První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový

Je krajně neobvyklé najíždět s podobně výkonnými auty tolik kilometrů, hned z několika důvodů. A ještě méně obvyklé je pak vzít nejméně stovky tisíc korun a motor vyměnit za nový, když odejde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový

30.8.2020 | Petr Miler

První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový

/

Foto: GIEFFECAR, Mobile.de

Je krajně neobvyklé najíždět s podobně výkonnými auty tolik kilometrů, hned z několika důvodů. A ještě méně obvyklé je pak vzít nejméně stovky tisíc korun a motor vyměnit za nový, když odejde.

S každým autem, které si člověk pořídí, nutně spojujeme část svého života, možná proto je tak milujeme i nenávidíme. Jezdíme s nimi do práce, na dovolené, jezdíme s nimi za zábavou, někdy se bavíme i přímo v nich. To je spousta času strávená za volantem a pokud pro auta aspoň trochu žijete, není zase tak neobvyklé, že si s nimi či jejich vlastnictvím spojujete i události, které s nimi vlastně ani moc nesouvisí.

Jistě existuje spousta lidí, kteří podobnými citovými vazbami netrpí - auto si koupí, jezdí s ním pár let a pak ho prostě prodají, když skončí záruka, chtějí si koupit nové, ježdění s ojetinou začíná být ekonomicky neospravedlnitelné nebo cokoli podobného. To jistě není případ Itala, který si pořídil vůz na fotkách níže. Jeho Porsche Cayenne GTS, docela výjimečná sportovní verze s 405koňovým motorem 4,8 V8 našlapaná výbavou až k prasknutí, mu k srdci musela přirůst velmi. Tak moc, že s ním vydržel jezdit 12 let.

To nemusí znít až tak zajímavě, kdyby s autem jezdil jen čas od času, on s ním ale jezdil docela hodně. S autem „nametl” 387 tisíc km, což je u tak výkonných či luxusních aut neobvyklé, zvláště pak v případě prvních majitelů. Takoví si obvykle koupí nový vůz dříve a i kdyby potřebovali jezdit hodně jedním a tím samým, „užrané” osmiválcové SUV nebývá obvyklá volba ani v jejich případě. Tady ale majitel s autem jezdil a jezdil, až se odporoučel jeho motor.

Leckdo by řekl: Hra skončila, čas koupit nový vůz, tady ale musela být ona citová vazba extrémně silná. Dotyčný totiž vůz vzal a nechal v něm u oficiálního dealera Porsche vyměnit motor za nový, aby mohl to samé auto používat dál. Je to racionální nonsense ad infinitum, taková výměna musela stát nejméně vysoké stovky tisíc Kč, zatímco celé ojeté auto s polovinou km by snadno stálo citelně méně. Ale dotyčný to prostě udělal.

Nevíme, jestli si s vozem plánoval jezdit dalších 12 let, ale neklaplo to - ujel jen 15 tisíc km a svůj Cayenne konečně prodává. Tušíme, že motor nebylo to poslední, co volalo po výměně a jistě nadále bohatému člověku (protože chudí lidé opravdu nemění motory na 12 let starém autě v autorizovaném servisu Porsche) se raději rozhodl pro výměnu. Ale kdo ví, nechceme nikomu sahat na svědomí.

Je to primárně zajímavý příběh připomínající, jak moc někteří chtějí co možná nejdéle jezdí „právě tímhle” autem (a rozumíme tomu velmi dobře, některé starší vozy jsou opravdu nepřekonatelné), ale možná je výsledkem i zajímavá ojetina, protože auto je pochopitelně na prodej.

Cayenne GTS s výbavou tak bohatou, že má i multimediální systém pro cestující vzadu, se obecně moc nevidí, tuplem pak za 12 500 Eur (asi 327 tisíc Kč) a ještě méně pak se sotva zajetým novým motorem (nyní má natočeno 15 tisíc km). Nebudeme říkat, že je to nějaká výhra v loterii, zbytek auta má pořád najeto 402 tisíc km a odejít na něm může cokoli drahého. Když už ale nic jiného, budete tady mít alespoň nový motor, který samotný musel stát více než za kolik je celé auto prodáváno dnes.


První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 1 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 01První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 2 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 02První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 3 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 03První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 4 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 04První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 5 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 05První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 6 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 06První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 7 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 08První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 8 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 09První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 9 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 10První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 10 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 11První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 11 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 11aPrvní majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 12 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 12První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 13 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 14První majitel najel s Porsche s V8 400 tisíc km, dokud mu odešel motor. Pak koupil nový - 14 - Porsche Cayenne GTS 2008 novy motor 400 tkm 15
Láska mezi lidmi přenáší i hory a láska k autu evidentně ekonomickou racionalitu. Ujet s autem 387 tisíc km, pak mu koupit nový motor v oficiálním servisu a následně jej po dalších 15 tisících km prodávat za pár set tisíc, to chce velké srdce. Foto: GIEFFECAR, Mobile.de

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.