Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje

Když si nějaké auto koupíte, můžete si s ním dělat, co chcete, ano? Ano, ale jen pokud to není Ferrari. Posedlost Italů chránit „čistotu” své značky zašla až tak daleko, že žaluje majitele vozu kvůli výměně motoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje

27.2.2020 | Mirek Mazal

Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když si nějaké auto koupíte, můžete si s ním dělat, co chcete, ano? Ano, ale jen pokud to není Ferrari. Posedlost Italů chránit „čistotu” své značky zašla až tak daleko, že žaluje majitele vozu kvůli výměně motoru.

Australan Reuben Bemrose podniká automobilové pokusy, do kterých se jiní ani neodvažují pustit. Jedním z posledních extrémů se stalo stříbrné Ferrari 456 GT, do jehož motorového prostoru místo původního V12 zapadl Wankelův rotační agregát B13 původem od Mazdy. Podivná konverze odpovídá Reubenovu smýšlení a protože je ve svém počínání velmi dobrý, byl oceněn pohárem za nejlepší konverzi na posledním srazu fanoušků Wankelů.

Pro někoho zničené Ferrari obletělo média po celém světě a svérázného projektu si všimli i lidé v Maranellu. A s výbušností sobě vlastní začali celou situaci řešit. Už dříve svým chováním mnohokrát naznačili, že na posvátné modely poháněné vidlicovým dvanáctiválcem Ferrari se nesmí sahat, protože Bermosemu důrazně doporučilo ukončit podobné aktivity - zažalovalo jej u australského soudu za poškozování dobrého jména značky.

Dnes slavný rebel pořídil nepojízdný kus za zlomek ceny funkčního exempláře a kvůli poškození čelních partií včetně motoru provedl troufalou náhradu atmosférického srdce za exotický agregát. Neobvyklá transformace jej stála 13 tisíc australských dolarů (199 tisíc Kč) a dva týdny času v garáži. Na otázku ohledně nutkání či důvodů výstřední proměny pohonu muž odpověděl jasně: „Mysleli jsme si, že to bude zábava.“

Wankel ve Ferrari pobavil kde koho, u automobilky ale narazil, a celý případ tak skončil u soudu. Žalovaný kutil zatím zůstává v klidu a zvolil ústup ve formě ironické omluvy. Reuben prý respektuje, že Ferrari chrání svůj image a nemá problém pochopit rozhořčení kvůli náhradě kultovního dvanáctiválce za Wankel. Ale žaloba? „Milé Ferrari, je mi to velmi líto, nechtěl jsem znevážit vaši značku. Nevidíte, že jen chci, abychom byli přáteli?“ uvedl majitel kontroverzního provedení 456 GT možná doufajíc, že Italové vezmou svůj krok zpět. Pochybujeme o tom...


Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 1 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 01Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 2 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 02Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 3 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 03Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 4 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 04Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 5 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 05Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 6 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 06Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 7 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 07Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 8 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 08Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 9 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 09Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 10 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 10Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 11 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 11Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 12 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 12Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje - 13 - Ferrari 456 GT Wankeluv motor 13
Týrané Ferrari si s rotačním motorem Mazdy rozumí, automobilka pro to ale nemá pochopení

Zdroje: TVNZ, NEWS@Youtube, lord.bemrose@Instagram

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.