Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maska „Predátora“ Lexusům zůstane, má se stát tradicí jako ledvinky BMW
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Agresivní příď se za poslední tři roky dočkala chvály i kritiky. Jelikož však prodeje rostou, Lexus bude její tvar maximálně upravovat, nikoli měnit.
Na sklonku roku 2011 unikla automobilce Lexus sada fotek tehdy zcela nového konceptu LF-LC, se kterým na Detroit 2012 dorazila také čelní maska nemalých rozměrů. Ta se záhy rozšířila na celou modelovou řadu, přičemž dnes si již bez ní nedokážeme představit žádný nový model. A zjevně nejsme sami, jak naznačují třeba americké prodeje, které se od té doby téměř vrátily na úroveň roku 2007, kdy automobilka dosáhla za Velkou louží svého absolutního rekordu.
Před tzv. ekonomickou krizí se Lexusu povedlo ve Státech prodat 329 177 exemplářů, což bylo množství, na jaké v té době mohly značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz pomýšlet pouze ve snu. Momentálně sice bílá vrtule na modrém pozadí i třícípá hvězda Japonce překonaly, když loni v USA prodaly 339 738, respektive 356 136 nových vozů. Lexus se ovšem za 311 389 registrací rozhodně nemusí stydět, neboť má stále velký náskok před Audi (182 011 ks).
Dané prodeje přitom podle všech zasvěcených ovlivnila právě odvážná čelní maska, a to v dobrém i ve zlém. Zatímco mladá klientela daný tah kvituje a v showroomech si podává dveře, ta starší má s agresivní přídí problém. Viceprezident značky pro Spojené státy Jeff Bracken tak již uvedl, že mu telefonovalo několik loajálních zákazníků značky s tím, že se jim rozšklebená maska vůbec nelíbí.
K tomu Bracken dodává, že ačkoliv si této klientely i jejích názorů nesmírně váží, Lexus nemůže svou obchodní strategii založit pouze na jejich přízni. Daleko větší chybou by prý bylo, kdyby opomíjel mladé. Je tedy asi nad slunce jasné, že stávající podobu přídě nebude Lexus hned tak měnit, což potvrzuje i firemní designér Yasuo Kajino.
„Abychom uspěli v prémiovém segmentu, nemůžeme dělat to samé, co německé firmy. Abychom zůstali v kurzu, musíme se zkrátka lišit,“ říká Kajino. Zároveň však dodává, že časem se maska bude vyvíjet. „Je přeci součástí vozidla, ne? Pokud se tedy změní jeho celkový tvar, pak se logicky musí změnit i její ztvárnění.“
Nejspíše zde však hovoříme o evolučních změnách, nikoliv o designové revoluci. Lexus by totiž byl rád, kdyby jeho nová firemní tvář byla stejným poznávacím znamením, jakými jsou tradiční ledvinky v případě BMW. „Predátora“ se tedy rozhodně v příštích letech hned tak nezbavíme, v dobrém i zlém...
Koncept LF-LC byl prvním vozem Lexusu, jehož příď zdobila agresivní čelní maska
Poslední reinkarnací tváře „Predatora“ je nový Lexus GS F
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva