Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba

Italové aktuálně kašlou na emise CO2 i na konkurenci pro Porsche 911 Turbo. Časem ale možná dorazí Huracán V8 či V6 a nejspíše i SUV Urus.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba

14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové aktuálně kašlou na emise CO2 i na konkurenci pro Porsche 911 Turbo. Časem ale možná dorazí Huracán V8 či V6 a nejspíše i SUV Urus.

Asi není třeba nějak zvlášť specifikovat, jakou cestou se aktuálně vydal segment supersportů, modely jako Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a Ferrari LaFerrari hovoří za vše. Italská automobilka Lamborghini ovšem hybridním směrem zdaleka nemíří, alespoň ne teď. Její šéf Stephan Winkelmann totiž v rozhovoru s kolegy z Car and Driver naznačil, že koncept Asterion z loňského pařížského autosalonu byl pouze demonstrátorem nových technologií a jakožto takový se sériové verze nedočká.

„Chtěli jsme pouze ukázat, jak by to dopadlo, kdybychom se nyní museli přizpůsobit regulacím, které teprve přijdou. A zároveň jsme chtěli získat odezvu od médií, fanoušků i zákazníků,“ osvětluje důvody vzniku konceptu Winkelmann. A jelikož reakce na Asterion rozhodně nebyly negativní, dá se s příchodem něčeho takového jednou počítat. Hned tak to ovšem nebude, neboť Lamborghini si kupodivu z přísnějších emisních regulí těžkou hlavu nedělá.

„Neexistuje nic, co by se mohlo rovnat atmosférickému dvanáctiválci. Ano, jednou možná nadejde čas, kdy budeme muset prozkoumat odlišné věci, které jsou lepší než ty stávající. Nicméně musí jít o inovaci logickou, nikoliv o takovou, jež je diktována jednorázovým emisním plánem vlád. Je třeba si totiž uvědomit, že naše vozy neslouží k přesunu z bodu A do bodu Z, ale mají velmi malý nájezd. Zákazníci si pomocí jich plní své sny.“

I při nemalých emisích tak modely Lamborghini při občasných víkendových projížďkách svých majitelů rozhodně nebudou stát za vymřením ledních medvědů, což je fakt, který lze koneckonců aplikovat i na McLaren či Ferrari. Obě značky se však hybridizaci svého portfolia hodlají věnovat stále větší měrou, přičemž obě pošilhávají také po nižších segmentech trhu. Britové do něj přitom již vstoupili s modelem 570S, Italové teprve daný krok zvažují.

Lamborghini ovšem nic podobného nechystá. Či spíše bychom měli říci, že dorazit nemá žádný zcela nový vůz, který by se postavil třeba takovému Porsche 911 Turbo. Winkelmann ovšem nevylučuje, že se časem neobjeví derivát již stávajícího modelu, který by do vínku dostal pořizovací cenu nižší než 200 000 USD (cca 5,2 mil. Kč). Je tedy možné, že se dočkáme Huracánu V8 nebo V6? Vyloučené to není, potvrzené ovšem také ne.

Oficiální potvrzení pak stále ještě nemá SUV Urus, ačkoli v jeho případě nejspíše požehnání mateřského Audi dorazí. Daný segment totiž roste, a co je nejdůležitější, roste všude po celém světě. Pokud tedy Lamborghini přijde se čtyřdveřovým modelem, bude to právě SUV. To by přitom mohlo sdílet velkou část komponentů s koncernovými modely, na čemž Winkelmann nevidí nic špatného.

„Výhodou tak velkého koncernu, jakým je VW Group, je možnost přebírat technologie, nad kterými byste jinak strávili nemalé množství času. V segmentu, kde operuje třeba Aventador, žádná modulární platforma není. Pokud by ovšem byla, nejspíše bychom ke sdílení komponentů a modulů přistoupili, protože tak to má být.“

Narušení DNA značky se ovšem bát nemusíme, neboť „v případě našich vozů musí být veškeré toto sdílení limitované“. Tím tedy máme budoucnost značky alespoň po nejbližší roky pěkně nalajnovanou. A rozhodně si nemyslíme, že špatně. Koneckonců, alespoň někdo v automobilovém průmyslu dokazuje, že stále ještě má páteř.


Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 1 - Lamborghini Asterion nove foto 01Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 2 - Lamborghini Asterion nove foto 02Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 3 - Lamborghini Asterion nove foto 03Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 4 - Lamborghini Asterion nove foto 04Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 5 - Lamborghini Asterion nove foto 05Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 6 - Lamborghini Asterion nove foto 06Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 7 - Lamborghini Asterion nove foto 07Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 8 - Lamborghini Asterion nove foto 08Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 9 - Lamborghini Asterion nove foto 09Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 10 - Lamborghini Asterion nove foto 10Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 11 - Lamborghini Asterion nove foto 11Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 12 - Lamborghini Asterion nove foto 12Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 13 - Lamborghini Asterion nove foto 13Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 14 - Lamborghini Asterion nove foto 14Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 15 - Lamborghini Asterion nove foto 15Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 16 - Lamborghini Asterion nove foto 16Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 17 - Lamborghini Asterion nove foto 17Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 18 - Lamborghini Asterion nove foto 18Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 19 - Lamborghini Asterion nove foto 19Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 20 - Lamborghini Asterion nove foto 20Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 21 - Lamborghini Asterion nove foto 21Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 22 - Lamborghini Asterion nove foto 22Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 23 - Lamborghini Asterion nove foto 23Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 24 - Lamborghini Asterion nove foto 24Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 25 - Lamborghini Asterion nove foto 25Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 26 - Lamborghini Asterion nove foto 26Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 27 - Lamborghini Asterion nove foto 27Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 28 - Lamborghini Asterion nove foto 28Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 29 - Lamborghini Asterion nove foto 29Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 30 - Lamborghini Asterion nove foto 30Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 31 - Lamborghini Asterion nove foto 31Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 32 - Lamborghini Asterion nove foto 32Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 33 - Lamborghini Asterion nove foto 33Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 34 - Lamborghini Asterion nove foto 34Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba - 35 - Lamborghini Asterion nove foto 35
Koncept Asterion se prozatím do sériové výroby nepodívá. Jakmile ale dojde k utažení emisního opasku, jsou Italové připraveni

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše