Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou

Budete si muset třikrát promnout oči, abyste uvěřili, co všechno má tohle auto za pouhé dva roky na silnicích za sebou. V některých ohledech vypadá téměř netknutě, každý měsíc ale najelo víc kilometrů, než spousta lidí najede za rok či dva.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou

27.5.2023 | Petr Miler

Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou

/

Foto: Yildiz Autos, publikováno se souhlasem

Budete si muset třikrát promnout oči, abyste uvěřili, co všechno má tohle auto za pouhé dva roky na silnicích za sebou. V některých ohledech vypadá téměř netknutě, každý měsíc ale najelo víc kilometrů, než spousta lidí najede za rok či dva.

V bazarech občas narazíte na auta, kterým na tachometru svítí docela skromná porce km, vypadají ale na trojnásobek. Můžete se tomu i otevřeně podivit, prodejce se ale tak či onak bude dušovat, že to jsou poctivé kilometry a má je podložené řadou nezpochybnitelných dokumentů. A skutečně nemusí lhát - stav vozu se více než od najetých kilometrů odvíjí od toho, jak se člověk k autu chová.

Však už jsme viděli jsme vozy, které měly najeto hodně, ale vypadaly ještě hůř a viděli jsme auta s podobnou kilometráží, která byla jako nová. Ta druhá jsou nicméně naprostými výjimkami - někdy díky mimořádné péči majitelů, jindy prostě proto, že s nimi někdo během krátké doby najede takovou porci kilometrů, že se viditelné části ani pořádně neopotřebí. A vůz, který tu máme dnes, nemá k takovým daleko.

Je to Mercedes-Benz E300de W213 ve verzi kombi, tedy přesněji typ S213, který byl prvně registrován v květnu roku 2021. Má tak nyní za sebou přesně 2 roky provozu. Běžně by člověk s takovým autem něco mezi 20 a 30 tisíci kilometry, ale třída E je stavěná na to, aby se s ní hodně jezdilo, na což si ji zákazníci nezřídka pořizují. Troufáme si ale říci, že první majitel tohoto konkrétního Éčka je extrémista mezi extrémisty.

S autem totiž najel neuvěřitelné množství kilometrů, je to daleko nejojetější dvouleté Éčko W213 v prodeji. Cifru už jsme zmínili, ale pokud jste ji zapomněli, podívejte se nejdřív na fotky. Že to je vůz ojetý daleko za hranicí normy, byste zvnějšku neřekli ani náhodou, jen uvnitř je místy patrné, že auto dva roky nestálo v garáži penzisty. Nicméně poničené není ani omylem, nemá ani pořádně vyleštěný volant a výrazněji pomačkanou kůži na sedačkách, vypadá prostě jako vůz s pár desítkami tisíc kilometrů. Jenže ničím takovým není.

Na tachometru svítí neskutečných 370 744 km - to není překlep, tohle auto má za sebou více než 370 tisíc kilometrů za 24 měsíců v provozu, Zemi tak za tak krátkou dobu objelo skoro 10krát. Podívejte se na displej mezi fotkami klidně třikrát, pokud tomu nevěříte, zejména při pohledu na ostatní obrázky. Při zmíněném stáří to znamenalo jezdit přes 185 tisíc km ročně, přes 15 400 km za měsíc, přes 730 km každý pracovní den. Pořád dokola, dokola a dokola. To je skoro k zbláznění i pohledem automobilového fanatika.

Mnoho důvodů ke koupi přes svůj stav nedává, je to prostě extrémně ojeté auto, na kterém se může pokazit kdykoli cokoli. A ani požadovaná cena 29 950 Eur, tedy asi 710 tisíc Kč, není s ohledem na kilometráž zase tak zajímavá. Ale to jen pokud znáte jeho skutečnou historii. S nájezdem okolo 50 tisíc km tuto verzi Éčka pod 1,25 milionu Kč nekoupíte ani náhodou, pro podvodníky je tu tak asi půl milionu důvodů takový vůz chtít.

Právě proto vám jej ukazujeme, však je to jeden z adeptů na stočení tachometru, zvláště pak nějakým podvodníkem z ČR - historie zahraničních, zvlášť pak nizozemských aut se tu nedohledává snadno. Auto není zralé ani na obligátních 100 km na počítadle, se stočením lze jít klidně i níž. A prodat o stovky tisíc dráž. Kdo by nevěřil?

Tím k takovému jednání nikoho nepobízíme, naopak se snažíme i zmínkou o tomto autě podobnému kroku do budoucna zamezit. Přesto máme pocit, tento vůz dříve nebo později někdo stočí, protože za současné situace snad bude muset ještě prodávající dokazovat, že stav tachometru nebyl pozměněný směrem nahoru. Berte to jako varování, prověřovat historii ojetiny je vždy třeba maximálně důkladně a neakceptovat jakýkoli kompromis při zkoumání dokumentace. I zdánlivě nemožné očividně může být skutečností.


Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 1 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 01Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 2 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 02Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 3 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 03Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 4 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 04Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 5 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 05Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 6 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 06Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 7 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 07Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 8 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 08Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 9 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 09Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 10 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 10Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 11 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 11Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 12 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 12Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 13 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 13Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 14 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 14Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 15 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 15Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 16 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 16Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 17 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 17Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 18 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 18Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 19 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 19Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 20 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 20Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou - 21 - Mercedes E300de 2021 extremne ojety prodej 21
Hádali byste tomuto Mercedesu více jak 370 tisíc kilometrů? Za dva roky? Že na tachometru nemůže být 70 tisíc, nenaznačí prakticky nic. Foto: Yildiz Auto's, publikováno se souhlasem

Zdroj: Yildiz Auto's@Marktplaats

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše