chtěli soutěžit v driftování s tímto konkrétním žigulíkem, je potřeba si přivézt pořádné náčiní a skutečně vědět, co děláte. Tohle auto je totiž stará Lada jen na první pohled. A i na ten první pohled je velmi dobře vidět, že tu něco nehraje.
V útrobách není slabý čtyřválec, nýbrž třílitrová V8 z BMW 530i E34 nebo 730i E32. Zůstala v atmosférické formě, což znamená 218 koní a 290 Nm. Není to moc, jenže nastrojené tohle auto váží asi tunu. A nevzniklo kvůli sprintům, nýbrž na driftování, které mu - a řidiči, pochopitelně - docela jde.
Začalo to v podstatě náhodou - kolega současného majitele toto auto musel prodat poměrně levně - za 1 500 zlotých. Plechy byly zdravé a auto mělo ještě černé registrační značky, ty se v Polsku používaly do roku 1999. „Koupím to, něco se vymyslí,” napadlo současného majitele - a tak se začal psát příběh, na jehož konci je stroj s pekelným označením 666 a s osmiválcem. Cesta sem vedla např. přes motor MV6 z Opelu Omega.
Jak stojí i výše, dnes je tu osmiválec z BMW spolu s manuální převodovkou ZF ze stejného zdroje. Jako dárce orgánů posloužilo BMW 730i E32, ale čekejte tu z něj jen pohonné ústrojí, komfortní výbava tu není vůbec žádná. Místo zadních sedaček je ochranný rám, vpředu jsou skořepiny značky Bimarco a do koše letěly také koberce a spousta dalších interiérových dílů, které nebyly potřebné. S cílem snížit hmotnost tu vůbec nejsou výplně dveří a okna jsou z plexiskla. Zvenčí vidíme nástavce blatníků a spoiler, to všechno pochází z Lotyšska.
Nejpodstatnější je tu podvozek, který je směskou různých dílů značky BMW s pružinami a tlumiči od KW. Přední náprava pochází komplet z řady 3 generace E36, byla ale upravena pro driftování a je kompletně nastavitelná. Vidíme, že i odklon kol je seřiditelný do pozoruhodných extrémů. Zadní zavěšení je také nastavitelné a pochází pro změnu z řady 5 E39. Brzdy na obou nápravách jsou značky Zimmermann a samozřejmě mají pancéřové hadičky. Není tu samosvorný diferenciál, je tu obyčejný, ale zavařený, takže jsou obě kola pevně spojena. Proto je na videích níže pro auto docela problém jet jinak, než dveřmi napřed.
Motor je z velké části sériový, dostal ale přídavný chladič oleje a chladič kapaliny posilovače řízení. Svody pocházejí údajně z BMW X5 a zbytek výfukového systému je vlastní výroba. Řídící elektronika pochází téměř jistě také od BMW, protože tu vidíme i přístrojový štít, převzatý z původního 730i spolu s motorem a převodovkou. Byl zastavěný do kapličky přístrojů Lady a přibyly mu ukazatele tlaku a teploty oleje.
Palivová nádrž sídlí tam, kde byl kdysi zavazadelník, a má jen 20 litrů objemu. Tohle auto neslouží k překonávání dlouhých vzdáleností a takhle malá nádrž je lehčí i prázdná. A v zázemí trati, po které driftujete, můžete mít připravených několik kanystrů s benzínem. Jak často je potřeba ho doplňovat, se nedozvídáme. Spotřeba při driftování malá nebude, ale také asi nenadriftujete nic v řádu stovek kilometrů bez možnosti přestávky.
Fotografie, kterými se autor a majitel vozu pochlubil v průběhu stavby, ukazují některá úskalí, která musel překonat. Vidíme třeba kompletně nově vytvořený středový tunel, který byl potřeba pro zástavbu většího motoru a převodovky. Dokumentace je dostatečně obsáhlá na to, aby si člověk udělal slušnou představu. Majitel ale nedělal všechno sám, některé práce nechal na specializovaných firmách.
Přestože podobná auta na světě existují, majitel říká, že všechno vymyslel sám, inspirace odjinud bylo prý poměrně málo. A přestože je to jeho projekt, jeho dítě, nemá na něj v současné době dostatek času a nabízí ho k prodeji. „Vůbec mi nevolejte s nabídkami typu 'Dám ti 5 000 Eur'”, uvádí. A vskutku, cena na Mobile.de je 22 666 Eur, tedy asi 613 tisíc korun. Práce je tu spousta, ovšem tahle cena vypadá opravdu dost ambiciózně. Pokud ale hledáte auto na driftování, nechcete se pouštět do vlastní stavby a pro staré Lady máte slabost, tohle by mohl být opravdu zajímavý stroj...
Kdysi obyčejná Lada, dnes osmiválcový stroj na drifty
Zdroj: Lada 666 V8@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda