Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny

Objektivně vzato tohle auto nemělo chybu a bylo přesně tím, co si smetánka měla přát. Jenže jí nakonec přišlo málo nóbl tak moc, že ho nechtěla skoro vůbec a celou značku přivedla ke krachu. Nezájem o něj trvá dodnes.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny

19.3.2023 | Petr Miler

Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny

/

Foto: Classic Cars, publikováno se souhlasem

Objektivně vzato tohle auto nemělo chybu a bylo přesně tím, co si smetánka měla přát. Jenže jí nakonec přišlo málo nóbl tak moc, že ho nechtěla skoro vůbec a celou značku přivedla ke krachu. Nezájem o něj trvá dodnes.

Už když se řekne slovo Maybach, člověk si pomyslí cosi o absolutní smetánce mezi auty. A nemluvíme nyní o tom, co se pod značkou Maybach prodává v posledních letech, to jsou v podstatě jen zvláštní výbavové verze „běžných” Mercedesů, ale o modelech Maybach 57 a 62, kterými se koncern Daimler pokusil tuto značku vzkřísit zkraje milénia. Nemířil nízko, šel přímo po Rolls-Roycu a v lecčems nabízel i více než Britové, přesto neuspěl. Jak tato epizoda v roce 2011 skončila, všichni dobře víme, byl to takový interní krach.

Přesto tehdejší Maybachy chováme v úctě. Nebyly možná nejkrásnější, ale byly sakra výjimečné, komfortní, luxusní a také trvanlivé. Jsou lidé, kteří si je nemohou vynachválit, však jeden z majitelů se s 62S nechal vozit přes 1 milion km. Jde také o velmi vzácná auta, vzniklo jich za skoro 10 let jen něco přes 3 tisíce kusů, takže když nějaký náhodou potkáte, nutně na něj budete hledět v úžasu tušíc, že před sebou stále máte něco, co stále stojí spoustu milionů a má to předpoklad na ceně jen stoupat. Jenže realita je jiná.

Koupit dnes ojetý Maybach není žádný problém ani co do počtu nabízených aut, ani co do jejich cen. Nejlevnější kusy pořídíte už za sumy okolo 45 tisíc Eur, což není ani 1,1 milionu Kč. Není málo peněz, ale za Maybach 57 nebo 62? Výjimečný stroj, který vznikl v tak malém množství exemplářů, už nikdy nebude obyčejný a jednou možná půjde i o ceněný sběratelský artikl?

Můžete namítnout, že jde o 12 a více let staré vozy s ne úplně nízkými nájezdy, navíc velké limuzíny nikdy dobře ceny nedržely. Jenže ani tak není zmíněných 1,1 milionu Kč mnoho a pro srovnání můžeme vzít zavděk přímým konkurentem, Rolls-Roycem Phantom. Také v jeho případě lze sáhnout po exemplářích z poloviny předminulé dekády, také v jeho případě lze narazit na kusy s kilometrovým proběhem mezi 100 a 200 tisíci km, navíc se jich vyrobilo násobně více. Přesto nelze pomýšlet na zachovalý kus za méně než 2,4 milionu Kč.

Jak moc velký nezájem o tyto vozy dodnes panuje, nejlépe vykresluje kus na fotkách níže. Jde o „menší” (bavíme se pořád o skoro šestimetrovém autě, takže malé vážně není...) model 57 z roku 2003, který je dnes tím nejzachovalejším v evropském prodeji. Má najeto pouhých 4 900 km, takže jde v podstatě o nové auto. Jeho dvakrát přeplňovaný motor 5,5 V12 s výkonem až 405 kW (551 koní) tak nejspíš čekají ještě statisíce šťastných kilometrů, během nichž vám ukáže, jak více než 2,7 tuny „živé váhy” vystřelí na stovku za 5,4 sekundy. To u takového kolosu dynamicky nezklame ani dnes, o maximálce v rychlostech začínajících dvojkou tady rozhodne jen nastavení omezovače.

Člověk by čekal, že když už jiné kusy ne, tak aspoň tento bude stát maljant, však je to skoro muzejní kus, ale ouha. Původní cena vozu v jak jinak než vysoké výbavě prý atakovala hranici 500 000 Eur, dnešním kurzem asi 12,1 milionu Kč, vůz je ale v tuto chvíli nabízen jen za 125 900 Eur, tedy cca 3 miliony Kč. Jasně, jsou to pořád „tři míče”, ale také jen čtvrtina původní cena a extrémní ztráta hodnoty za pouhých 4 900 ujetých km. I takto výjimečný, dodnes prakticky nový kus tedy stojí pomalu stejně jako nejlevnější Rolls-Royce Phantom v prodeji z té samé doby. A mimochodem, někdo tu zaplatil 9,1 milionu korun za 4 900 najetých km, takže ho každý jeden ujetý kilometr stál 1 857 Kč jen na amortizaci. A pak že jsou pražské taxíky drahé...

Luxus na palubě pochopitelně nezná slovo kompromis, hlavně pro ty vzadu. Je tu všechno od dřeva a kůže až po ledničku, televizi či špičkové audio. Nechybí obligátní budíky ve stropě, elektrické záclonky všude kolem, které jiné auto vám tohle dá? I když mu bude 20, 30 nebo 50 let, bude to něco. Přesto jej nikdo nechtěl a nechce až do té míry, že zánovní kus ztratí 9 milionů Kč za ceně jako nic, Ferrari za polovinu z té samé doby může dnes stát víc.


Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 1 - Maybach 57 2003 nejety prodej 01Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 2 - Maybach 57 2003 nejety prodej 02Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 3 - Maybach 57 2003 nejety prodej 03Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 4 - Maybach 57 2003 nejety prodej 04Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 5 - Maybach 57 2003 nejety prodej 05Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 6 - Maybach 57 2003 nejety prodej 06Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 7 - Maybach 57 2003 nejety prodej 07Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 8 - Maybach 57 2003 nejety prodej 08Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 9 - Maybach 57 2003 nejety prodej 09Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 10 - Maybach 57 2003 nejety prodej 10Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 11 - Maybach 57 2003 nejety prodej 11Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 12 - Maybach 57 2003 nejety prodej 12Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 13 - Maybach 57 2003 nejety prodej 13Největší propadák moderních luxusních aut nikdo nechce tak moc, že se nejetý prodává za čtvrtinu ceny - 14 - Maybach 57 2003 nejety prodej 14
Moderní Maybachy stihl mezi luxusními auty nevídaný nezájem. Ten trvá dodnes, stále prakticky nový typ 57 tak můžete mít za méně jak čtvrtinu původní ceny. Foto: Classic Cars, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.