Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi
16.4.2021 | Petr Miler
Na trhu ojetin se dají najít různá pozoruhodná auta a toto je jedno z nich. Jako nové se dalo koupit od 3,5 milionu korun, dnes už se nedá koupit vůbec. A jako ojeté je k dispozici za cenu někdejší příplatkové výbavy i s malým nájezdem a královským původem.
Možná raději kupujete auta jako nová a nenamítáme proti tomu vůbec nic, sami se ale vyžíváme spíše v prohledávání nabídek zajímavých ojetin. V případě některých vozů si pak ani nedovedeme představit, že bychom si pořídili jako nové, i kdybychom měli nekonečné množství peněz. Ceny některých modelů totiž klesají po koupi tak rychle, že se jejich pořízení přímo u prodejce nových aut jeví jako holý nerozum.
Situace tu není až tak zajímavá jako ve Velké Británii, kde lze myslet na vskutku extrémní propady, i tak se tu ale najdou auta, jejichž hodnota klesá rychlostí, před kterou se červená i volný pád. Nejtypičtějším příkladem jsou velké luxusní limuzíny, které můžete koupit za polovinu jejich ceny klidně po pár letech s minimem km. A pokud počkáte ještě chvíli, můžete se jich navzdory nepodstatnému nájezdu zmocnit za ceny podobné těm, na které by vás přišel nový Superb se 150 koňmi a nezajímavou výbavou.
Jeden pěkný příklad se objevil v prodeji v Belgii, kde prodejce výjimečných ojetin nabízí předchozí generaci BMW řady 7 se špičkovým motorem 50d. Tedy nejvýkonnějším dieselem, který kdy v Mnichově postavili a který se ve své poslední, již 400koňové evoluci si na trhu musel nedávno sbalit fidlátka. Není vysloveně zakázaný, stále přísnější emisní pravidla Evropské unie a jeho omezený odbyt z něj udělali neudržitelnou nabídku.
Motor v autě na fotkách níže má „jen” 381 koní, ale to mu na atraktivitě ani trochu neubírá. Podle nás je to nejrozumnější motor pro řadu 7 - je velmi výkonný, relativně tichý a vzhledem ke své dynamice dosti úsporný. Dvanáctiválcová nebo osmiválcová biturba seženete i levněji, ale kdo je bude „živit”? Atraktivita této nabídky navíc nekončí zde.
Auto má pochopitelně pohon všech kol xDrive a osmistupňový automat, nic jiného pro 750d ani nebylo k dispozici, a také spoustu příplatkové výbavy. Béžová kůže Dakota uvnitř není k přehlédnutí, komfortních prvků je pak bezpočet. Něco jako čtyřzónová klimatizace nebo všechna vyhřívaná sedadla nemá smysl zmiňovat, podobně jako navigaci či adaptivní světla. Auto má ale třeba i adaptivní podvozek, head-up displej, ventilovaná sedadla nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku, je tu zkrátka skoro všechno, nač pomyslíte.
Důvodem, proč je auto tak našlapané výbavou, není jen to, že „oholené” BWM 750d si koupí málokdo, ale i původ vozu. Auto si jako nové koupil belgický král Filip a rozhodně na sobě nešetřil. Auto pochází z roku 2013, kdy základní 750d stála 133 880 Eur. Příplatková výbava pak cenu vyšroubovala o dalších více než 32 tisíc Eur výše. Jde tedy o auto původně za skoro 4,3 milionu Kč, které je ale dnes k mání za 32 900 Eur, tedy asi 850 tisíc korun. To je skutečně bláznivý pokles ceny, uvážíme-li nájezd 98 425 km a vskutku velmi zachovalý stav. Levněji auto po králi, které pořád působí jako auto po krále, koupíte stěží.
Tohle BMW 750d stálo jako nové přes 4,3 milionu Kč, dnes může být vaše za 850 tisíc s 98 tisíci km na tachometru ve velmi pěkném stavu. A po vskutku neobyčejném prvním majiteli. Foto: DCT, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis