Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si za 62 milionů Kč koupil ojeté auto, aniž by ho viděl, je to nový rekord
7.6.2020 | Petr Prokopec
Dokážete si představit, že byste si koupili jakkoli dražší ojetinu jen na základě fotek z internetu? Někdo si takto pořídil Ferrari za 62 milionů a může jít o první z řady rekordů.
Na závěr tohoto týdne pro vás máme jeden úkol. Pozorně se zadívejte na snímky červeného Ferrari Enzo, které bylo nedávno prodáno v aukci. Rozhodně nespěchejte, i proto je galerie patřičně obsáhlá. A ve chvíli, kdy se dostatečně pokocháte, položte sami sobě otázku - dali byste za tento vůz 62 miliónů korun, aniž byste jej viděli na vlastní oči?
Ať už je nicméně vaše odpověď jakákoliv, skutečností zůstává, že k oné transakci skutečně došlo. Koronavirus změnil i svět aukcí, které se přesunuly z obrovských hal či golfových trávníků na internet. Lidé si tak nové přírůstky do sbírky mohou prohlédnout pouze online, což může být poměrně ošemetné. Kamera či fotoaparát mohou různé křivky zkreslit, stejně jako může prodávající poměrně snadno ukrýt řadu vad, a to jednoduše tak, že snímky či videa s nimi nepublikuje. O technickém stavu ani nemluvě.
Na druhou stranu je ovšem třeba vědět, jak to na aukcích chodí, bez ohledu na to, zda se odehrávají v reálném či virtuálním světě. Samotní zájemci na nich často chybí a místo sebe posílají pouze prostředníka, který se řídí pokyny na telefonu. Ten má zároveň za úkol i dané auto obhlédnout, aby majitel opravdu nekupoval zajíce v pytli. Nicméně jelikož povětšinou nejde o specializovaného mechanika, ale spíše manažera v obleku, víceméně dochází pouze na potvrzení stavu deklarovaného aukční firmou.
Suma sumárum se tedy z pohledu majitelů rozsáhlých sbírek online koupě od těch dosavadních zase tak moc neliší. Navíc je třeba dodat, že bohatí si často nekupují supersporty ani tak k ježdění, nýbrž spíše jako investici. Pomalu se tak dá říci, že provozuschopnost je ani nezajímá, z aukce totiž auta putují rovnou do garáže a některá nejsou před dalším prodejem ani nastartována.
Ve výsledku ovšem tento vývoj není udivující. Třeba Ferrari či Lamborghini prodávají své unikátní limitované modely právě tak, že o nich klientele pouze řeknou. Nedojde však na odhalení samotných aut, ty ostatně nemusí v daný moment existovat ani na skicách. Výrobce pouze ví tolik, že je za pár let vyrobí. Přesto si neváhá říct o peníze, které navíc dostane. A jediný problém, který řeší, je, komu daný vůz prodá, neboť zájemců je více než dostupných kusů.
To jsme ale poněkud odbočili, proto zpátky ke zmíněnému Ferrari Enzo, jež se bez nesnází prodalo online i proto, že najeto má pouze 2 012 km. Od svého vzniku v roce 2003 mělo pouze dva majitele, oba navíc ze slunné Kalifornie. Je tak více než jisté, že podvozek nepoznal kupříkladu chemické soli a jiné nečistoty, pravděpodobně ani nepoznal silnici smáčenou deštěm. Místo toho byl pravidelně servisován, přičemž poslední prohlídka přišla v roce 2017. O pár měsíců později pak došlo na první střídání stráži v kolonce majitelů.
Italská automobilka vyrobila celkově pouze 400 exemplářů, z nichž každý dostal do vínku šestilitrový atmosférický dvanáctiválec o výkonu 660 koní. Tento exemplář pak agregát spároval se závodními sedadly, která dorazila ve velmi vzácné dvoubarevné kombinaci. Je tak vlastně pochopitelné, proč toto Ferrari Enzo stanovilo nový rekord v případě aut prodaných na dálku. S ohledem na aktuální světový vývoj se ale zdá být velmi pravděpodobné, že tento rekord bude brzy překonán dalšími.
Toto Ferrari Enzo stanovilo nový rekord v prodeji auta bez toho, aniž by jej kupující spatřil. Nedivili bychom se ale, kdyby byl zakrátko opět překonán
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 54 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva