Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie

Je to auto, které na sebe sotva něco prozradí, ve výsledku ale dokáže zrychlit na stovku za 4,9 sekundy a rozjet se bez omezovače až k 280 km/h. A současně pobrat 1 670 litrů nákladu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie

17.6.2023 | Petr Miler

Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie

/

Foto: CDS Car Direct Service Sebastian Hilbert Automobile, publikováno se souhlasem

Je to auto, které na sebe sotva něco prozradí, ve výsledku ale dokáže zrychlit na stovku za 4,9 sekundy a rozjet se bez omezovače až k 280 km/h. A současně pobrat 1 670 litrů nákladu.

Historie donedávna znala jen dva sériově vyráběné kombíky sportovní divize BMW M. Prvním bylo M5 E34 Touring z let 1992 až 1994 následované M5 E61 Touring z let 2007 až 2010. Ani jeden se nesetkal na trhu s velkým úspěchem a jsme docela zvědavi, jak bude BMW hodnotit úspěchy současné M3 Touring G81. Pokud byste o ni měli zájem, bez nějakých 3 milionů korun v kapse nemáte nárok, pokud ale trochu slevíte z představ o moderním továrním kombíku s písmenem M v jeho označení, můžete nakoupit mnohem levněji. A vlastně také rozumněji.

Alternativu k ryzím eMkovým kombíkům představuje BMW M550d Touring, historicky nejrychlejší naftový kombík v nabídce BMW a svého času nejrychlejší naftový kombík na trhu, který už vypadl z nabídky nových vozů mnichovské automobilky. Ano, je to „jen” diesel, ale vybavený hned několika turbodmychadly. Jeho nejprve třikrát a později dokonce čtyřikrát přeplňovaný šestiválec poté dával v prvním případě, tedy v generaci F11 rovných 280 kilowattů (381 koní) výkonu a monstrózních 740 Nm točivého momentu. A právě na toto auto máme dnes spadeno.

Dieselová lokomotiva s automatem a 4x4 akceleruje na stovku za 4,9 sekundy, což je teritorium mnohem ostřeji se tvářících strojů. Naftové kombi navíc slibuje spotřebu 6,4 litru na 100 kilometrů, pokud zapomenete na výše zmíněné dynamické parametry - nic podobného se stejně hbitým rivalům na benzin nemůže podařit.

Jako nové bylo BMW M550d Touring hodně drahé auto, jako ojetina ale není vůbec nedostupné. Slušné kusy z pozdějších let výroby se pohybují v cenové hladině vyhrazené spíše Škodě Octavia. Černý kombík na fotkách níže z ledna 2015 přišel jako nový na více než 100 tisíc Eur (dnes 2,4 milionu Kč), v tuto chvíli je ale s přijatelnými 112 500 km na tachometru k dispozici za 29 480 Eur, tedy asi 698 tisíc Kč. Takový kus jsme nevybrali náhodou - jen o 38 tisíc Kč levněji dnes koupíte úplně základní Octavii Combi.

Auto je slušně vybavené, má pečlivě vedenou servisní historii a ohleduplnost majitele je znát i na stavu interiéru ve světlé kůži, který jinak snadno a rychle zajde. Docela noblesní kontrast k poněkud fádnímu interiéru ani nenaznačujícímu, co tohle auto dovede. Výbavy skutečně není málo - dlouhé cesty usnadní asistenční systémy, adaptivní tempomat s brzděním, volba jízdních režimů, vhod přijdou parkovací senzory s kamerou, head-up displej, čtyři zóny klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla vepředu, chybí opravdu máloco.

Samozřejmě, koupě ojetiny s třikrát přeplňovaným motorem není bez rizika, na druhou stranu zrovna verze M550d neplatí za problematické a mít místo nové tříválcové Octavie mnohonásobně rychlejší, podobně úsporný, komfortnější a lépe vybavený vůz za nějaký ten risk stojí. A kdyby na to přišlo, novější a méně ojeté exempláře klidně i se zárukou od BMW chtějí jen o pár set tisíc korun víc - pořád méně než lepší verze nejoblíbenější škodovky.


Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 1 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 01Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 2 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 02Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 3 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 03Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 4 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 04Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 5 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 05Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 6 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 06Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 7 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 07Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 8 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 08Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 9 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 09Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 10 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 10Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 11 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 11Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 12 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 12Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 13 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 13Donedávna nejrychlejší naftový kombík světa se stovkou pod 5 s dnes koupíte pěkný za cenu základní Octavie - 14 - BMW M550d xDrive Touring 2015 rozumny prodej 14
BMW M550d xDrive Touring klame tělem. Stovku dosáhne pod pět sekund a umí bez omezovače uhánět až 277 km/h, přesto vypadá jako chalupářské náčiní. A není nemístně drahé, slušné kusy jako tento koupíte i levněji než úplný základ Octavie. Foto: CDS Car Direct Service Sebastian Hilbert Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: CDS Car Direct Service Sebastian Hilbert Automobile@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.