Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo hned po koupi schoval úplně nový Wartburg, k mání je dnes za obrovskou sumu
13.8.2021 | Petr Miler
Tohle auto skutečně nikdy nikdo pořádně nepoužil a dodnes nebylo zbaveno ani ochranných igelitů na sedadlech. Z kdysi vysmívané černé ovce automobilismu se tak minimálně z hlediska hodnoty stala krásná bílá labuť.
Někdejší východoněmecká automobilová scéna nebyla živa jen asi nejvíce (třebaže hlavně nechvalně) proslulými Trabanty. V Eisenachu se vyráběly i Wartburgy 353, na které si mnozí z nás též stále dobře pamatují. Vedle Trabantů to byly ve své době a ve svém prostředí, tedy v 70. a 80. letech ve východním bloku, přece jen lepší vozy, třebaže technicky to žádná sláva nebyla.
Model 353 byl pouhou evolucí dávnou překonaného typu 311, a tak se opíral o vpředu podélně uložený tříválec modelu, který poháněl přední kola. Z objemu jednoho litru dával okolo 57 koní, což nebylo zase tak málo. Jenže byl to dvoutakt, takže do auta bylo nutné lít benzin i olej a křižovatky opouštět v oblacích namodralého dýmu. Z výfuku, pochopitelně, nikoli z pneumatik. Navíc za projevu, který nelze označit za dvakrát libozvučný.
Tahle auta byla vždy částí publika vysmívaná pro všechno, čím byla, stejně jako v případě jiných automobilů si ale našla také své příznivce, kteří na ně nedají dopustit. Jeden z takových si musel v roce 1983 pořídit béžový kus na fotkách níže, protože auto si koupil a pak s ním nejezdil. Těžko říci, proč se na tom nic nezměnilo ani o 38 let později, ale je to tak. A díky tomu se nabízí možnost pořídit si i v roce 2021 „warťas”, který vypadá, jako by ho včera vyrobili.
Skutečně, auto má dodnes některé tovární ochranné obaly a nespočet fotografií, který provází jeho nabídku na eBay, dokumentuje naprosto dokonalý stav v jakémkoli zákoutí. Tohle auto má netknutý nejen interiér, ale i motor, podvozek, karoserii, cokoli. Je tu dokonce i původní, též pořádně nevybalená lékárnička z třiaosmdesátého.
Prodávající uvádí, že na autě je všechno původní a nemá žádnou vadu. My bychom ale jednu našli - cenu. Za auto požaduje nejméně 28 400 euro, tedy asi 720 tisíc Kč, aukce navíc může toto číslo vyhnat i výše. Je to obrovská suma na vůz, který byl zastaralý už 10 let před momentem, kdy byl vyroben, natož pak o dalších 38 let později. Takto na něj ale nelze hledět - je to veterán, rarita, muzejní záležitost a stojí podle toho. Přesto si nejsme úplně jisti, zda někdo najde odvahu do takového auta požadované peníze investovat.
Tento Wartburg někdo hned po koupi v roce 1983 schoval a dodnes s ním pořádně nevyjel. Úplně nové auto je nyní k mání, ovšem velmi, velmi draho. Foto: Rudolf Balazs, publikováno se souhlasem
Zdroj: eBay
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024