Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci našli cestu, jak elektromobil pořídit nejen zdarma, ale ještě na něm rychle vydělat
28.5.2021 | Petr Prokopec
Pokud vás už dříve zaujal fakt, že Němci za pořízení některých aut nemusí platit ani korunu, věřte, že nemusí zůstat jen u toho. Takové vozy mohou být i cestou k výdělku.
Snad i příznivci českého premiéra budou souhlasit s tím, že dotace vyplacené na obnovu Čapího hnízda nelze rozumně ospravedlnit. Je nicméně nutné dodat, že krom Babišova oportunismu jsou na vině i jiní politici, kteří dotačními systémy vůbec umožnili peníze jiných podobným způsobem využívat. Tento případ ale tak jako tak musíme brát jen jako špičku ledovce, neboť ke zneužívání dotací dochází dennodenně, ve větším i menším.
Potvrzuje se to také na elektromobilitě a dotacích s ní spojených. V Německu již dosáhly absurdní výše 9 570 Eur (cca 244 tisíc Kč), v což je započítána vládní podpora 6 000 Eur (153 tisíc Kč), příspěvek automobilky 3 000 Eur (76 tisíc Kč) a sleva na dani. Cena elektrických aut tak razantně poklesla, což do showroomů přivábilo i ty, kteří by o podobný vůz jinak nestáli. Nikoliv však proto, aby ochránily přírodu a životní prostředí, ale aby obohatili sami sebe.
Němci totiž přišli na to, že taková auta lze mít díky dotacím přes operativní leasing nejen zcela zdarma, jde na nich i vydělat. Zákonodárci se sice systém zvýhodnění snažili postavit tak, aby nikdo nemohl přijít pro dotovaný elektromobil a obratem ho prodal, prvním majitelům ale stačí auto vlastnit šest měsíců. Poté je mohou bez problémů prodat, aniž by to někdo řešil. A když tak učiní v cizině nebo u dealera, který se specializuje na obchod se zahraničím, mohou na celé transakci ještě vydělat.
Potvrzuje to i Sascha Schmitz, který patří mezi největší německé firmy vykupující použité Tesly. Ten popisuje případ, kdy šest měsíců starý Model 3, který byl loni na podzim pořízen po započtení oné dotace za 49 tisíc Eur (1 247 000 Kč), exportoval do Dánska, kde se jako lehce ojetý s několika tisíci kilometry na tachometru prodává za 58 tisíc Eur (1 476 000 Kč). Pro německého podnikatele tak jde o lukrativní byznys, i proto ostatně z běžných aut již zcela přesedlal jen na elektromobily.
V tomto případě byl tím, kdo na prodeji vydělal, prostředník, neboť vůz vykoupil za 48 tisíc Eur, přesto ale hovoří o tom, že první majitelé měli auto s akcelerací Porsche na půl roku prakticky zadarmo. A kdyby jej prodali sami, mohli to být oni, kdo inkasoval 9 tisíc Eur, tedy asi 229 tisíc Kč, za půlroční vlastnictví vozu. To je zvrácené.
Sám obchodník s těmito aktivitami nemá jediný problém, neboť dle jeho názoru jen rozpohyboval trh zaseklý koronavirem. A ve výsledku podobný názor zřejmě zastávají i němečtí politici, neboť většina z nich prý nemá o ničem nekalém ani ponětí. Veškeré dotace má totiž sledovat příslušné ministerstvo, které by jistě neudělalo chybu. Což je asi totéž jako české nóty zasílané soustavně Bruselu s tím, že tuzemský oligarcha slovenského původu rozhodně není ve střetu zájmů.
Nejde přitom jen o Tesly, ale o elektromobily jako takové. Jeden majitel Volkswagenu e-up! uvedl, že za vůz, který jej v Německu přišel na 11 000 Eur (280 tis. Kč), mu po půl roce bylo v Dánsku nabídnuto 14 000 Eur (356 tisíc Kč). Další vlastník hned čtyř Volkswagenů ID.3 pak jen čeká na to, až uplyne ona půlroční doba, než vyrazí do Skandinávie, odkud se vrátí s naditou kapsou. A to samé půjde udělat se Škodou Enyaq, až někomu z Němců bude patřit půl roku. Že tím německé daňové poplatníky, kteří se mu na ni složili, příliš nepotěší, je nabíledni.
Znovu tedy musíme zopakovat, že proti elektromobilům jako takovým vlastně nic nemáme. Problémem je všechno, co obchází snahy o jejich rozšíření včetně této zvrácené dotační politiky, která v podstatě všem Němcům umožňuje pořízení vlastního Čapího hnízda. A jeho následný převod hned poté, jakmile je legislativním limitům učiněno zadost.
Na českém trhu jsou elektromobily stále v podstatě nedostupné. Na tom německém, jenž zdeformovaly dotace, jde naopak o snadnou cestu k nemalému výdělku. Vydělávat tak brzy půjde i na Škodě Enyaq, i s tou jsou v Německu spojeny tučné dotace. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva