Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legendární nezničitelný Mercedes je k mání jako nový, 1. majitelka ho po ujetí 5 000 km zavřela do garáže
4.2.2023 | Petr Miler
Sama existence této nabídky je malý zázrak, navíc je třeba dodat, že auto není nikterak nesmyslně drahé. Pokud vám učarovaly přetechnizované Mercedesy 90. let minulého století, tohle je výjimečná šance uzmout se jednoho ve stavu nového vozu.
Kdyby existovala vysoká škola pro prodejce autobazarů, jedním z předmětů by nepochybně bylo „Účinné předstírání fiktivního původu nabízených vozů za účelem dražšího a rychlejšího prodeje”. A na něm by se hned na prvním semináři probíralo cosi o sotva vyjíždějícím důchodci coby prvním majiteli dekády garážovaného vozu. Někdy má člověk pocit, že do bazarů nikdo jiný auta ani nedává, že? Přesto se stane, že se právě takový vůz skutečně objeví v prodeji a na fotkách níže může vidět jedno z nich.
Jde o dnes už legendární první generaci Mercedesu C s interním označením W202, kterou od počátku vlastnila první a donedávna jediná majitelka. S autem jezdila, ale tohle slovo by se dalo dát do uvozovek - šlo o starší dámu narozenou v roce 1937, která si vůz koupila jako nový v roce 1995. Tehdy vlastně nebyla „až tak starší”, v 58 letech by toho člověk měl mít ještě dost před sebou, v tomto případě toho ale minimálně z hlediska řízení auta zase tak moc nebylo. Dotyčná svůj Mercedes používala do roku 2006, do kdy s ním najela jen 5 216 km. To je zatraceně málo na 11 let vlastnictví.
Proč s autem jezdila tak málo, současný prodávající netuší, ví ale, že za tu dobu zvládla absolvovat 5 servisních prohlídek, takže tento W202 měl slušnou péči. V roce 2006 byl ale odložen do garáže, kde zůstal až do majitelčiny smrti v roce 2021, aniž by najel jediný kilometr. Pak se jej ujal dnešní vlastník, který se vůz rozhodl pustit do prodeje s jen nepatrně vyšším nájezdem - 5 806 km.
Auto je prý až na pár škrábanců viditelných na fotkách jako nové a na nedávné technické kontrole nad ním měli technici jen žasnout. O slovech prodávajícího nemá smysl pochybovat - originální lak bez vybledlých míst by ještě šlo nakašírovat, ale podívejte se na ten interiér. Ten je skutečně dokonale nový, neřádily v něm ani paprsky slunce, natož pak sedací partie či končetiny řidiče. Z provedení vnitřku čiší 90. léta, ale to patří ke hře. Kdybyste přece jen pochybovali, jsou tu i dodnes původní pneumatiky - auto je zkrátka ve stavu, v jakém sjelo z výrobní linky, doslova.
Je to prostě nové auto, které snad svým stavem i odrazuje od opětovného probouzení 122 koní 1,8litrového čtyřválce spojeného s manuální převodovkou. To je poněkud nezvyklá volba na „důchodcovské” auto, jak jsme ale zmínili, majitelka sice zemřela ve svých 84 letech, v době koupě jí ale nebylo ani 60. Vůz je jinak plně funkční a jak jste jistě pochopili, má novou německou STK.
Je to jistě úžasná věc, bazarový poklad svého druhu, který by leckdo nabídl klidně za milion. Majitel ale není naivní, a tak jej dává k dispozici za 11 900 Eur, tedy asi 283 tisíc Kč. To opravdu není moc na sice obyčejný Mercedes třídy C, ale v naprosto neobyčejném stavu. W202 pořád platí za skoro nezničitelné, přetechnizované auto, které ani 1 milion najetých kilometrů nemusí rozházet. Takže tohle dost možná dokáže najet ještě asi 994 198 km, než se něco velkého pokazí, protože 5 802 už jich má na tachometru. Za takový stroj času by si leckdo nechal vrtat koleno.
Takto vypadá dodnes pořádně nejeté auto po dámě, která s ním urazila jen 5 802 km, než jej zavřela do garáže. Na svou výjimečnost není drahé. Foto: Peter K., publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage