Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž se o auto staral tak, že ho po 30 letech i s 347 tkm koupila zpět sama automobilka
10.1.2021 | Petr Miler
Pokud marně tápete nad tím, proč se o své auto starat nejlépe, jak to jen lze, odpověď se v tomto případě nabízí sama - zachovává to jeho hodnotu. Zde tak moc, že jej koupil zpět jeho výrobce.
Možná nás označíte za blázny, ale patříme mezi ty, kteří se o auta starají velmi úzkostlivě. Neděláme to z nikterak zištných důvodů, prostě máme auta rádi a nesneseme, když jim někdo ubližuje. Pokud někdo používá vůz k tomu, k čemu byl stvořen, tedy klidně i velmi náročné jízdě, je to v pořádku. Ale proč by ho někdo měl zbytečně devastovat?
Není možné, aby si dozadu sedlo malé dítě s neposednýma nohama obuté, protože by podrážkami nevratně zničilo opěradlo sedadla. Však stačí boty sundat a problém není. Nelze akceptovat, aby dospělý při nastupování okopával plastové či kovové prahy, však stačí o trochu víc zvednout nohy. Není možné, aby někdo na sedadla s koženým čalouněním nastupoval v kalhotách s ostrými cvoky, protože je sedře, není možné dávat si nohy na palubní desku, není možné nechávat ložené předměty v kufru, není možné uvnitř jíst cokoli, co dělá nepořádek, není možné řídit s ostrým prstenem, není možné... Je to tisíc a jedno nepsané pravidlo pro nás i pro kohokoli, kdo má do auta usednout.
Ano, může to být obtěžující pro lidi, kteří s vámi mají jet, ale auta prostě ničit nechceme a jejich používání má svá pravidla. Titíž lidé, kteří se občas ušklíbají nad tím, že po nich chceme to či ono, se pak po letech diví, jak je možné, že vůz vypadá se 100 nebo 200 tisíci km tak dobře. Přitom to má úplně ten samý důvod - snažíme se o něj pečlivě starat, samozřejmě ne jen ve zmíněných povrchních ohledech, už z lásky k věci.
Pokud by vás ale podobné pocity míjely, dá se to dělat i z jiných důvodů - takové auto lze snáze a dráže prodat. Každý chce koupit ojetinu v co nejlepším stavu a když nemá odřené sedačky, volant, okopané plasty nebo pochopitelně neudržovanou techniku, nedá za něj tolik, nebo jej nechce vůbec. Extrémní důkaz, že to funguje, nyní přichází z USA.
Tam jeden z majitelů Subaru Legacy Wagon generace BC, tedy úplně první iterace Legacy z roku 1990, nabídl k prodeji svůj vůz s 347 tisíci km. Říkáte si, že to je zajímavé asi jako 457. repríza Slunce, seno, ...? Ano, zní to tak, ale podívejte se na ono konkrétní auto na fotkách z Instagramu jako níže. Je ve fantastickém stavu, na 30 let stáří a skoro 350 tisíc najetých kilometrů až neuvěřitelně.
Nabízeno bylo draze podle toho, za 6 800 USD, tedy asi 146 tisíc Kč - většina z Legacy té doby se s cenou pomalu blíží nule. Majitel říká, že rychle dostal 9 nabídek, ta poslední jej ale nepochybně překvapila. Přišlo s ní samo americké zastoupení Subaru, které auto chtělo koupit do svého místního muzea - možná proto, že tak hezký kus už není snadné sehnat, možná proto, že jde o důkaz toho, v jakém stavu lze Subaru provozovat o po 30 letech pravidelné služby.
Je to jistě i pozoruhodný důkaz trvanlivosti auta, v tomto případě ale nepochybujeme o tom, že jde v prvé řadě o výsledek až manické péče majitele. Ten auto Subaru pochopitelně prodal, je to pro něj nakonec ideální zákazník - však co si v kůži pečlivého milovníka aut přát více, než aby váš vůz dále žil v klimatizované sbírce samotného výrobce? Klobouk dolů před oběma stranami obchodu, jistě i před Subaru, že se o takové nabídky vůbec zajímá a podobná auta chce samo zachovat.
Subaru Legacy BC je dnes opravdu dávná historie, jak ale ukazují fotky níže, může být pořád jako nové. A koupit si jej zpět automobilka, která ho kdysi prodala. Ilustrační foto: Subaru
Zdroje: Motor1, radreport@Instagram
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva