Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini nechce dělat auta pro regulace, odmítá hybridy i turba
14.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové aktuálně kašlou na emise CO2 i na konkurenci pro Porsche 911 Turbo. Časem ale možná dorazí Huracán V8 či V6 a nejspíše i SUV Urus.
Asi není třeba nějak zvlášť specifikovat, jakou cestou se aktuálně vydal segment supersportů, modely jako Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a Ferrari LaFerrari hovoří za vše. Italská automobilka Lamborghini ovšem hybridním směrem zdaleka nemíří, alespoň ne teď. Její šéf Stephan Winkelmann totiž v rozhovoru s kolegy z Car and Driver naznačil, že koncept Asterion z loňského pařížského autosalonu byl pouze demonstrátorem nových technologií a jakožto takový se sériové verze nedočká.
„Chtěli jsme pouze ukázat, jak by to dopadlo, kdybychom se nyní museli přizpůsobit regulacím, které teprve přijdou. A zároveň jsme chtěli získat odezvu od médií, fanoušků i zákazníků,“ osvětluje důvody vzniku konceptu Winkelmann. A jelikož reakce na Asterion rozhodně nebyly negativní, dá se s příchodem něčeho takového jednou počítat. Hned tak to ovšem nebude, neboť Lamborghini si kupodivu z přísnějších emisních regulí těžkou hlavu nedělá.
„Neexistuje nic, co by se mohlo rovnat atmosférickému dvanáctiválci. Ano, jednou možná nadejde čas, kdy budeme muset prozkoumat odlišné věci, které jsou lepší než ty stávající. Nicméně musí jít o inovaci logickou, nikoliv o takovou, jež je diktována jednorázovým emisním plánem vlád. Je třeba si totiž uvědomit, že naše vozy neslouží k přesunu z bodu A do bodu Z, ale mají velmi malý nájezd. Zákazníci si pomocí jich plní své sny.“
I při nemalých emisích tak modely Lamborghini při občasných víkendových projížďkách svých majitelů rozhodně nebudou stát za vymřením ledních medvědů, což je fakt, který lze koneckonců aplikovat i na McLaren či Ferrari. Obě značky se však hybridizaci svého portfolia hodlají věnovat stále větší měrou, přičemž obě pošilhávají také po nižších segmentech trhu. Britové do něj přitom již vstoupili s modelem 570S, Italové teprve daný krok zvažují.
Lamborghini ovšem nic podobného nechystá. Či spíše bychom měli říci, že dorazit nemá žádný zcela nový vůz, který by se postavil třeba takovému Porsche 911 Turbo. Winkelmann ovšem nevylučuje, že se časem neobjeví derivát již stávajícího modelu, který by do vínku dostal pořizovací cenu nižší než 200 000 USD (cca 5,2 mil. Kč). Je tedy možné, že se dočkáme Huracánu V8 nebo V6? Vyloučené to není, potvrzené ovšem také ne.
Oficiální potvrzení pak stále ještě nemá SUV Urus, ačkoli v jeho případě nejspíše požehnání mateřského Audi dorazí. Daný segment totiž roste, a co je nejdůležitější, roste všude po celém světě. Pokud tedy Lamborghini přijde se čtyřdveřovým modelem, bude to právě SUV. To by přitom mohlo sdílet velkou část komponentů s koncernovými modely, na čemž Winkelmann nevidí nic špatného.
„Výhodou tak velkého koncernu, jakým je VW Group, je možnost přebírat technologie, nad kterými byste jinak strávili nemalé množství času. V segmentu, kde operuje třeba Aventador, žádná modulární platforma není. Pokud by ovšem byla, nejspíše bychom ke sdílení komponentů a modulů přistoupili, protože tak to má být.“
Narušení DNA značky se ovšem bát nemusíme, neboť „v případě našich vozů musí být veškeré toto sdílení limitované“. Tím tedy máme budoucnost značky alespoň po nejbližší roky pěkně nalajnovanou. A rozhodně si nemyslíme, že špatně. Koneckonců, alespoň někdo v automobilovém průmyslu dokazuje, že stále ještě má páteř.
Koncept Asterion se prozatím do sériové výroby nepodívá. Jakmile ale dojde k utažení emisního opasku, jsou Italové připraveni
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 21:11 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch