Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž nacpal 2,5 milionu do úprav starého Golfu, pak ho prodal za zlomek jejich ceny
27.2.2020 | Mirek Mazal
Svérázných projevů někdy nabírá láska k autům. Tento muž obětoval svému Golfu 12 tisíc hodin práce a miliony korun na dílech, přesto se nakonec auta zbavil.
Zapřisáhlý obdivovatel německé techniky ze 70. let 20. století jménem Derek Spratt neudržel na uzdě svou touhu upravit si starý Volkswagen k obrazu svému a vložil do jeho modifikací své celoživotní úspory. Vše začalo láskou na první pohled v jeho jednadvaceti letech, kdy se jako jeden z prvních Kanaďanů dostal za volant praotce dnešních hot-hatchů, tedy Golfu GTI první generace.
Mladý student podlehl kouzlu lehkonohého hatchbacku a po prvním GTI koupil druhé, novější, které si plánoval nechat navždy. Nikdo tehdy netušil, že stříbrný Golf GTI spolkne přes 12 tisíc hodin čistého času poctivé práce, možná jen zapálený majitel někde v hloubi duše věděl, že autu dopřeje vše, a ještě něco navíc. Výsledkem bylo 500 dnů montování a dolaďování, což jej nakonec vyšlo i na více než 140 tisíc kanadských dolarů (skoro 2,5 milionu Kč) vydaných za díly. Za to mohl mít dva zbrusu nové Golfy R.
Zručný mechanik nechtěl nic moderního s lehce dostupným výkonem, raději se zavíral do dílny, kde si podle svých představ budoval jedinečný projekt. Dílčí činnosti jsou natočené na více než 180 veřejných videích, proto není těžké si představit poctivost odvedené práce. Modifikací je tu vážně spousta, nicméně mezi nejdůležitější patří ty následující.
Derek vyhodil sériový motor a raději sehnal zakázkový agregát disponující přirozeným sáním produkující dohromady 243 koní (179 kW). Ten spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou napojenou na přední nápravu sevřenou samosvorným diferenciálem Quaife.
Tisíce hodin zabralo odlehčování karoserie pomocí uhlíkových vláken, kromě karbonových náhrad celkové hmotnosti prospěla výměna těžkého zadního skla za průhledný plast. Levný nebyl ani digitální přístrojový panel, nemluvě o světlometech LED a zvukovém systému s výkonem 1 200 W. Spratt vložil čas i peníze do řady mechanických změn fungování motoru a převodovky, protože GTI má úplně jiný výfuk, lépe drží na silnici a zvládá chladit namáhané části točivého čtyřválce. Hotové dílo váží pouhých 816 kilogramů a v závodním režimu údajně překonává na trati Porsche 718 Cayman S.
Technicky dokonalý celek nebyl ošizen ani vzhledově, dnes 37 let starý stroj voní novotou uvnitř i vně. Práce na kanadském Golfu tím byly u konce a leckdo by čekal, že majitel si teď bude auta konečně užívat. Zjevně ho ale více baví auta ladit než s nimi jezdit, a tak jej podle svých slov prodal za „zlomek ceny úprav” mladému páru z Vancouveru. Co bude následovat? Teď si prý vyladí k obrazu svému původní Brouk, který si pořídí za utržené peníze, tomu se říká zápal pro věc.
Vyšperkovaný Volkswagen Golf GTI Dereka Spratta zapírá rok výroby 1983. Na individuálních vylepšeních do něj majitel nacpal skoro 2,5 milionu Kč, pak jej ale prodal za zlomek ceny a hodlá se věnovat úpravám jiného stroje
Zdroj: Derek Spratt@Youtube přes Motor1
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva