Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejní hit, který téměř do jednoho sežrala rez, ani dodnes nejetý a nezkorodovaný nikdo nechce
30.10.2022 | Mirek Mazal
Prakticky jakýkoli vůz lze udržovat při životě skoro donekonečna, pokud ovšem s gustem nekoroduje. To byl případ tohoto vozu, z jehož multimilionové produkce do dnešního dne nezůstalo skoro nic. Tento kousek je stále jako nový v rukou prvního majitele, prodat se jej ale ani tak nedaří.
Opel Vectra první generace je dnes už pomalu zapomenutý matador střední třídy z přelomu 80. a 90. let minulého století. Sedan a liftback debutovaly na podzim 1988 a vydržely v prodeji sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako velmi nenápadné, relativně spolehlivé, především ale zoufale korodující automobily. První iterace označovaná jednoduše písmenem A zaujala neskutečných 2,5 milionu zákazníků hledajících odolnou techniku a dobrý poměr ceny k užitné hodnotě.
Je to z dnešního pohledu fascinující statistika. Považme, že ani verze kombi tehdy nebyla k dispozici, přesto vůz oslovil tolik lidí. Takové množství aut střední třídy dnes už za 7 let neprodá nikdo, nikde a nijak, to by snad BMW muselo začít nabízet svou trojku za 500 tisíc. A ani v takovém případě si nejsme úplně jisti, že by uspělo - trh je dnes mnohem více roztříštěný.
Ona horda kupců ale ve Vectře našla tu pravou jen částečně. Jak už jsme zmínili, renomé německého stroje kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo vůbec nevyjíždět. Poněkud kontraproduktivním návodem se zřejmě řídil dodnes první jediný majitel modrého sedanu z prvních let výroby - prodán byl už v červnu roku 1989. Mohl si s ním užít své, ale dělal všechno, jen ne to - po 33 letech a 4 měsících vlastnictví jej jako stále první majitel prodává.
Možná si ze slov „sotvakdy vyjel” myslíte, že zvládl třeba 3 nebo 5 tisíc tisíce kilometrů za rok, i to by ale za 33 let dalo docela vysoký nájezd. On ale jezdil jen pár desítek kilometrů měsíčně a jeho Vectra má dodnes najeto jen 20 992 km. V garáži tak stála asi 99,99 % času a není divu, že na sobě nemá jedinou známku koroze, pomineme-li litinové výfukové sběrné potrubí, kde vůbec nic neznamená. Krásný stav stvrzují nejen pravidelné servisní prohlídky, ale i řádně absolvované STK.
Všechny viditelně části vozu vypadají pořád velmi dobře, taková Vectra A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce. Interiér křičí cosi o přelomu 80 a 90. let, modrý vnitřek tuctového sedanu střední třídy si dnes nedovedeme představit, ale to je tu součást kouzla. Pod stále naleštěnou kapotou je umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (115 koní). Převodovka je automatická, což autu na atraktivitě nepřidá, ale vzhledem ke způsobu dosavadního využití nepřekvapí. Výbava je chabá, za zmínku stojí v podstatě jen originální rádio, i to je ale obraz 80. let, kdy tento vůz vznikl.
Výjimečný stav by mohl přilákat sběratele, nebo by ale aspoň mohl ohromit nostalgiky, nic z toho se ovšem neděje. Auto už je v prodeji pěkných pár pátků a jeho cena postupně klesá, klesá... A klesá. Dnes už je k mání za 7 690 Eur, tedy asi 188 tisíc Kč - skoro o 100 tisíc níže, než bývala. A přesto se kupce nedaří najít. Prodávající prý moc dobře ví, že dnes už je to sběratelský vůz ve stavu zánovního auta se servisní historií a pořád po prvním majiteli, a tak si jej podle toho cení. Nejsme si ale jisti, zda i nejzachovalejší Opel Vectra první generace na dnešním trhu někomu za takové peníze stojí, zatím to tak nevypadá.
Opel Vectra A 2,0i žádá za svůj prvotřídní stav s pouhými 21 tisíci najetými km už „jen” 188 tisíc Kč. Jde ale pořád o spoustu peněz, ani fandy Opelu zatím tato nabídka neohromila. Foto: Sokcevic, publikováno se souhlasem
Zdroj: [ Mobile.de]
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 21:11 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch