Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je supersport mezi karavany. Stál 18,5 milionu, teď přijde na zlomek
21.12.2018 | Petr Prokopec
Sám vůz je naprosto výjimečný, toto je navíc jeho vrcholná verze třeba i se záchodovým prkénkem posetým diamanty. Nepřekvapivě tak vyšel na extrémní sumu, nyní je k mání za její zlomek.
Mauck MSV, supersport mezi karavany, který pod kapotou hostil benzinový osmiválec o objemu 7,4 l nebo šestiválcový turbodiesel s 5,9 l, jsme vám už představili. Poměrně objemné a výkonné pohonné jednotky ale nebyly jdiným důvodem, proč se za touto kreací otočil každý, okolo se prohnala. Pohledy přitahoval extravagantně střižený exteriér, stejně jako zajímavé proporce. Ač je vůz 7,6 metru dlouhý, rozvor má pouze 3,66 m. Navíc se doslova plazí po zemi.
Firma Andyho Maucka vyrobila přibližně sto exemplářů, z nichž většina byla k mání za přibližně 200 tisíc dolarů (dle dnešního kurzu jde o 4,5 milionu korun, po započtení inflace by ale aktuální hodnota byla takřka dvojnásobná). Ani to však nestačilo k pokrytí vývojových nákladů, výrobce tak zkrachoval. MSV se v mezičase stalo legendou, ceny ale tento stav rozhodně nereflektují. Jeden vůz z oné stokusové produkce se před třemi měsíci prodal za pouhou desetinu původní ceny.
Dnes můžeme poukázat na probíhající aukci týkající se dalšího exempláře. Ten si ale jeho dosavadní a vlastně i jediný majitel nechal jaksepatří upravit. Již tak nemalá základní pořizovací cena kvůli tomu vystoupala do skutečně astronomických výšin, na 815 738 USD (asi 18,5 milionu Kč). Současná nejvyšší nabídka přitom činí pouhých 30 tisíc dolarů (675 300 Kč. Do večera, kdy aukce končí, sice ještě může vzrůst, ale jelikož nejde o žhavé zboží, o moc to nebude.
Co přitom způsobilo tak enormní navýšení ceny vůči již tak ne zrovna levné, ale stále základní produkci? Změny začaly u motoru usazeného na vzadu namontovaném pomocném rámu. Standardní jednotku nahradil osmiválec o objemu 8,1 l od firmy Jasper Engines. Ten se kromě velkého objemu spoléhá na pomoc kompresoru Procharger, nezveřejněný výkon pak dostala na starosti automatická převodovka Bionic 80 spolupracující se samosvorným diferenciálem Trutrac.
Vůz má jiný přední nárazník se zabudovaným navijákem, 19palcová litá kola obouvající pneumatiky Dunlop SP. Zmínit můžeme ještě jednadvacet zatmavených oken, třináct z nich je kvůli zvýšení akustického komfortu zdvojeno.
Jakmile se usadíte v sedadle řidiče, uvitá vás na poměry minibusu titěrný volant, se kterým dorazily také zakázkové pedály - ten plynový má vyfrézovaná písmena GO, brzdový pak velké „B“. Společnost jim dělá kůže a Alcantara, jež se nastěhovaly naprosto všude - dokonce i na záchodové prkénko minitoalety. Čalounění vždy zdobí diamantové prošívání, absolutní luxus je tak všudypřítomný, ono WC nevyjímaje.
Vymoženosti tím zdaleka nekončí, naši pozornost přitom zaujala i „vyhřívaná“ postel. Ta tvoří poklop nad pohonnou jednotkou, přičemž se k ní dostanete jak zvenčí, tak zevnitř. Cestující mají kromě toho k dispozici i pohodlné dvojpohovky a výsuvný stolek, stejně jako bezpočet odkládacích otvorů na nápoje. Nechybí velké množství plochých obrazovek, o jejichž napájení se po zastavení stará solární systém. Čistění obstarává centrální vysavač.
Mauck MSV RV je tak soběstačným domovem na kolech, který kromě minitoaletky nabízí také menší kuchyňku. Vyroben byl v roce 1998, o devět let později ale došlo na onu razantní přestavbu a s ní spojené navýšení ceny. Od té doby minibus najel pouhých pět tisíc mil (8 000 km), přičemž v roce 2015 se dočkal nových elektrických rozvodů a o dva roky později i nové klimatizace. Starosti by tak nikomu dělat neměl, jen radost, zvlášť vzhledem k předpokládané ztrátě hodnoty.
Zakázkový Mauck MSV RV před lety vyšel na 18,5 milionu korun. Aktuálně za něj je v internetové dražbě nabízen pouhý zlomek této sumy
Zdroj: Bring a Trailer
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva