Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy

V testech akcelerace už jsme viděli kde co, ale tohle vážně ještě ne. Třícípá hvězda dovolila Matu Watsonovi osedlat deset cenných modelů Mercedesu a ne si je jen tak projet, ale rovnou je potrápit akcelerací na stovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy

23.9.2020 | Petr Prokopec

Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy

/

Foto: Carwow@YouTube

V testech akcelerace už jsme viděli kde co, ale tohle vážně ještě ne. Třícípá hvězda dovolila Matu Watsonovi osedlat deset cenných modelů Mercedesu a ne si je jen tak projet, ale rovnou je potrápit akcelerací na stovku.

Mat Watson je hlavní tváří britského Carwow. Jeho hvězda šplhá strmě vzhůru, neboť ještě před dvěma lety měl tento kanál na YouTube „pouze“ milion odběratelů. Loni v dubnu však šlo již o dvojnásobné množství. Letos v březnu pak web oznámil, že v rámci všech publikovaných videí již dosáhl jedné miliardy zhlédnutí. Cesta vzhůru tím ovšem neskončila, aktuálně má totiž Carwow již 4,57 milionu odběratelů a a vůbec bychom se nedivili, kdyby do konce roku došlo na protnutí pětimilionové hranice.

Po důvodech takové obliby není třeba dlouho pátrat. Krom toho, že to Mat zkrátka dělá dobře, je tu i absence alternativ. Pořad The Grand Tour Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye se až na jednu nepříliš povedenou výjimku odmlčel již 12. dubna loňského roku, v případě Top Gearu pak diváci hladoví od letošního března. Jinými slovy, Mat má pro své eskapády skoro volné působiště, čehož s chutí využívá. Jako správný nadšenec pak nezůstává pouze u novinek, ale věnuje se i starším vozům.

Nejinak je tomu i nyní, kdy Mat usedl za volant hned deseti historických Mercedesů, aby s nimi absolvoval sprinty z nuly na stovku. Sám byl přitom více než překvapen svolením, které mu německá automobilka udělila. Jde totiž o klenoty, které dosahuje hodnoty okolo 50 milionů liber, tedy asi 1,5 miliardy korun. Její součástí jsou totiž i takové ikony jako 300SL Gullwing či C-111.

Experimentální prototyp, který nikdy nezamířil do prodeje, je logicky tím nejdražším vozem celé kolekce. Rozhodně však není nejrychlejším, neboť stovku pokoří pomaleji než současný běžný rodinný hatchback, tedy za 10,28 sekundy. Je tak pomalejší než Gullwing, který stejnou disciplínu absolvuje o takřka sekundu rychleji. Za jeho volantem se navíc i díky klasickým budíkům cítíte výjimečněji.

Zajímavé je rovněž srovnání Mercedesu 300CE 6.0 AMG přezdívaného Hammer s Mercedesem 560SEC. Jakkoliv totiž první zmíněný byl svého času jedním z nejrychlejší aut planety, zatímco druhý se namísto sportu zaměřil spíše na luxus a komfort, lepšího času nakonec dosáhlo kupé. I z toho důvodu Mat naznačil, že Mercedes dost možná výkon tohoto vozu kvůli bezpečnosti částečně omezil.

Ovšem ani SEC není úplně nejrychlejší z celé skupiny, ta čest připadá na CLK DTM neboli homologační speciál, jenž vznikl pouze ve sto kusech. Každý se přitom dočkal 5,4litrového přeplňovaného osmiválce, který produkoval 582 koní. To stačilo na méně než čtyřsekundový sprint, Mat nicméně i díky zavlnění zádě a studeným pneumatikám dosáhl času horšího o pár desetinek sekundy.

Jakkoliv je ovšem sprint osmiválcového kupé působivý, vše nakonec vlastně bledne vedle Mercedesu-AMG A45, který si vystačí s pouhým dvoulitrovým čtyřválcem. Přesto je rychlejší než cokoliv, co mohl Mat během jediného dne vyzkoušet. Totéž ostatně platí i o třídě G. Znamená to ale, že jsou tyto vozy výjimečnější než třeba Gullwing a že byste za jejich volante usedli raději? Na to bychom určitě nesázeli.


Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 1 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 01Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 2 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 02Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 3 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 03Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 4 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 04Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 5 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 05Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 6 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 06Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 7 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 07Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 8 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 08Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 9 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 09Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 10 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 10Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 11 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 11Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 12 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 12Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 13 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 13Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 14 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 14Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 15 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 15Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 16 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 16Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 17 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 17Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 18 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 18Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 19 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 19Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 20 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 20Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 21 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 21Mercedes dovolil novináři změřit zrychlení na stovku u vzácných aut za 1,5 miliardy - 22 - Mat Watson a 10 Mercedesu 2020 videoscreen 22
Mat Watson si mohl vyzkoušet deset muzejních Mercedesů v hodnotě 1,5 miliardy korun. A všechny je poslal do sprintu. Foto: Carwow@YouTube

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše