Home > Rubriky a sekce > > Článek
Někdo si před 24 léty koupil nové auto a zavřel ho do stodoly, teď se jej pokouší prodat
2.2.2020 | Petr Miler
Nevíme, co přesně k tomu někdejšího kupce vedlo, pokud ale spekuloval na růst ceny, úplně neuspěl. Tak či onak jde ale zajímavou vzpomínku na dobu, kdy boční vedení sedadel byla u aut z USA nadávka a motory V8 norma.
Když si někdo pořídí nové auto, obvykle s ním jezdí. Někteří tak činí více, jiní méně, ale jezdí. Mezi všemi těmito obvyklými případy se ovšem obvykle najde někdo, kdo si auto koupí a nedojede s ním dál než domů. Důvody se různí, někdo náhle onemocní, jiný si třeba chce oblíbené auto ušetřit na později a už se k ježdění s ním nedostane, další věří, že jej později dráže prodá. Co přesně vedlo k tomu, že před sebou máme v roce 2020 tohle auto z roku 1996 ve stavu nového vozu, nevíme, ale i tak stojí za pozornost.
Je to Chevrolet Impala SS, dosti typický americký „full-size” sedan, který budete znát přinejmenším ze spousty filmů a seriálů vyprodukovaných v USA. Jde o jedno z těch aut, která vypadají, jako by vznikla v 70. letech, ve skutečnosti jsou ale docela, moderní, aspoň rokem vzniku. Dnes tak nejen svým designem připomínají, jak specifickým americký trh s automobily ještě v 90. letech zůstával.
Spatřit dnes sedmou generaci Impaly jako auto nové je prakticky nemožné, tady ji ale máme jako na zlatém podnosu se vším, co k „amerikám” té doby patřilo. Vnější vzhled je sice nerušivý a vcelku elegantní, ale bez špetky invence, stejně jako architektura interiéru. Auto si ale potrpí na tom, co tehdy Američané „mohli”, možná i „museli” - sedadla připomínají gauč, ze kterého byste sjeli v první zatáčce, kdyby ovšem na šířku neměřil metr. Volant je jak kormidlo od jachty, volič automatu by se hodil i někam do náklaďáku nebo traktoru a ztvárnění většiny detailů by v Evropě tou dobou prošlo leda na Škodě Felicia.
Neberte to jako nesmlouvavou kritiku, tehdejší americká produkce měla své kouzlo, a to i po technické stránce. Asi už tehdy neexistovala jiná země světa, kde byste byť do podobného auta dostali jako standard motor 5,7 V8 ze sportovního auta. V tomto případě se jedná o agregát LT1 z Corvette C4, přesto nečekejte závratné výkony - 260 koní, 447 Nm a čtyřstupňový automat jsou spíše zárukou pohody, ne rychlosti, jakkoli varianta SS měla být mezi dobový Impalami tou rychlou.
Pozoruhodná na tomto autě ale není jeho verze, nýbrž stav. Ačkoli jde o 24 let starý stroj, na tachometru má jen 381 km, které odpovídají nepatrné kilometráži ujeté po koupi vozu a pár stům kilometrům najetým nyní při snaze dát tento stroj alespoň nějak do pořádku. Majitel jej podle slov prodávajícího zavřel po pořízení ve stodole a neudělal s ním nic až do současnosti, nyní bylo na voze zrenovováno vše nezbytné pro běžné používání a vůz je posílán dále do světa.
Jaký smysl mělo jeho čtvrtstoletí trvající „sušení” ve stodole, opravdu nevíme, zbohatnout se ale na Impale SS během tak krátké doby nedá. Auto je tak nabízeno k prodeji za 25 tisíc dolarů (asi 568 tisíc Kč) na eBay, což není nikterak přemrštěná suma. Pochopitelně, zájem kupujících ji může vyhnat výše, zatím tomu ale nic nenasvědčuje - spíše to vypadá, že prodávající bude rád, když vůbec nějakého kupce, který ocení staré-nové auto, vůbec najde.
Pozoruhodným obrazem dobry je Chevrolet Impala SS z roku 1996, který se dnešních dnů dožil ve stavu nového vozu
Zdroj: eBay
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva