Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Volva se s koronavirem vypořádal po svém, v podstatě obešel vlastní dealery
25.2.2020 | Petr Prokopec
Nové problémy přináší nové výzvy a přežijí jen ti, kteří se jim dokáží pružně přizpůsobit. Čínské Geely ukazuje, že se hybnou silou automobilového světa nestalo náhodou, i na zdecimovaném trhu dokáže prodávat.
V nejbližší budoucnosti nejspíše nebude dne, kdy by nepřišla řeč na koronavirus. Nová infekční epidemie totiž zavařila celému světu a vzhledem k jejímu epicentru je automobilový průmysl první na ráně. Problémy ovšem nejsou jen na straně výroby kvůli koncentraci dodavatelů automobilových komponentů ve Wu-chanu a okolí, potíž je i v tom, že zkolabovaly také čínské prodeje. Lidé odmítají opustit své domovy a nakupují jen to nejnutnější, mezi což se nová auta obvykle neřadí. Na to ale již zareagovalo Geely, které hodlá naplnit přísloví o Mohamedovi a hoře.
Jak asi již začínáte tušit, čínský gigant, pod který mimo jiné spadá Volvo či Lotus, spustil novou online platformu, která zákazníkům umožňuje, aby si nový vůz objednali a zaplatili přímo z gauče. Automobilka tím v podstatě obchází vlastní dealery, úplně stranou nového řešení je ale nenechává. Dealeři mohou v případě zájmu zajistit testovací jízdu přímo u zákazníka a vůz mu případně i fyzicky dodat.
Tento krok se značce zjevně vyplatil, neboť online prodeje ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (hovoříme tu o začátku února, tedy o době, kdy byla prakticky celá Čína v karanténě - pozn. red,) vzrostly pětinásobně. A co více, prodeje, za kterými stál oficiální web Geely, vzrostly dokonce pětasedmdesátkrát. Za tím stojí mimo online platformu také skutečnost, že automobilka zařídí rovněž registraci, přidělení značky a sjednání pojištění, vše ve vlastní režii. Lidé si navíc mohou vybrat i formu financování.
Počáteční úspěch značku nemalým způsobem nakopl, proto ve velmi blízké budoucnosti hodlá online služby rozšířit také o servis, čímž by dealeři opět přišli k části práce, o kterou nyní přišli. Ani ten by tedy pochopitelně neprobíhal virtuálně, místo toho by zákazníka navštívil zaměstnanec dealerství, vůz si odvezl na prohlídku a následně jej zase dodal jeho majiteli. Geely tím chce udržet náskok před zbytkem domácí produkce, přičemž takto reaguje nejen na koronavirus, ale také na nové nákupní trendy čínské komunity.
S ohledem na úspěch tohoto řešení je skoro jisté, že na stejného koně brzy vsadí i řada dalších značek spojených s Geely. Mezi ně nepatří jen ono Volvo, ale také Mercedes, neboť šéf čínské automobilky Li Shufu je největším akcionářem u třícípé hvězdy. Společně pak s Němci bude vyrábět již jen elektrické modely Smartu, u kterých lze taktéž očekávat prodej přes internet. A totéž vlastně platí pro Mercedes, který předpokládá, že do roku 2025 bude každý čtvrtý vůz prodaný online.
Jak tedy bylo zmíněno již mnohokrát, pro dealery nastává nová éra, kdy se v podstatě již nebudou starat o samotný prodej či papírování. To zůstane na výrobcích, kteří takto chtějí dosáhnout nejen vyšší transparence v oblasti cen, ale také vyšších marží. Z dealerů se pak vlastně jen stanou kurýři, kteří vám zajistí testovací jízdu, odvezou auto na opravu nebo dodají nově koupený vůz. Koronavirus tento tak jako tak počínající přesun jen urychlil.
Geely spustilo přímý prodej aut online a je s ním úspěšné
Dealerství totiž kvůli koronaviru zejí prázdnotou
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva