Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit

Není zase tak neobvyklé, když určité auto na trhu propadne jako nové, s odstupem času se ale stane kultem svého druhu a ceněnou ojetinou. V případě této škodovky se nic takového evidentně nestalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit

30.6.2022 | Petr Miler

Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit

/

Foto: S.F., publikováno se souhlasem

Není zase tak neobvyklé, když určité auto na trhu propadne jako nové, s odstupem času se ale stane kultem svého druhu a ceněnou ojetinou. V případě této škodovky se nic takového evidentně nestalo.

Škoda Fabia je na českých silnicích jedním z nejobvyklejších aut, na spočítání hatchbacků a kombíků ve vašem nejbližším okolí vám nebudou stačit prsty všech končetin v jakoukoli denní i noční hodinu. Ale kdy naposledy jste viděli verzi s karoserií sedan? Neříkáme, že na ni nenarazíte, ve srovnání s ostatními provedeními je to ale velká rarita, kterou si koupila jen hrstka extravagantních kupců. Proč? Protože jde o tak ošklivé auto, že jej jako nové skoro nikdo nechtěl.

Dnes už je to pomalu zapomenutý vůz, za jeho vznikem přitom stála ušlechtilá myšlenka. Auto mělo těžit z výhod tříprostorových karoserií, které byl jinak schopen stoprocentně nabídnout pouze první moderní Superb. Taková koncepce nabízí dokonalé oddělení prostoru pro posádku a prostoru pro zavazadla. Je to komfortnější, protože posádku neotravujete zaboucháváním třetích, resp. pátých dveří. A toho místa pro náklad tady byla vážně spousta, 438 litrů bylo na malé auto tou dobou něco, třebaže tradičně malý vstupní otvor praktickou použitelnost poněkud komplikoval.

To by ale spousta lidí skousla snadno, potíž byla v tom, že udělat hezký sedan z malého hatchbacku je prakticky nemožné. A máme pocit, že Škoda se tomuto prokletí ani moc nesnažila vyhnout. Zvítězila snaha udělat vše co nejlevněji, a tak třeba použila stejná zadní světla jako u kombíku. Když máte najednou tolik omezení (minimálně měnit díly použité na hatchbacku, postavit záď okolo světel kombíku, přidat co největší kufr...), snad ani není možné čekat od designéra něco krásného. Výsledkem bylo auto, které skoro nikdo nekupoval, a tak Škodu už nikdy znovu nenapadlo podobné postavit, tedy alespoň pro Evropu.

To je už známý příběh, jak si ale Fabia Sedan stojí dnes? Nezřídka se totiž stane, že se ošklivá auta (jako třeba Pontiac Aztek nebo Fiat Multipla), která mají co nabídnout po faktické stránce, stanou s odstupem času kulty svého druhu. A když se v prodeji objeví zachovalý kousek, dostatek fandů se postará o vyšroubování ceny patřičně vysoko. Lidem, kterým malý český sedan z nějakého důvodu imponoval, je ale zjevně minimum.

Svědčí o tom už dříve zmíněný kousek na fotkách níže, který jeden z německých majitelů dochoval dodnes ve stavu téměř nového vozu. A navíc ve specifikaci, která je zajímavá sama o sobě. Stroj, který máme před sebou, je totiž jedna ze špičkových verzí s dvoulitrovým benzinovým motorem. To je fascinující věc jako z pravěku, však dvoulitr dnes nekoupíte ani do některých aut střední třídy, tady jej máte v malém voze. Nemá 105 koní, jak prodávající naznačuje, ale 115, což sice neohromí. Ale tohle je motor navěky, nízkootáčkový tahoun téměř bez čehokoli, co by se mohlo pokazit - vícebodové vstřikování je tu vrchol moderny.

K tomu má manuální převodovku a relativně bohatou výbavu včetně třeba vyhřívaných sedadel a klimatizace, v roce 2003 to v této třídě nebylo málo. Tehdy si jej koupil první majitel a užil si s ním velmi málo. Po 19 letech má najeto pouhých 15 tisíc kilometrů a vypadá tak, jako by s ním nikdo nikdy pořádně nejel. Prodávající říká, že auto je skutečně nové, jeho sedačky kryjí ochranné fólie, nekoroduje, není ani nikde pořádně špinavé a navzdory malému nájezdu mělo pravidelný servis. Dostali jsme k dispozici i detailní fotky a VIN, se kterým jsme ověřili historii vozu v dealerském systému Škody. Vše, co o voze zaznívá, sedí s avizovaným.

Člověk by čekal, že si tento vůz najde svého kupce snadno, dva měsíce od jeho prvotního nabídnutí k prodeji je ale zjevné, že se to nestane. Nejprve byl k mání za 9 000 euro (asi 222 tisíc Kč), pak za 8 000 euro (cca 198 tisíc Kč), teď je nově k dispozici za 7 000 euro (173 tisíc Kč). Majitel říká, že níž už nepůjde, realita ale může snadno jeho postoj změnit. Co si budeme povídat, i za novou cenu to bude chtít velkého fandu první Fabie, aby tento vůz přijal za svůj. Ale třeba se pleteme, však kdo vám dnes prodá nový malý sedan s dvoulitrem bez turba? Nikdo, patrně už nikdy.


Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 1 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 01Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 2 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 02Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 3 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 03Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 4 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 04Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 5 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 05Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 6 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 06Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 7 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 07Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 8 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 08Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 9 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 09Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 10 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 10Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 11 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 11Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 12 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 12Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 13 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 13Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 14 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 14Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 15 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 15Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 16 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 16Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 17 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 17Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 18 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 18Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 19 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 19Nejošklivější moderní Škodu nikdo nechce ani jako ojetinu v muzejním stavu, majitel už musel dvakrát slevit - 20 - Skoda Fabia Sedan 2003 nejeta prodej 20
První Fabie ve vzácné a bizarní verzi Sedan s neméně bizarním pohonem - motorem 2,0 MPI - je stále k mání skoro nejetá. Zájem o ni je zjevně nulový, po dvou slevách je teď k mání v přepočtu za 173 tisíc Kč. Foto: S.F., publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.