Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici
21.9.2020 | Petr Prokopec
Ty tam jsou časy, kdy škodovky bývaly mezi obdobnými srovnávanými auty jasně nejlevnější, v tomto klání platil dokonce pravý opak. Přesto Škoda Kamiq dokázala proti Capturu a Stonicu bodovat.
Nákupní trendy se nezměnily ani po příchodu koronaviru, nejvíce lidí tak nadále dává přednost SUV před ostatními karosářskými styly. Patrné je to zejména v Americe, nicméně ani Evropa nezůstává pozadu. Tomu se samozřejmě uzpůsobuje nabídka automobilek, přičemž některé dokonce většinu modelů, které nemají zvýšený podvozek a vyšší stavbu karoserie, postupně vyřazují z nabídek. Pro zákazníky to nicméně není úplná výhra, neboť na výběr mají stále větší počet možností, a snadno se tak může stát, že nakonec přeberou.
Nerozhodnutí kupci by tak měli o to větší pozornost věnovat srovnávacím testům, které mnohá dilema řeší za ně. Neznamená to samozřejmě, že by měli skočit rovnou po vítězi, oslovit je mohou i vozy, jenž skončily na druhém či třetím místě. Jakkoliv totiž jejich kvality nejsou na takové úrovni, aby zabodovaly na všeobecné úrovni, jednotlivce mohou oslovit více než ostatní alternativy. Model, které získá pomyslné zlato nemusí nakonec v ničem excelovat a být „jen” ve všem dostatečně dobrý.
Nejinak je tomu ostatně v rámci rozstřelu, do kterého německý Auto Bild postavil Škodu Kamiq, Renault Captur a Kiu Stonic. Všechna tato SUV se přitom pyšní benzinovým litrovým tříválcem, který produkuje 95 koní v českém případě a 100 koní ve francouzsko-korejském. Kia ovšem tentp výkon páruje s nejnižší hmotností, což ji rovnou staví do role dynamického uchazeče o vaše srdce. Problémem modelu Stonic je však jeho 4,14metrová délka, se kterou za soupeři o 10 cm zaostává.
Korejské SUV je na tom tedy nejhůře v případě praktičnosti, neboť cestující vzadu mají méně místa pro kolena. Zavazadelník pak zvládne pobrat jen 352 až 1 155 litrů, zatímco v případě Renaultu lze počítat s 422 až 1 275 litry. Captur nicméně sází hodně rovněž na design, což je problém hlavně pro hlavy zadních cestujících. Skákat nadšením ovšem nebudou ani pasažéři vpředu, neboť Francouzi namontovali sedadla příliš vysoko. A zároveň vůz osadili nepříliš intuitivními multimédii.
Praktičnost je nicméně vlastnost, kterou má Kamiq zapsanou v genech. Při nesklopených sedadlech se sice se 400 litry musí sklonit před Renaultem, ovšem po jejich sklopení máte k dispozici více než dostačujících 1 395 l. Problémem pro vás nebude ani střešní linie, nicméně v případě, že měříte přes 1,9 metru, nebudete kvitovat integrované hlavové opěrky. Boční vedení je nicméně v tomto případě lepší než u soupeřů.
Škoda je zároveň lídrem v rámci reálné spotřeby paliva, neboť s 5,9 litry na sto kilometrů za sebou nechává jak Captur (6,3 l/100 km), tak Stonic (7 l/100 km). V rámci akcelerace však již zaostává, byť po překonání stovky se dostává do většího varu než Renault, kterému škodí delší převody vyšších stupňů. Předjížděcí manévry tak mohou být až nebezpečné, zatímco odtažitost řízení dělá pobyt za volantem trochu nudným.
Suma sumárum se tak Škoda nakonec stala vítězem, a to přesto, že testovaný Kamiq byl ze všech tří SUV nejdražší a měl tedy nejhorší startovní pozici. Kromě toho je spojen pouze s dvouletou standardní záruční lhůtou, přičemž na prohlídky do servisů musí každoročně. Kia oproti tomu disponuje sedmiletou zárukou, zatímco u Renaultu musíte za techniky jen jednou za dva roky. Captur je mimo to dokonce ještě levnější než Stonic.
Pokud tedy toužíte po maximální praktičnosti, měly by vaše kroky vést do showroomu mladoboleslavské automobilky. Nicméně oproti minulosti již můžete počítat pouze s tímto tradičním pilířem, po stránce cenové již Škoda s lácí spojena není. Ta je nadále parketou Kie, která k ní přihazuje také dynamiku. U Renaultu je pak k mání kombinace designu a ceny. Je tedy jen na vás, zda vám ideální kávu nalijí Češi, Korejci či Francouzi.
Škoda Kamiq získala v testu Auto Bildu 547 bodů z 800 možných a tedy první místo. Foto: Škoda Auto
Renault Captur dosáhl na 501 bodů a stříbro. Foto: Renault
Bronzová je se 498 body těsně Kia Stonic. Foto: Kia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1