Motor pro nové BMW M3: výsledek šokuje více, než jsme čekali

 | 11 příspěvků | 9.9.2011 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený Jaromír Vegr EKOLO

ano, šokuje! Obrázek je il.. | 9.9.2011 15:20reagovat
avatar

ano, šokuje! Obrázek je ilustrační starý cca 10 let, ale je zde vidět jak složitý a komplikovaný je spalovací motor s účinností cca 20%. Součástky se spolehlivě opotřebovývají. Zajímavé je, že jedna z elementárních součástí, která je tak jednoduchá, že se již nemusí dále rozebírat, je alternátor. Elektromotor, který pohání elektromobily je ještě jednodušší a má účinnost přes 90% a může pracovat na zcela obnovitelnou energii, lze opakovaně mnohonásobně přetěžovat (narozdíl od spalovače, který to umí jednou a naposledy), je schopen podat okamžitě plný výkon...atd. lze srovnávat, když životnost je dána pouze životností ložisek, která pracují v optimálních podmínkách?

www.elektromobily-os.cz

Je to dost šokující?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

smuta, ale pravda. velmi p.. | 9.9.2011 15:40reagovat
avatar

smuta, ale pravda. velmi pekne napsane.

Nepřihlášený Delphin

Reakce na: ano, šokuje! Obrázek je il.. | 9.9.2011 16:58reagovat
avatar

A jaká je životnost akumulátorů? Nebo budeme všichni jezdit po drátech jako trolejbusy? Účinnost jednoho komponentu nic neříká o výhodnosti celého systému.

goes

Delphin: byt neverim tomu,.. | 9.9.2011 17:09reagovat
avatar

Delphin: byt neverim tomu, ze elektromobily ovladnou svet, tak cely proces tezby, prevozu, vyroby energie, distribuce, uskladneni, spotrebovani apod. je u elektroobilku o neco efektivnejsi, nez u konvencniho vozu, jsou to rozdily temer nulove, Klidne muzem brat v uvahu, ze je to v soucasne dobe nastejno, tedy ani jedno neni do plusu ci minusu. Jenze na druhou stranu ocekavat zlepseni u spalovaciho motoru moc nejde, u elektromobilu lze najit zlepseni v uchovavani energie a vyuziti ze "zasobniku" u vyroby elektricke energie a castecne u distribuce.

Nepřihlášený Honza42

Elektromotor je strašně sl.. | 9.9.2011 17:59reagovat
avatar

Elektromotor je strašně složité drahé a nespolehlivé zařízení proti stlačené pružině. Je to obyčejný kus stočeného a zakaleného drátu s účinností 98-99%. Je to dost šokující? A proto budoucnost patří autům na péro.

Rozdíly jsou minimální? Akorát že nádrž 60l nafty má ekvivalent v dvoutunovém akumulátoru. Tomu říkám minimální rozdíl v procesu uskladnění energie.

bambus

Doufám, že se hodně nepěkn.. | 9.9.2011 20:11reagovat
avatar

Doufám, že se hodně nepěkná budoucnost M-kových BMW nenaplní a V6 se do žádného BMW nikdy nedostane. Dyť je to stejný nesmysl jako řadový motor v 911 nebo v Impreze...

Kdyby radši oživili mnohokrát oceněný 3,2 l S54 z předchozí generace M3, jenže to jsme zpátky u euro norem, které tento a žádný jiný vysoce výkonný atmosférický motor prostě nesplní...

Ještě, že dnes existuje hromada ojetých M3, a jak to tak vypadá tak budou na ceně stoupat rychleji než se čekalo...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lukin

Reakce na: Doufám, že se hodně nepěkn.. | 9.9.2011 23:08reagovat
avatar

Je to paradox, ale je to tak, samo BMW se zapřičiní, že jejich starší a jednodušší modely budou mít větší cenu a pro fandy hodnotu než nové.

Dotaz pro pana ekolo: co budu dělat s baterií která příjde o 90% kapacity během dvou let jako u mého notebooku? Půjdu a 6831 Li-ion akumulátorů například z Tesla roadster koupím přes internet?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený k.ik

byl to taky sok, kdyz merc.. | 10.9.2011 10:29reagovat
avatar

byl to taky sok, kdyz mercedes presel z radovych motoru na vidlicove?

Nepřihlášený Jaromír Vegr EKOLO

Reakce na: Je to paradox, ale je to t.. | 11.9.2011 22:36reagovat
avatar

pro LUKINa

baterie současné,které si může dnes koupit kdekdo a mám je i já, mají životnost 5000 70%ních cyklů, tedy mám li vůz, který ujede 500 km a budu jezdit pouze 350 a pak nabíjet, tak 350x5000 je dost km na to, abych o tom musel vůbec přemýšlet. Je mi 60 a i kdyby mi bylo 20, tak bych to neřešil.

Nepřihlášený Ano(n)ym

pro Jaromíra: to bych se t.. | 12.9.2011 12:27reagovat
avatar

pro Jaromíra: to bych se tedy rád na ty zástupy elektromobilů s dojezdem 500 km podíval.. kdy dávají to sci-fi?

Nepřihlášený Honza

Reakce na: ano, šokuje! Obrázek je il.. | 12.9.2011 17:22reagovat
avatar

Pro Jaromíra ... 90% účinnost elektromotoru je typická ekologická mystifikace (vyhýbám se tvrdším slovům, která se mi derou na jazyk, aby mi to administátor zase nemazal). Počítá s účinností samotného elektromotoru vzhledem k procházejícímu proudu a pracovnímu napětí. Zcela ignoruje fakt, že elektřinu je nutno vyrobit a přenést ke spotřebiteli a nabít ji do baterie (a z baterie dostat do elektromotoru). Vzhledem k obsahu energie ve fosilním palivu je účinnost tohoto procesu zhruba stejná, jako u spalovacího motoru. lepší je jedině u tramvají a trolejbusů, které nejezdí na baterky.

A obnovitelné zdroje jsou další mystifikace - aby se dostaly cenově na úroveň těch fosilních paliv, musí se dotovat, čili provoz elektromobilu na ni bude ještě dražší, než na elekřinu z Temelína nebo Počerad ... myslíte si, Jaromíre, že tady nikdo nečte jiné, než motoristické noviny?

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše