Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny

Svérázných projevů někdy nabírá láska k autům. Tento muž obětoval svému Golfu 12 tisíc hodin práce a miliony korun na dílech, přesto se nakonec auta zbavil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny

27.2.2020 | Mirek Mazal

Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny

/

Svérázných projevů někdy nabírá láska k autům. Tento muž obětoval svému Golfu 12 tisíc hodin práce a miliony korun na dílech, přesto se nakonec auta zbavil.

Zapřisáhlý obdivovatel německé techniky ze 70. let 20. století jménem Derek Spratt neudržel na uzdě svou touhu upravit si starý Volkswagen k obrazu svému a vložil do jeho modifikací své celoživotní úspory. Vše začalo láskou na první pohled v jeho jednadvaceti letech, kdy se jako jeden z prvních Kanaďanů dostal za volant praotce dnešních hot-hatchů, tedy Golfu GTI první generace.

Mladý student podlehl kouzlu lehkonohého hatchbacku a po prvním GTI koupil druhé, novější, které si plánoval nechat navždy. Nikdo tehdy netušil, že stříbrný Golf GTI spolkne přes 12 tisíc hodin čistého času poctivé práce, možná jen zapálený majitel někde v hloubi duše věděl, že autu dopřeje vše, a ještě něco navíc. Výsledkem bylo 500 dnů montování a dolaďování, což jej nakonec vyšlo i na více než 140 tisíc kanadských dolarů (skoro 2,5 milionu Kč) vydaných za díly. Za to mohl mít dva zbrusu nové Golfy R.

Zručný mechanik nechtěl nic moderního s lehce dostupným výkonem, raději se zavíral do dílny, kde si podle svých představ budoval jedinečný projekt. Dílčí činnosti jsou natočené na více než 180 veřejných videích, proto není těžké si představit poctivost odvedené práce. Modifikací je tu vážně spousta, nicméně mezi nejdůležitější patří ty následující.

Derek vyhodil sériový motor a raději sehnal zakázkový agregát disponující přirozeným sáním produkující dohromady 243 koní (179 kW). Ten spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou napojenou na přední nápravu sevřenou samosvorným diferenciálem Quaife.

Tisíce hodin zabralo odlehčování karoserie pomocí uhlíkových vláken, kromě karbonových náhrad celkové hmotnosti prospěla výměna těžkého zadního skla za průhledný plast. Levný nebyl ani digitální přístrojový panel, nemluvě o světlometech LED a zvukovém systému s výkonem 1 200 W. Spratt vložil čas i peníze do řady mechanických změn fungování motoru a převodovky, protože GTI má úplně jiný výfuk, lépe drží na silnici a zvládá chladit namáhané části točivého čtyřválce. Hotové dílo váží pouhých 816 kilogramů a v závodním režimu údajně překonává na trati Porsche 718 Cayman S.

Technicky dokonalý celek nebyl ošizen ani vzhledově, dnes 37 let starý stroj voní novotou uvnitř i vně. Práce na kanadském Golfu tím byly u konce a leckdo by čekal, že majitel si teď bude auta konečně užívat. Zjevně ho ale více baví auta ladit než s nimi jezdit, a tak jej podle svých slov prodal za „zlomek ceny úprav” mladému páru z Vancouveru. Co bude následovat? Teď si prý vyladí k obrazu svému původní Brouk, který si pořídí za utržené peníze, tomu se říká zápal pro věc.


Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 1 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 01Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 2 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 02Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 3 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 03Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 4 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 04Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 5 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 05Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 6 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 06Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 7 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 07Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 8 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 08Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 9 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 09Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 10 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 10Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 11 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 11Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 12 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 12Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 13 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 13Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 14 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 14Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 15 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 15Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 16 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 16Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 17 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 17Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 18 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 18Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 19 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 19Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 20 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 20Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 21 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 21Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 22 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 22Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny - 23 - Volkswagen Golf GTI Mk1 upravy za  miliony 23
Vyšperkovaný Volkswagen Golf GTI Dereka Spratta zapírá rok výroby 1983. Na individuálních vylepšeních do něj majitel nacpal skoro 2,5 milionu Kč, pak jej ale prodal za zlomek ceny a hodlá se věnovat úpravám jiného stroje

Zdroj: Derek Spratt@Youtube přes Motor1

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše