Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejúspornější Škodu Octavia ani nejetou a levnou nikdo nechce, teď možná přišel její čas
2.6.2023 | Petr Miler
Na první pohled je to ideál svého druhu, neboť kdo chce univerzální vůz s minimálními provozními náklady, které i za malé peníze pořídí skoro nevyužité, těžko koupí lépe. Přesto ho nikdo nechce, s jeho motorem je spojeno až moc předsudků.
Dnes před sebou máme auto, které lze označit za docela slušnou podivnost. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, navíc s motorem TDI, tedy skoro ideální vůz. Navíc toho minimum najel a má naprosto jasnou historii s pravidelným servisem autorizovaných dílen. Co více si přát? Možná nic, z pohledu naprosté většiny kupců je to ale přinejmenším jedna věc - aby oním motorem byl 2,0 TDI. A možná také to, aby šlo o kombík.
To je ale asi tak všechno. Ani výbava autu přes nepřesvědčivý základ v podobě varianty Ambition nechybí, původní kupec sáhl mj. po automatické klimatizaci, tempomatu, mlhovkách, vyhřívaných sedadlech, parkovacím asistentu, líbivých kolech z lehkých slitin... Není to nic ohromujícího, třeba základní halogenová světla se nezapřou, ale také nejde o nic ostudného.
Motorem je pochopitelně 1,6 TDI, který si obliby skutečně moc nezískal, i když s Octavií zase tak špatně nejede. A ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má kombinovanou spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a není problém s ním mimo město jezdit klidně ještě o půl litru úsporněji. Skutečně, zvlášť s manuální převodovkou. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie, i jako liftback jedno auto pro všechno - prostorný, pohodlný vůz pomalu i pro jízdu po poli.
Je to jistě spíše verze pro askety, odměnou kupci ale bude téměř dokonalý stav vozu z roku 2016, který se všemi požadovanými servisy najel pouhých 24 975 km. To je na Octavii TDI nic, i ve verzi 1,6 ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to v podstatě zánovní auto, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou karoserií, ale také není vůbec drahé.
Prodávající za něj žádá 15 999 Eur bez německé DPH, tedy asi 377 tisíc Kč, navíc s možností odpočtu DPH. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nová Octavia TDI stojí nejméně o 250 tisíc víc? A to s výbavou Active nenabídne ani onu automatickou klimatizaci? To je podle nás zajímavá nabídka, přesto auto nikdo nechce, doslova. I když jsme si jej všimli až nyní, prodávající říká, že mu v nabídce hnije už od loňského února, tedy brzy rok a půl. A přes opakované slevy o něj jeví zájem jen jeho kočka, která si o výfuky auta drbe svůj na jaře línající kožich. S ohledem na aktuální ekonomickou situaci a ceny nafty ale možná přišel její čas, posuďte sami.
Je to zjevně nechtěné auto, ale proč? Za docela málo peněz dostanete zánovní Octavii TDI, která reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. A je i slušně vybavená. Foto: Valentino Car´s, publikováno se souhlasem
Zdroj: Valentino Car´s@Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis