Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý král ztráty hodnoty původně za miliony je po pár letech k mání jen za 460 tisíc
21.7.2022 | Mirek Mazal
Jistě bychom našli automobily, které za stejnou dobu ztratí na hodnotě nominálně více, i tak ale zůstávají zbožím za miliony. Tohle je jiný případ, z auta pro bohaté se během jednotek let stal vůz prakticky pro kohokoli.
Důvodů, proč chtít ojeté auto místo nového, je zejména v posledních letech více, hlavní kouzlo ale zůstává stejné - můžete se za peníze, které by vám v případě nového vozu stačily jen na něco velmi obyčejného, zmocnit něčeho citelně lepšího. Ne vždy ale musí jít o vysloveně neobyčejný vůz, však místo nové Octavie třeba za 700 tisíc můžete mít za stejné peníze pár let starý Superb. Ne snad, že byste si nepomohli, obecně vzato ale dostanete něco velmi podobného.
Za opravdu výhodnými obchody musíte do docela jiných sfér. Nejvíce se nabízejí ve třídě luxusních aut, která má svou klientelu, jež pro ojetiny nechodí. A předsudek (do jisté míry) v podobě nekonečných provozních a servisních nákladů, odrazuje i téměř všechny ostatní. Proto tyto vozy cenově padají k zemi jako zralá hruška, zejména pak v případě modelů, na něž spousta lidí z nějakého důvodu hledí skrz prsty.
To je i případ Volkswagenu Phaeton V6 TDI 4Motion, který po faceliftu v roce 2010 stával od 1,5 milionu korun českých. Relativně přívětivá cenová politika se pokusila po 8 letech výroby udělat z tohoto nešťastného modelu alespoň trochu dostupný luxus, a tak už ani nebylo možné provětrat účet a nakonfigurovat si vrcholné provedení W12 4Motion za další milion. To ovšem neznamená, že by se cokoli změnilo na schopnosti tohoto modelu klesat na hodnotě rychlostí volného pádu.
Phaeton byl pro lidí pořád dál jen něco jako zvětšený Passat, třebaže podstatou se jednalo spíše o dostupnější Audi nebo Bentley. Zájemci nebyli ochotni utrácet závratné částky za auto, které nevypadalo dostatečně nóbl mezi stroji značek Audi, BMW či Mercedes-Benz. A nic se na tom nezměnilo dodnes. Jeden z mála zřetelných neúspěchů Ferdinanda Piëcha tak až do 2015 smutně sjížděl z prosklené manufaktury uprostřed Drážďan a čekal na svůj poslední den.
I v té době se - pro leckoho překvapivě - našli lidé, kteří si Phaeton koupili jako nový. A z jejich volby můžeme nyní profitovat my. Autobazary dávají na výběr řadu exemplářů z konce výroby, například stále zánovně vyhlížející kus plný příplatků na fotkách níže. Je z roku 2014 a dnes stojí pouhých 18 990 Eur (asi 460 tisíc Kč) bez DPH. To obecně vzato není zase tolik peněz, především je to ale o závratných 70 000 Eur méně, než kolik musel zaplatit první majitel. V českých korunách to znamená o 1,7 milionu Kč (stále bez daně) nižší cenu za jen 8 let starý luxusní vůz bez zjevných nedostatků a s nikterak přemrštěným nájezdem.
Cenový propadák skutečně není zaprášená ojetina, ale spíše výstavní purpurový stroj s provozně i servisně bezproblémovým motorem 3,0 TDI, pohonem 4Motion a nájezdem přijatelných 122 tisíc kilometrů. Vidlicový šestiválec byl celou dobu pod kontrolou servisu. Na fotkách hned zaujme nevšední barva laku, v záplavě černých a stříbrných sedanů je to příjemné zpestření. A vkusný přepych prostupuje i vnitřním prostorem vyplněným jemnou kůží světle béžové barvy.
Výbavy je tu hromada, kožené sedačky s pamětí jsou vyhřívané, chlazené i masážní, příjemnému žití za volantem dále slouží například dvojité prosklení vozu, od cesty izoluje vzduchový podvozek, noční krajinu osvětlí bi-xenonové přední světlomety s dynamickým ovládáním. Z dlouhého seznamu výbavy stojí za vyzdvižení panoramatická střecha, čtyřzónová klimatizace, infotainment včetně navigace přes barevný displej nebo vyhřívané trysky ostřikovačů. Balík příplatků je zakomponován do tmavě dřevěného obýváku s chromovanými doplňky přesně podle nejvyšších kritérií doby vzniku tohoto stroje.
Osmiletý společník bude dobrým kandidátem pro racionálního zájemce s touhou využít nepředvídatelný vývoj automobilismu. Volkswagen vkládal do Phaetonu velké naděje, proto se na výrobě nešetřilo a zachované exempláře budou dělat ještě velikou parádu. Ztracený respekt smetánky už se nevrátí, ale za ty peníze nebude vůbec složité přehlížet ohrnuté nosy rozmazlených kritiků často vydělávajících jen na splátky leasingu poslední generace třídy S. Poměr výkonu a ceny je u podobných aut mimořádně vysoký, zvlášť na dnešní dobu.
Dnes už přehlížený koncernový luxus je králem ztráty hodnoty svého druhu. Bude těžké najít jiné tak „mladé” auto, které by dnes stálo méně než nová Škoda Octavia a přitom původně přišlo majitele na miliony. Foto: Alpine Trucks, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 34 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera