Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy
23.9.2020 | Petr Prokopec
V testech akcelerace už jsme viděli kde co, ale tohle vážně ještě ne. Třícípá hvězda dovolila Matu Watsonovi osedlat deset cenných modelů Mercedesu a ne si je jen tak projet, ale rovnou je potrápit akcelerací na stovku.
Mat Watson je hlavní tváří britského Carwow. Jeho hvězda šplhá strmě vzhůru, neboť ještě před dvěma lety měl tento kanál na YouTube „pouze“ milion odběratelů. Loni v dubnu však šlo již o dvojnásobné množství. Letos v březnu pak web oznámil, že v rámci všech publikovaných videí již dosáhl jedné miliardy zhlédnutí. Cesta vzhůru tím ovšem neskončila, aktuálně má totiž Carwow již 4,57 milionu odběratelů a a vůbec bychom se nedivili, kdyby do konce roku došlo na protnutí pětimilionové hranice.
Po důvodech takové obliby není třeba dlouho pátrat. Krom toho, že to Mat zkrátka dělá dobře, je tu i absence alternativ. Pořad The Grand Tour Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye se až na jednu nepříliš povedenou výjimku odmlčel již 12. dubna loňského roku, v případě Top Gearu pak diváci hladoví od letošního března. Jinými slovy, Mat má pro své eskapády skoro volné působiště, čehož s chutí využívá. Jako správný nadšenec pak nezůstává pouze u novinek, ale věnuje se i starším vozům.
Nejinak je tomu i nyní, kdy Mat usedl za volant hned deseti historických Mercedesů, aby s nimi absolvoval sprinty z nuly na stovku. Sám byl přitom více než překvapen svolením, které mu německá automobilka udělila. Jde totiž o klenoty, které dosahuje hodnoty okolo 50 milionů liber, tedy asi 1,5 miliardy korun. Její součástí jsou totiž i takové ikony jako 300SL Gullwing či C-111.
Experimentální prototyp, který nikdy nezamířil do prodeje, je logicky tím nejdražším vozem celé kolekce. Rozhodně však není nejrychlejším, neboť stovku pokoří pomaleji než současný běžný rodinný hatchback, tedy za 10,28 sekundy. Je tak pomalejší než Gullwing, který stejnou disciplínu absolvuje o takřka sekundu rychleji. Za jeho volantem se navíc i díky klasickým budíkům cítíte výjimečněji.
Zajímavé je rovněž srovnání Mercedesu 300CE 6.0 AMG přezdívaného Hammer s Mercedesem 560SEC. Jakkoliv totiž první zmíněný byl svého času jedním z nejrychlejší aut planety, zatímco druhý se namísto sportu zaměřil spíše na luxus a komfort, lepšího času nakonec dosáhlo kupé. I z toho důvodu Mat naznačil, že Mercedes dost možná výkon tohoto vozu kvůli bezpečnosti částečně omezil.
Ovšem ani SEC není úplně nejrychlejší z celé skupiny, ta čest připadá na CLK DTM neboli homologační speciál, jenž vznikl pouze ve sto kusech. Každý se přitom dočkal 5,4litrového přeplňovaného osmiválce, který produkoval 582 koní. To stačilo na méně než čtyřsekundový sprint, Mat nicméně i díky zavlnění zádě a studeným pneumatikám dosáhl času horšího o pár desetinek sekundy.
Jakkoliv je ovšem sprint osmiválcového kupé působivý, vše nakonec vlastně bledne vedle Mercedesu-AMG A45, který si vystačí s pouhým dvoulitrovým čtyřválcem. Přesto je rychlejší než cokoliv, co mohl Mat během jediného dne vyzkoušet. Totéž ostatně platí i o třídě G. Znamená to ale, že jsou tyto vozy výjimečnější než třeba Gullwing a že byste za jejich volante usedli raději? Na to bychom určitě nesázeli.
Mat Watson si mohl vyzkoušet deset muzejních Mercedesů v hodnotě 1,5 miliardy korun. A všechny je poslal do sprintu. Foto: Carwow@YouTube
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda