Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní Korejec zaskočil Němce v jejich domácím testu, i bez tradice je jim najednou na roveň
18.10.2021 | Petr Prokopec
Tahle značka ještě před pár léty ani neexistovala a korejské automobilky obecně se v prémiovém segmentu příliš neangažovaly. Stroje značek jako Audi a BMW by tedy měly Genesis jasně porážet, jenže nic takového neukázal ani test německého magazínu.
Až dosud se zdálo, že luxusní auta byla a budou doménou německých automobilek. Pokud totiž došlo na srovnávací testy, prakticky pokaždé obsadily podium Audi, BMW a Mercedes-Benz, přičemž ostatním výrobcům zůstala pouze role „podržtašek“. Tato éra ale evidentně končí, přičemž nový silný hráč kupodivu nedorazil z Velké Británie, Spojených států či z Japonska, tedy ze zemí, odkud bychom jej snad i čekali, nýbrž z Koreje. Genesis, luxusní divize Hyundai, začíná soupeřům opravdu zatápět.
Jasně patrné to bylo již před pár dny, kdy se korejský sedan G80 postavil Audi A6 a BMW řady 5. Zatímco mnichovský sedan ještě zvládl setrvat na trůnu, zástupce čtyř kruhů již musel před modelem Genesis smeknout. Z něčeho takového nejspíše klesla čelist i německému magazínu Auto Bild, který daný test zorganizoval. A zřejmě právě proto se kolegové rozhodli zjistit, zda úspěch Korejců nebyl jen nahodilý a proti sobě postavili Audi Q7, BMW X5 a Genesis GV80.
Hned na úvod zmíníme, že korejské SUV skončilo až na třetí příčce. Ovšem zároveň také musíme dodat, že vítězné BMW získalo 566 bodů z 800 možných a má tak před Audi náskok dvou bodů, zatímco Genesis jich ztrácí pouze sedm. Suma sumárum je tak celá trojice tak blízko u sebe, že ve výsledku záleží hlavně na vašich preferencích. Od každé značky totiž dostáváte něco, co jinde musíte oželet nebo k čemu bylo přikročeno s většími kompromisy.
Pokud je nicméně vaší prioritou vzhled, vlastně již dále nemusíte číst. Genesis totiž jako nejnovější a hlavně neokoukaný model působí svěžím dojmem a díky svému designu značně připomíná Bentley Bentayga. Dojem premianta pak budí nejen zvenčí, ale také zevnitř, zatímco Audi vypadá spíše jako Volkswagen Passat na chůdách. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, koneckonců s výrobou značka začala již před šesti lety.
Ani BMW na první pohled nepůsobí zrovna jako lídr segmentu, spíše vám z mnoha úhlů připomene menší a méně luxusní model X7. S délkou 4,92 metru je ostatně nejmenší z celé trojice a nabízí méně místa na předních i zadních sedadlech. V tomto ohledu je ostatně králem 5,06metrové Audi, zatímco Genesis se 4,95 metry spadá někam doprostřed. Ve srovnání s Q7 pak sice ztrácí hlavně vzadu, vše ale může vyřešit podélně posuvná lavice.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde pokaždé najdeme třílitrový turbodiesel. Ovšem pouze BMW jej doplnilo 48voltovým elektrickým okruhem. To mnichovské automobilce dává náskok v rámci spotřeby i dynamiky, jakkoliv v kritických momentech se jeho zadní náprava projevuje nervózně. Lídrem v zatáčení se tak stává Genesis, jež navíc dokáže ze stovky zastavit na pouhých 33,1 metrech - jeho brzdy jsou ale na daný segment možná až příliš ostré.
Audi po stránce dynamické působí až příliš ospale, stejně jako BMW nicméně dokáže odtáhnout až 3,5tunové přívěsy. Právě to je možná největší slabina Korejců, Genesis disponuje kapacitou 2 722 kg, jež sice stačí na obytné přívěsy, ovšem v případě lodí již nastává problém. Pokud tedy vlastníte rychlý člun, se kterým často míříte na vodní hladinu, je právě tohle asi největší důvod, proč Genesis odmítnout. Jinak ale při jeho nejnižší ceně asi nemá smysl nic řešit, zvlášť pokud chcete vystoupit z davu.
Audi Q7, BMW X5 a Genesis GV80 od sebe v německém srovnávacím testu dělí pouhých sedm bodů. Ve výsledku tedy záleží na vašich prioritách. Ovšem pokud nebudete tahat těžké přívěsy, v případě luxusního Korejce chybu neuděláte. A vůči jeho německým soupeřům ještě hodně ušetříte. Foto: Automobilky
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva