Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel vzal na brzdu své Ferrari a ukázal, kolik výkonu ztratil jeho motor za 30 let
4.9.2020 | Petr Prokopec
Na válcové zkušebně už jsme viděli měřit řadu starších motorů, dekády staré Ferrari je ale na tomto místě něčím výjimečným. Jak moc výkonu ztratil jeho osmiválcový motor?
Stará či starší auta mají své kouzlo, problémem však je, že se používáním opotřebovávají a ztrácí své původní vlastnosti. Ani my nemládneme, na rozdíl od lidí je však možné starší techniku za pomoci náhradních dílů a šikovných rukou držet při životě do nekonečna. Jen je nicméně třeba počítat s tím, že vše něco stojí. A čím starší dané auto je, tím vyšší je i suma potřebná k jeho opravě. Na druhou stranu se nicméně poté může pyšnit jak stejnou kondicí, tak i technickými parametry, s nimiž opouštělo továrnu.
Že nejde o pouhé plácání do větru, dokazuje pohled na Ferrari 348, které zamířilo na motorovou brzdu. Italská automobilka s jeho výrobou začala v roce 1989 a skončila o šest let později, přičemž u všech variant instalovala pod kapotu 3,4litrový osmiválec Tipo F119. V závislosti na zvoleném provedení se přitom výkon pohyboval mezi 300 a 320 koňmi, což na atmosférickou jednotku z konce devadesátých let rozhodně nebylo špatné. Zvláště když toto stádo mělo na starosti přijatelných 1 500 kilogramů hmotnosti.
Zmíněné parametry nicméně byly spojené se zcela novým vozem. Jak je tomu ovšem v roce 2020? Ve výsledku nijak špatně, jakkoliv na oněch 320 koní lze rovnou zapomenout. Ostatně v tomto ohledu je otázkou, zda jimi Ferrari vůbec kdy disponovalo, přeci jen italské automobilky se zejména v minulosti neproslavily zrovna upřímností. To ale nyní hoďme za hlavu, spíše se věnujme samotným výsledkům, které jsou přitom dvojí. Tedy vlastně trojí.
Je totiž nutné zmínit, že toto Ferrari 348 bylo na motorové brzdě nejprve loni. Ovšem v té době nebylo zrovna ve špičkovém stavu. Motor potřeboval nejen novou palivovou pumpu, ale i celkový servis. Toho se během posledních měsíců skutečně dočkal a při prvním měření vyprodukoval 259 koní. Při druhém tak výkon vzrostl na konečných 261 koní na kolech.
Tyto výsledky jsou o nějakých 24 koní lepší než při loňském měření, nezasvěcený by však při pohledu na ně asi nezajásal. Přeci jen se jedná o řádný propad vůči továrním parametrům. Ty jsou nicméně spojené s výkonem motoru na klice, nikoliv na kolech. Pokud tedy připočteme třecí ztráty, které se pohybují okolo 20 %, jsme někde nad třemi stovkami koní. Několikerá návštěva servisu se tedy zjevně majiteli vyplatila, i když jistě nebyla levná.
Ještě loni na tom Ferrari 348 bylo výkonově docela bídně. Poté však dostalo pořádný servis i některé nové komponenty. Aktuálně tak přibližně dorovnává tovární parametry, což po 30 letech na světě není špatné. Foto: Normal Guy Supercar@YouTube
Zdroj: Normal Guy Supercar@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva