Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce

Prakticky jakýkoli vůz lze udržovat při životě skoro donekonečna, pokud ovšem s gustem nekoroduje. To byl případ tohoto vozu, z jehož multimilionové produkce do dnešního dne nezůstalo skoro nic. Tento kousek je stále jako nový v rukou prvního majitele, prodat se jej ale ani tak nedaří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce

30.10.2022 | Mirek Mazal

Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce

/

Foto: Sokcevic, publikováno se souhlasem

Prakticky jakýkoli vůz lze udržovat při životě skoro donekonečna, pokud ovšem s gustem nekoroduje. To byl případ tohoto vozu, z jehož multimilionové produkce do dnešního dne nezůstalo skoro nic. Tento kousek je stále jako nový v rukou prvního majitele, prodat se jej ale ani tak nedaří.

Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako velmi nenápadné, relativně spolehlivé, především ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků hledajících odolnou techniku a dobrý poměr ceny k užitné hodnotě.

Je to z dnešního pohledu fascinující statistika. Považme, že ani verze kombi tehdy nebyla k dispozici, přesto vůz oslovil tolik lidí. Takové množství aut střední třídy dnes už za 7 let neprodá nikdo, nikde a nijak, to by snad BMW muselo začít nabízet svou trojku za 500 tisíc. A ani v takovém případě si nejsme úplně jisti, že by uspělo - trh je dnes mnohem více roztříštěný.

Ona horda kupců ale ve Vectře našla tu pravou jen částečně. Jak už jsme zmínili, renomé německého stroje kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Poněkud kontraproduktivním návodem se zřejmě řídil dodnes první jediný majitel modrého sedanu z prvních let výroby - prodán byl už v červnu roku 1989. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 33 letech a 4 měsících vlastnictví jej jako stále první majitel prodává.

Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba 3 nebo 5 tisíc tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 33 let dalo docela vysoký nájezd. On ale jezdil jen pár desítek kilometrů měsíčně a jeho Vectra má dodnes najeto jen 20 992 km. V garáži tak stála asi 99,99 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku koroze, pomineme-li litinové výfukové sběrné potrubí, kde vůbec nic neznamená. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky, ale i řádně absolvované STK.

Všechny viditelně části vozu vypadají pořád velmi dobře, taková Vectra A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce. Interiér křičí cosi o přelomu 80 a 90. let, modrý vnitřek tuctového sedanu střední třídy si dnes nedovedeme představit, ale to je tu součást kouzla. Pod stále naleštěnou kapotou je umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (115 koní). Převodovka je automatická, což autu na atraktivitě nepřidá, ale vzhledem ke způsobu dosavadního využití nepřekvapí. Výbava je chabá, za zmínku stojí v podstatě jen originální rádio, i to je ale obraz 80. let, kdy tento vůz vznikl.

Výjimečný stav by mohl přilákat sběratele, nebo by ale aspoň mohl ohromit nostalgiky, nic z toho se ovšem neděje. Auto už je v prodeji pěkných pár pátků a jeho cena postupně klesá, klesá... A klesá. Dnes už je k mání za 7 690 Eur, tedy asi 188 tisíc Kč - skoro o 100 tisíc níže, než bývala. A přesto se kupce nedaří najít. Prodávající prý moc dobře ví, že dnes už je to sběratelský vůz ve stavu zánovního auta se servisní historií a pořád po prvním majiteli, a tak si jej podle toho cení. Nejsme si ale jisti, zda i nejzachovalejší Opel Vectra první generace na dnešním trhu někomu za takové peníze stojí, zatím to tak nevypadá.


Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 1 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 01Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 2 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 02Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 3 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 03Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 4 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 04Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 5 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 05Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 6 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 06Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 7 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 07Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 8 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 08Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 9 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 09Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 10 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 10Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 11 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 11Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 12 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 12Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 13 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 13Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 14 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 14Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 15 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 15Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 16 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 16Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce - 17 - Opel Vectra A 1989 nejety prodej 17
Opel Vectra A 2,0i žádá za svůj prvotřídní stav s pouhými 21 tisíci najetými km už „jen” 188 tisíc Kč. Jde ale pořád o spoustu peněz, ani fandy Opelu zatím tato nabídka neohromila. Foto: Sokcevic, publikováno se souhlasem

Zdroj: [ Mobile.de]

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše