Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas

Na první pohled je to ideál svého druhu, neboť kdo chce univerzální vůz s minimálními provozními náklady, které i za malé peníze pořídí skoro nevyužité, těžko koupí lépe. Přesto ho nikdo nechce, s jeho motorem je spojeno až moc předsudků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas

2.6.2023 | Petr Miler

Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas

/

Foto: Valentino Car´s, publikováno se souhlasem

Na první pohled je to ideál svého druhu, neboť kdo chce univerzální vůz s minimálními provozními náklady, které i za malé peníze pořídí skoro nevyužité, těžko koupí lépe. Přesto ho nikdo nechce, s jeho motorem je spojeno až moc předsudků.

Dnes před sebou máme auto, které lze označit za docela slušnou podivnost. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, navíc s motorem TDI, tedy skoro ideální vůz. Navíc toho minimum najel a má naprosto jasnou historii s pravidelným servisem autorizovaných dílen. Co více si přát? Možná nic, z pohledu naprosté většiny kupců je to ale přinejmenším jedna věc - aby oním motorem byl 2,0 TDI. A možná také to, aby šlo o kombík.

To je ale asi tak všechno. Ani výbava autu přes nepřesvědčivý základ v podobě varianty Ambition nechybí, původní kupec sáhl mj. po automatické klimatizaci, tempomatu, mlhovkách, vyhřívaných sedadlech, parkovacím asistentu, líbivých kolech z lehkých slitin... Není to nic ohromujícího, třeba základní halogenová světla se nezapřou, ale také nejde o nic ostudného.

Motorem je pochopitelně 1,6 TDI, který si obliby skutečně moc nezískal, i když s Octavií zase tak špatně nejede. A ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má kombinovanou spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a není problém s ním mimo město jezdit klidně ještě o půl litru úsporněji. Skutečně, zvlášť s manuální převodovkou. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie, i jako liftback jedno auto pro všechno - prostorný, pohodlný vůz pomalu i pro jízdu po poli.

Je to jistě spíše verze pro askety, odměnou kupci ale bude téměř dokonalý stav vozu z roku 2016, který se všemi požadovanými servisy najel pouhých 24 975 km. To je na Octavii TDI nic, i ve verzi 1,6 ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to v podstatě zánovní auto, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou karoserií, ale také není vůbec drahé.

Prodávající za něj žádá 15 999 Eur bez německé DPH, tedy asi 377 tisíc Kč, navíc s možností odpočtu DPH. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nová Octavia TDI stojí nejméně o 250 tisíc víc? A to s výbavou Active nenabídne ani onu automatickou klimatizaci? To je podle nás zajímavá nabídka, přesto auto nikdo nechce, doslova. I když jsme si jej všimli až nyní, prodávající říká, že mu v nabídce hnije už od loňského února, tedy brzy rok a půl. A přes opakované slevy o něj jeví zájem jen jeho kočka, která si o výfuky auta drbe svůj na jaře línající kožich. S ohledem na aktuální ekonomickou situaci a ceny nafty ale možná přišel její čas, posuďte sami.


Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 1 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 01Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 2 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 02Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 3 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 03Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 4 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 04Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 5 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 05Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 6 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 06Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 7 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 07Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas - 8 - Skoda Octavia III 16 TDI nejeta levna 08
Je to zjevně nechtěné auto, ale proč? Za docela málo peněz dostanete zánovní Octavii TDI, která reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. A je i slušně vybavená. Foto: Valentino Car´s, publikováno se souhlasem

Zdroj: Valentino Car´s@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše