Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici

A zároveň tím názorně předvedl, proč je v bazarech stále tak populární. Na auto, které koupíte od pár desítek tisíc korun, je to pořád neskutečné vše v jednom.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici

10.6.2021 | Petr Miler

Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici

/

Foto: Volkswagen

A zároveň tím názorně předvedl, proč je v bazarech stále tak populární. Na auto, které koupíte od pár desítek tisíc korun, je to pořád neskutečné vše v jednom.

Čeští kupci ojetých aut jsou celkem vyzpytatelní - těžko jim zalichotíte více než prostorným naftovým kombíkem, který odveze je do práce, rodinu na dovolenou a ani při svižné jízdě je nezruinuje. Většina kupujících si vystačí s různými generacemi Octavie Combi 1,9 nebo 2,0 TDI, ti náročnější ale zatouží spíše po Volkswagenu Passat Variant s obdobnými motory.

Není o tolik prostornější, je to ale auto o třídu výš se vším, co s tím souvisí. Rodinu i řidiče samotné tak dokáže převézt v ještě větším komfortu a nějaký ten prostor navíc také přidá. Na výběr je škála hned několika generací, pozoruhodně populární volbou mezi nimi ale zůstává dnes už docela starý Passat B5 resp. B5.5 z přelomu tisíciletí.

Byl to vrchol evoluce svého druhu, vůz používající sofistikovanější platformu Audi s napříč uloženými motory - pozdější iterace Passatu už jsou spíše nafouklými Golfy. Je to také auto z dob Ferdinanda Piëcha, kdy všechno muselo být o fous lepší než u konkurence. Je to tedy vyhlášený „držák”, který stovky tisíc kilometrů polyká s lačností a i po nich působí konkurenceschopně. Jistě, v bazarech se najde také spousta poničených aut nehodných pozornosti, pořád se v nich ale najdou vozy jako ten, které můžete vidět na videu níže.

Hlavním aktérem je v něm Passat Variant z roku 2003, tedy kombík už faceliftovaného provedení B5.5. Pod kapotou má legendární motor 1,9 TDI-PD s výkonem 96 kW, tedy 130 koní, což na dnešní poměry nezní dvakrát přesvědčivě. Ono video ale tento nyní už 18letý vůz s více jak 275 tisíci km na tachometru ukazuje v akci na německé dálnici. A po jejím spatření asi neřeknete, že to má spočítané.

Je to jistě jeden ze zachovalejších kousků, a tak se po dálnici s lehkostí pohybuje i v rychlostech přes 200 km/h, na 170 km/h se rozjede prakticky ihned. Jeho dieselový klapot je nepřeslechnutelný, ale také nijak zvlášť rušivý. Auto dokonce dobře brzdí, prostě se pohybuje v rychlém provozu s lehkostí. Když si k tomu přidáme, že jde o velmi praktický vůz, který nemá problém jezdit za 5 litrů nafty na 100 km a pořídíte jej už za nízké desítky tisíc Kč, nelze se jeho přetrvávající popularitě divit.


Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici - 1 - VW Passat Variant B5 5 1 9 TDI Autobahn 01Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici - 2 - VW Passat Variant B5 5 1 9 TDI Autobahn 02Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici - 3 - VW Passat Variant B5 5 1 9 TDI Autobahn 03Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici - 4 - VW Passat Variant B5 5 1 9 TDI Autobahn 04Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici - 5 - VW Passat Variant B5 5 1 9 TDI Autobahn 05Legendární VW Passat 1,9 TDI s 275 tisíci km ukázal, co dodnes dokáže na německé dálnici - 6 - VW Passat Variant B5 5 1 9 TDI Autobahn 06
Pátá generace Passatu byla jako nové auto velmi oblíbená a jako ojetina je populární dodnes. Přiložené video s už hodně ojetým exemplářem verze 1,9 TDI vám nejlépe ukáže, proč tomu tak je. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše