Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc

Žádný ojetý stroj starý desítky let, který má na hrbu stovky tisíc kilometrů, bavíme se o autě starém pouhých 7 roků, které nenajelo ani 70 tisíc km. Přesto je takový Jaguar XFR i s motorem 5,0 V8 o 510 koních k mání za ceny kolem půl milionu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc

24.12.2021 | Petr Miler

Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc

/

Foto: Dornia Nickolaus, publikováno se souhlasem

Žádný ojetý stroj starý desítky let, který má na hrbu stovky tisíc kilometrů, bavíme se o autě starém pouhých 7 roků, které nenajelo ani 70 tisíc km. Přesto je takový Jaguar XFR i s motorem 5,0 V8 o 510 koních k mání za ceny kolem půl milionu.

Před pár dny jsme vzpomínali na skoro zapomenutého lovce německých supersedanů, kterého lze dnes v bazarech pořídit za docela mrzké peníze i ve stavu 1A. Šlo o Jaguar S-Type R, jehož specifické kvality si nenecháme vymluvit, nemáme ale problém pochopit, že každý nezatouží po skoro 20 let starém voze s designem barokního kostela. Britská značka se ale snah jít po krku autům jako BMW M5 nebo Audi RS6 tímto modelem nevzdala a znovu proti nim vytáhla teprve v minulé dekádě.

Stvořila tehdy modely XFR a XFR-S, o kterých se nemluví zdaleka tak často jako o jejich německých socích. Za tím ale rozhodně nestojí fakt, že by šlo o horší auta - co se dynamiky týče, dokážou tyto historické vrcholy nabídky britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. A maximální rychlostí je klidně předčít. Jaguar byl totiž svého času velkorysejší v případě nastavování omezovače rychlosti a kde se Němci drželi obligátních 250 km/h, dovolovali Britové jeho nastavení nejen na 250, ale i na 280 a dokonce až 300 km/h. Přičemž stovku XFR zvládá za 4,9 sekundy, XFR-S za 4,6 s.

Tahle auta můžete mít i dnes a pohled na ně docela chytá srdce. Pod kapotou mají motor 5,0 V8 s kompresorem, který dává až 550 koní (u XFR 510 koní) výkonu a 680 Nm (XFR 625 Nm) točivého momentu. Taková monstra už v současných rychlých sedanech nenajdete obecně, natož pak u Jaguaru. Ten s podobnými auty skončil a veškeré současné spalovací motory chce nahradit čistě elektrickými agregáty za každou cenu už za pár let.

Tak či onak ostrá iks-efka nikdy neplatila za velké prodejní hity a když si vystačíte s verzí XFR (R-S je docela vzácné a tedy o něco dražší), můžete pomýšlet na skutečně dobrou hodnotu za peníze. Vůz na fotkách níže je k mání u prodejce v Německu, který nabízí auto modelového roku 2014 s pouhými 65 tisíci km na tachometru. Je to sice americká verze, ale to nevadí, XFR se vyráběl pro celý svět se stejnými technickými specifikacemi. Vůz vypadá velmi dobře, s faceliftovaným designem i relativně moderně, přesto přijde jen na 24 999 euro, tedy asi 527 tisíc Kč. A ke všemu lze odečíst německou DPH.

To jsou dnes na takovou mašinu v takovém stavu až směšné peníze, však za tuto sumu nekoupíte ani Octavii 1,0 TSI v jakékoli jiné než úplně základní výbavě. Za hezká XFR-S je pak třeba připlatit asi 400 tisíc, i to je ale sympatická nabídka. Levnější cestu k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží.


Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 1 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 01Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 2 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 02Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 3 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 03Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 4 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 04Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 5 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 05Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 6 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 06Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 7 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 07Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 8 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 08Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 9 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 09Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 10 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 10Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 11 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 11Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 12 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 12Nejlevnější moderní auto schopné jet 300 km/h dnes koupíte za směšné peníze, i za Octavii 1,0 dáte víc - 13 - Jaguar XFR 2014 malo jety levny prodej 13
Jaguar XFR dokáže i dnes zapůsobit svou technikou, výkonem a dynamikou, přesto v takto dobrém a málo jetém stavu nepřijde na víc než základní Škoda Octavia. Foto: Dornia Nickolaus, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.