Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr z počítačových her porazil v reálném závodním autě šampiona Formule E
9.2.2019 | Petr Prokopec
Jak dalece jsou si dnes vzdáleny světy počítačových simulátorů a skutečná auta? Soudě podle představení Enzo Bonita ne příliš, ve skutečném autě pokořil dvě esa špičkových závodních sérií.
Není tomu dlouho, co se jednoho virtuální závodu na simulátoru zúčastnil Max Verstappen. Ten po dlouhou dobu i vedl, což se od pilota Formule 1 vlastně tak nějak i očekávalo. Jenže po chybě skončil v hodinách a byl předjet Jimmy Broadbentem, jenž sice nekrotí skutečné vozy, ovšem v rámci virtuálních závodů patří mezi světovou špičku. Ovšem nebýt Maxova roztočení, byl by zoufale poslední, přičemž v rámci kvalifikace dostal naložené dokonce dvě sekundy.
Mohlo by se proto zdát, že jakkoliv v rámci virtuální reality došlo v posledních letech k neuvěřitelnému posunu, na skutečný kokpit vás nedovedou připravit. Jenže jedna vlaštovka hejno nedělá. A stejně tak bychom výsledky z jednoho závodu neměli aplikovat všude a na všechny. Důkazem je Enzo Bonito, který platí za větší eso než Broadbent. Ne náhodou proto ostatně vyhrál Porsche Carrera Cup a eRace of Champions.
Vítězství v těchto dvou sériích mu zajistilo sedačku ve skutečném Závodě šampionů (Race of Champions neboli ROC), který se před pár dny jel v Mexiku. Tam se Bonito rozhodně neztratil, ačkoliv byl v podstatě naprostým amatérem, zvláště pak ve srovnání třeba se Sebastianem Vettelem či Mickem Schumacherem, jež se závodu účastnili rovněž. Mimo to pak nechyběl ani několikanásobný vítěz 24 hodin Le Mans Tom Kristensen.
ROC se jelo ve dvou dnech, kdy během prvního šlo o Pohár národů, ve druhém pak o závod jednotlivců. Bonito v sobotu odpoledne nastoupil proti Lucasi di Grassimu, někdejšímu jezdci Formule 1 a vítězi šampionátu Formule E. Rozhodně tedy nebyl za favorita, naopak se počítalo s jeho rychlým koncem. Jenže realitou se stal opak, Bonito jej o 669 tisícin sekundy porazil. Tím ale neskončil.
Další cenný skalp si virtuální závodník připnul na opasek v neděli, kdy se pro změnu vypořádal s Ryanem Hunter-Reayem, vítězem Indy 500. Jednoznačně tak dokázal, že minimálně v jeho případě nezáleží na tom, zda volant bere do rukou doma v obyváku nebo ve skutečném voze. Tím byl speciál Vuhl 05 ROC Edition, jenž páruje 365 koní produkovaných 2,3litrovým čtyřválcem od Fordu s 695 kilogramy.
Jaká bude Bonitova budoucnost a zda dojde na přestup z virtuálních do reálných závodů, není jisté. Nicméně i kdyby zůstal pouze u simulátoru, v podstatě již nemusí nic jiného dělat. Tento druh motorsportu totiž získává nejen stále větší oblibu, ale i vážnost. Jen v roce 2017 si tak Bonito přišel v rámci jediného virtuálního šampionátu na skutečných, respektive spíše neskutečných 42 500 USD (cca 968 tisíc korun).
Enzo Bonito během letošního Závodu šampionů dokázal, že je třeba brát vážně i virtuální závodníky na simulátorech
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva